Kleine kralen tip

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 21 sep 2005 08:43

ik heb ook zo,n opberg kastje met allemaal laadjes daar stop ik al mijn grote kralen in en allemaal op kleur voor de kleinere kralen zoals facetten en tolletjes heb ik in plastiek doorzichtige dozen gedaan en de rocailles zitten in kleine ronde doosjes en die zitten weer op een rekje die kan draaien en dat alles en de gereedschappen en zo zitten in een grote opbergtoren met wieletjes dus ik kan hem overal naar toe rijden in huis.
liefs frietje :)
kralengek

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 21 sep 2005 09:31

Ik laat mijn kleine kraaltjes altijd in de zakjes/ buisjes zitten waarin ik het gekocht heb. Zo weet ik altijd het nummer als ik dezelfde kleur bij wil kopen. Op de zakjes van de 15/0 en 11/0 kraaltjes en b.v. dropbbeads staat ook altijd het soort kraal erbij en de prijs dus dat vind ik wel handig

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 21 sep 2005 09:42

hennie schreef:Ik laat mijn kleine kraaltjes altijd in de zakjes/ buisjes zitten waarin ik het gekocht heb. Zo weet ik altijd het nummer als ik dezelfde kleur bij wil kopen. Op de zakjes van de 15/0 en 11/0 kraaltjes en b.v. dropbbeads staat ook altijd het soort kraal erbij en de prijs dus dat vind ik wel handig
Ja, dat doe ik ook zo.
Het voordeel hiervan is ook dat je makkelijk buisjes pakt om te kijken of het een goede kleurencombi is. Lekker duidelijk :D
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 21 sep 2005 09:45

ik heb weer wat geleerd hennie want ik doe ze altijd in ronde doosjes en ik heb het al eens gehad dat ik niet genoeg had en probeer dan maar eens de zelfde te vinden als je niet eens meer weet waar je ze gekocht hebt en de codenummer niet meer hebt.
liefs frietje :)
kralengek

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » wo 21 sep 2005 09:56

Ik heb veel van mijn minirocailles gekocht toen ik in Amerika was, dus dat maakt qua nummers niet zo heel veel meer uit. Ik heb op de creadoe een bak gekocht bij de bordurama, doorzichtig, en daar kunnen alle kleine minikraaltjes, gegarandeerd lekvrij (alsie dicht is tenminste), je kan hem rustig ondersteboven houden enzow
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 21 sep 2005 13:45

Ik heb op één of andere internetsite (geen idee meer welke) ook prachtdozen gezien. Het waren ook dozen om borduurgaren in op te bergen. Zacht plastic, geen losse tussenschotjes en volgens mij ook zo dat er geen kraaltjes van het éne in het andere compartiment kunnen rollen. Maar ik vond ze gewoon te duur.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
coby
Bead Dreamer
Berichten:611
Lid geworden op:vr 10 dec 2004 19:10
Locatie:den haag
Contacteer:

Bericht door coby » wo 21 sep 2005 14:09

ja klopt fairy ze zijn geloof 4, 50 euro en ze worden idd gebruikt om dmc garen in op te bergen :)
ik gebruik die waxinepotjes alleen om wat veel losse kralen in te doen zodat ze niet alle kanten oprollen als ik bezig ben ;)
maar het meeste gebruik ik ook die witte schildersbordjes
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Gebruikersavatar
sonja86
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:vr 28 jan 2005 10:28
Locatie:Zeist
Contacteer:

Bericht door sonja86 » do 29 sep 2005 16:35

Hoi
Mag ik vragen waar ik zoon doos kan kopen?
Alle kleine kraaltjes enzo, zitten nu in eigen zakjes, erg onhandig!
vast bedankt
Sonja

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 29 sep 2005 22:25

http://www.dekwast.nl/shopfrms.php

Dit is wat ik nog kon vinden. Maar als je in Google opbergdozen en DMC intypt krijg je ook nog wel wat resultaten. Een beetje hobbywinkel heeft ook wel dergelijke dozen voor een soortgelijke prijs in de verkoop. Succes.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
Aurora
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:do 23 jun 2005 15:06
Locatie:Houthalen, België
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 29 sep 2005 22:35

ik gebruik als ik bezig ben de achterkant van het dekseltje van het 'boursin light'doosje: super praktisch omdat het een middenvak heeft met vakjes errond. Erg handig als ik iets aan't rijgen ben met verschillende kleuren/kralen! :wink:

Voor alles op te bergen heb ik doosjes gekocht bij de veritas (heel handig) en voor mijn swarovski zo van die opstapeldoosjes (ik noem ze mijn swarovski-toren :D)
Life is like a box of beads, you never know what you're gonna make ;-)

Gesloten