Lelijk metaal

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Love-beadies
Bead Producer
Lelijk metaal

Bericht door Love-beadies » zo 17 apr 2005 11:42

Ik heb een ketting van zilverkleurige metalen onderdele, maar dat gaat er heel lelijk uit zien. Het lijkt een beetje roestig, al is het dat niet echt volgens mij. Iemand een idee hoe ik dat weer mooi krijg?
Groetjes Ilona

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » zo 17 apr 2005 11:45

Op zilverkleurig metaal kun je een gelige aanslag krijgen, misschien zachtjes opwrijven met een zachte doek?
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » zo 17 apr 2005 18:24

Dat ga ik eens proberen, bedankt voor de tip :)
Groetjes Ilona

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » di 19 apr 2005 09:34

tandpasta

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » di 19 apr 2005 16:14

Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden. Op mijn werk worden doekjes gemaakt die bedoeld zijn om metaal mee op te poetsen. Daar heb ik een tijdje mee zitten boenen en nu is ie weer als nieuw :D Maar wel bedankt voor de tips!
Groetjes Ilona

Jacqie
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jacqie » di 19 apr 2005 18:29

Toevallig las ik van het weekend in de krant, dat je met een gum ook zilver kan poetsen, het is het proberen waard, een gummetje heeft iedereen wel thuis.

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » do 21 apr 2005 18:05

Love-beadies schreef:Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden. Op mijn werk worden doekjes gemaakt die bedoeld zijn om metaal mee op te poetsen. Daar heb ik een tijdje mee zitten boenen en nu is ie weer als nieuw :D Maar wel bedankt voor de tips!
Hmm...wat zijn dat voor doekjes? Ik wil er ook wel een. Heb een ketting liggen die ik echt niet meer kan dragen, laat staan verkopen. Hij had bij een nagelstudio gelegen, maar de klanten vonden hem te duur. Toen ik ze op ging halen waren ze helemaal geel uitgeslagen. Ik kwaad natuurlijk! Dacht dat ze ze zelf gedragen hadden op een met parfum besprayde huid. ... :? Maar het is er dus af te krijgen???
Greetz Nessy

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » do 21 apr 2005 18:08

Het heet metalmorphose en het is een doekje met een soort waxlaagje erop. Het zit in een potje met meerdere doekes en is weer hersluitbaar. Mocht je interesse hebben wil ik wel naar de prijs vragen :)
Groetjes Ilona

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » vr 22 apr 2005 18:57

Ja, zou je dat willen doen? Ik zit er nu namelijk over te denken om die ketting in de prullenbak te gooien, maar das natuurlijk ook zonde....als ie nog te redden is :D
Greetz Nessy

@nneke
Bead Intelligent

poetsen

Bericht door @nneke » vr 22 apr 2005 19:10

:idea: Mijn opa leerde me dat ik zilver kon poetsen met sigaren(tte)as.
op een oude lap doen en poetsen maar... Moet je alleen nog rokers zien te vinden, . . . . :!:

.
.
.
.
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

Marja
Bead Starter

Bericht door Marja » wo 27 apr 2005 00:37

Metalen onderdelen in sieraden worden meestal heel lelijk als ze bij een kapper of nagelstudio liggen!
Komt door de chemische soffen die ze daar gebruiken, ze slaan op de metalen onderdelen.

m@rlies

Bericht door m@rlies » wo 27 apr 2005 16:14

Hoi hoi, mag ik ok de prijs van die doekjes weten?

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » wo 27 apr 2005 17:01

De doekjes zijn € 10,- per potje inclusief verzendkosten. Er zitten 80 doekjes in een potje en dat is afsluitbaar, je kunt ze er per stuk uit trekken.

Je moet wel even flink poetsen, het is niet er overheen wrijven en klaar.

Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het wel!
Groetjes Ilona

Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » zo 15 mei 2005 22:39

ohohoh. Ik had het ook laatst. Behoorlijk wat "open" liggen op de werktafel en ondertussen vanwege een rioollucht (maar das een ander verhaal) maar spuiten met oust. Tot ik ontdekte dat alles (!) zwart aan het worden was. SLIK!!! Ik had gelukkig een tube edelmetaalreiniger een keer bij de ALDI gehaald (voor 1,89 of zoiets) en met wattenstaafjes en keukenrol kan ik de handel nog redelijk redden. Maar jongens, het is een dievenjob! Dus grote tip hier. ALLES altijd netjes luchtdicht opbergen. :oops: :oops: :oops:
liefs,

Naomi

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 16 mei 2005 05:47

ik vraag me af hoe het komt dat er zoveel slechte producten op de markt zijn alle wat zilverkleurig is word zwart of bruin .
as je nagaat dat ik nog een ketting heb van ongeveer 10 jaar geleden en die ziet er nog als nieuw uit en het is geen zilver.
ikvind dat de producten tegenwoordig zienderoog lelijk worden ik berg alles netjes op maar je moet er toch mee werken en worden ze al bruin.
ik kan de helft van mijn spullen opnieuw beginnen :!: :!: :!:
liefs frieda
kralengek

Gesloten