opberg idee?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum
opberg idee?

Bericht door marja! » za 25 jun 2005 19:42

Misschien een tip voor mensen die in een ziekenhuis werken:

De flesjes waar injectiespul in heeft gezeten, zijn ideaal om kraaltjes en ander klein spul (knijpkralen, ringetjes, slotjes, enz) in op te bergen.

Je kan goed zien wat er inzit, er zit een goede dop op en ze zijn er in verschillende maten.


Gebruikersavatar
bengel
Bead Dreamer
Berichten:573
Lid geworden op:za 06 nov 2004 14:43
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door bengel » za 25 jun 2005 20:38

hey dat is een idee

die van tazocin zijn lekker groot.............. :D
zal maandag is kijkuh.
zou dat trouwens officieel mogen, omdat je ze in een speciale bak moet doen, en worden afgevoerd??
Groetjes Bengel aka Brenda

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » za 25 jun 2005 21:16

Volgens mij zijn de flesjes inderdaad ziekenhuisafval/ risicomateriaal, dus ik zou het zelf niet doen. Ook al spoel je ze goed schoon, je weet nooit wat er nog aan sporen van medicijnen achterblijft.
Je kan zo medicijnresten aan je kralen e.d. krijgen, en via de kralen ook weer aan je handen. Ook al is de schade voor jezelf door de lage concentraties waarschijnlijk vrij beperkt, het kan wel dat je resistent wordt voor de middelen omdat je regelmatig met lage concentraties in aanraking komt. En dat heeft weer gevolgen als je voor iets behandeld moet worden.
Ook kan je een allergie voor een middel opbouwen als je vaak met kleine concentraties van iets in aanraking komt.

Ik zou het er dus niet op wagen, en de lege flesjes gewoon met het ziekenhuisafval meegeven!
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
isa
Bead Interested
Berichten:179
Lid geworden op:za 04 jun 2005 16:00
Locatie:noord-brabant

Bericht door isa » za 25 jun 2005 22:02

Mij lijkt dat als je ze een keer goed afwast dit niet zo'n probleem hoeft te zijn. Of je zulke flesjes volgens de regels mee mag nemen, durf ik niet zeker te zeggen; overleg even met je leidinggevende zou ik zeggen.
Persoonlijk vind ik de flesjes niet zo handig omdat het m.i. moeilijk is er b.v. maar een paar knijpkraaltjes uit te pakken. :wink:
Groetjes van Isa

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » zo 26 jun 2005 11:03

In de afwasmachine ermee! Of uitkoken, dan is er geen gevaar meer aan volgens mij.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » zo 26 jun 2005 13:23

hm, mijn mam werkt ook in het ziekenhuis, en daar gaan, eens de dopjes eraf zijn, ze er niet meer op :? zou dat zo verschillen per land? mijn mam werkt wel bij cardiologie, dus vrij zware medicatie
ipoingtudut

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Bericht door marja! » zo 26 jun 2005 17:31

Ik gebruik ze al jaren en heb tot nu toe nergens last van :D
Ze gaan altijd meteen in de afwasmachine.

Van mijn zusje (nu net afgestudeerd verpleegkundige) moet ik wel altijd handschoenen aan als ik ze uitpak, tegen het resistent worden.

Mijn tante spaart ze voor mij. Als ik ze weer eens op heb, zet ze gewoon een doos neer, waar iedereen ze in doet.
die van tazocin zijn lekker groot..............
Ik heb veel kefzol-flesjes. Geen idee wat het is, maar daar gaan de stickers lekker makkelijk af :lol:
m.i. is het moeilijk er b.v. maar een paar knijpkraaltjes uit te pakken
Hier moet je een beetje handigheid in krijgen: duim op het gat en voorzichtig schudden. Een paar kraaltjes eruit lukt ook..

Maar het hoeft natuurlijk niet. Daarvoor is het ook een tip :wink: ...

Gesloten