Gecoate draadsoorten

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België
Gecoate draadsoorten

Bericht door Dito » za 26 mei 2007 11:00

Ik ben op zoek naar een draad waarmee ik kan kettelen die gecoat is.

Ik heb geen ervaring met staaldraden maar aangezien staal zich niet zomaar laat vormen neem ik aan kettelen hiermee niet vanzelfsprekend is.
De andere optie die ik weet is wire wire, maar in mijn ervaring is deze veel te zacht. Ik wil geen dikke draad nemen omdat het fijn werkje gaat worden.
Ik zoek eigenlijk een donkere kleur, of er een metaalschijn in mag zitten of niet maakt me op zich momenteel niet veel uit, het moet vooral goed kettelbaar zijn, dwz zich laten vormen zoals een (verzilverde) koperdraad. Ik denk de maximumdikte 0.6mm zou zijn, fijner mag ook wel. De kraaltjeszijn nog niet gekozen maar heb wel een idee van de kleuren die ik wil.

+bijvraag: zijn er tips voor gekleurde sluitingen? (niet "oud koper" ofzo)

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » za 26 mei 2007 11:10

wat voor draad je bedoelt begrijp ik niet helemaal maar gekleurde sluitingen hebben ze volgens mij op http://www.kraaltjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » za 26 mei 2007 11:12

kis855 schreef:wat voor draad je bedoelt begrijp ik niet helemaal maar gekleurde sluitingen hebben ze volgens mij op http://www.kraaltjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eigenlijk iets dat lijkt op wire wire, maar steviger OF bijvoorbeeld tuindraad (maar dan in andere kleuren dan groen! :)) zodat je ermee kan kettelen zonder dat de lusjes weer zouden openplooien.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer