Tip voor starters!

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:
Tip voor starters!

Bericht door Haematodipsia » za 10 dec 2005 17:18

Aangezien ik zelf ook maar pas begonnen ben met juwelen maken met kraaltjes weet ik goed waarmee mensen allemaal rekening moeten houden bij het aankopen van hun eerste benodigdheden :D

Ik keek laatst op een site (vergeten welke) en daar stonden starterspaketten op met een paar meter draad, nietstiften, tangen,...

Maar die paketten leken me niet zo nuttig om te kopen dus mijn tip:
Ga naar een sieradenwinkel waar ze ook boekjes verkopen, zoek een boekje dat je wil hebben en waaruit je zo op het zicht enkelen dingen uit wilt maken. Dan kan je meteen voor enkele kettingen of armbanden die je zag het juiste materiaal meenemen zodat je aan de slag kan.

Ik raad wel aan enkele extra slotjes env erlengkettinkjes te kopen want je wilt zeker nog meer juwelen maken met je overschotjes aan kralen en dan hoef je niet meteen terug naar de winkel!

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft maar zo heb ik het gedaan. Tangen heb ik helemaal niet gekocht, ik hem de gereedschapskist van mijn moeder geplunderd! :D

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » za 10 dec 2005 22:26

Het is zo persoonlijk :) , voor anderen kan zo'n starterspakket een uitkomst zijn lijkt me. Kralenbord, tang(en), verschillende soorten stiften, soms wat kralen, draad. Tja, je kunt meteen aan de slag en kijken welke techniek je leuk vindt. Is ook redelijk voordelig, als je het vergelijkt met alles in de losse verkoop. Boekjes zijn ook aardig duur vaak.

Lieve groet van Fairy

yoyo
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:ma 21 nov 2005 19:08
Locatie:omg. eindhoven

Bericht door yoyo » di 20 dec 2005 03:16

maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, en t vaker gaat doen zijn de gereedschappen die je geplunderd hebt niet meer fijn om mee te werken. (kniptang gaat nog wel)
maar de rondpunt en platbek tangen die bij de doe t zelver vandaan komen zijn meestal groot en zwaar.
Die speciaal voor sieraden zijn, zijn kleiner en lichter en dus makkelijker om mee te werken.
nog n tip...koop veel via internet (ebay bv of online winkels) das meestal goedkoper als dat je n kralen winkel bezoekt.
Zie je wel dat verslavingen niet altijd slecht hoeven te zijn :-)

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » wo 21 dec 2005 18:49

yoyo schreef:maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, en t vaker gaat doen zijn de gereedschappen die je geplunderd hebt niet meer fijn om mee te werken. (kniptang gaat nog wel)
maar de rondpunt en platbek tangen die bij de doe t zelver vandaan komen zijn meestal groot en zwaar.
Die speciaal voor sieraden zijn, zijn kleiner en lichter en dus makkelijker om mee te werken.
nog n tip...koop veel via internet (ebay bv of online winkels) das meestal goedkoper als dat je n kralen winkel bezoekt.
Maar de tangetjes zou ik niet via internet kopen. Je kunt dan helemaal niet goed beoordelen of ze makkelijk in de hand liggen, te groot of te klein zijn.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Kini
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 13 nov 2005 14:19

Bericht door Kini » di 27 dec 2005 15:41

Ik heb mijn tangetjes via internet gekocht en die zijn prima. Mijn eerste tangetjes heb ik bij de Gamma gekocht (het huismerk) en die waren ook heel goed te doen en oke qua prijs :D

Gesloten