Gecoate draadsoorten

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België
Gecoate draadsoorten

Bericht door Dito » za 26 mei 2007 11:00

Ik ben op zoek naar een draad waarmee ik kan kettelen die gecoat is.

Ik heb geen ervaring met staaldraden maar aangezien staal zich niet zomaar laat vormen neem ik aan kettelen hiermee niet vanzelfsprekend is.
De andere optie die ik weet is wire wire, maar in mijn ervaring is deze veel te zacht. Ik wil geen dikke draad nemen omdat het fijn werkje gaat worden.
Ik zoek eigenlijk een donkere kleur, of er een metaalschijn in mag zitten of niet maakt me op zich momenteel niet veel uit, het moet vooral goed kettelbaar zijn, dwz zich laten vormen zoals een (verzilverde) koperdraad. Ik denk de maximumdikte 0.6mm zou zijn, fijner mag ook wel. De kraaltjeszijn nog niet gekozen maar heb wel een idee van de kleuren die ik wil.

+bijvraag: zijn er tips voor gekleurde sluitingen? (niet "oud koper" ofzo)

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » za 26 mei 2007 11:10

wat voor draad je bedoelt begrijp ik niet helemaal maar gekleurde sluitingen hebben ze volgens mij op http://www.kraaltjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » za 26 mei 2007 11:12

kis855 schreef:wat voor draad je bedoelt begrijp ik niet helemaal maar gekleurde sluitingen hebben ze volgens mij op http://www.kraaltjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eigenlijk iets dat lijkt op wire wire, maar steviger OF bijvoorbeeld tuindraad (maar dan in andere kleuren dan groen! :)) zodat je ermee kan kettelen zonder dat de lusjes weer zouden openplooien.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » za 26 mei 2007 11:44

als je kijkt bij http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je zien dat wire er in verschillende kleuren en diktes zijn
ook diverse kleuren in 1.2 mm
Succes ermee
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » za 26 mei 2007 12:50

Ik had zelf dit draad van creadream en daar kettelde ik mee: verzilverd draad - 0.8 mm zilver lengte 6 meter
Misschien heb je er iets aan.

Gebruikersavatar
Tisniwa
Bead Believer
Berichten:214
Lid geworden op:vr 19 dec 2003 19:28
Locatie:Zeist

Bericht door Tisniwa » za 26 mei 2007 13:43

ik kettel ook wel met draad van make-me (is volgens mij van kars) dit is ook verzilverd en iets steviger dan wire & wire.
Als ik mezelf niet kan vinden; ben jij me dan kwijt?

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » za 26 mei 2007 13:49

Tisniwa schreef:ik kettel ook wel met draad van make-me (is volgens mij van kars) dit is ook verzilverd en iets steviger dan wire & wire.
ik zoek dus GEEN verzilverde draad
gecoat in een kleur, zilver kan ik met hopen vinden hier.

ik heb deze http://www.creadream.nl/product_info.php?p_id=901" onclick="window.open(this.href);return false; trwouens liggen, deze is wel dikte en kleur enzo die ik wil, maar als je hiermee ketteld zullen de lusjes openplooien. Heb ook wel al gedacht aan wire wrapping, wat een oplossing kan zijn maar wil liever toch eerst alternatieven weten.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 26 mei 2007 16:27

De wire in 26 gaug is idd te dun, maar die van 22 gauge gaat prima hoor, die is 0,7 mm dik.

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » za 26 mei 2007 17:17

Sandra schreef:De wire in 26 gaug is idd te dun, maar die van 22 gauge gaat prima hoor, die is 0,7 mm dik.
En die heb je ook in verschillende kleurtjes.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 27 mei 2007 13:41

Met gecoat staaldraad kun je hoe dan ook niet kettelen. Dit draad is geschikt om te rijgen, haken en zwevende kettingen te maken, en vast nog wel wat andere dingen, maar je kunt er niet mee kettelen.

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » zo 27 mei 2007 13:50

Ik heb een klein testje gedaan met de fijne wire, ik ga het toch met wire wrapping techniek doen. Het zal een geduld werk worden maar eigenlijk vind ik de look ervan wel mooi. Nu eens zien hoelang ik ermee ga bezig zijn ^-^

Gesloten