'Zwarte' metalen onderdelen

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:
'Zwarte' metalen onderdelen

Bericht door Brigitte » do 07 apr 2005 10:03

Hoop, dat dit in de goede rubriek staat.... Ik weet niet hoe het komt, maar op het moment zijn bijna alle 'zilver'metaalonderdelen die ik bestel een soort van zwart aangeslagen. Ik heb nu een aantal bedels en kapitelsluitingen die (vind ik) er niet uit zien. Is dit een beetje schoon te maken en weet iemand hoe ? Ik hoop het, want ik baal er wel een beetje van :( Ik bedoel, antiekzilver is wel mooi, maar die ik nu heb zijn echt lelijk ....
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » do 07 apr 2005 11:43

Gewone zwarte aanslag kan je verwijderen met tandpasta.

maar als het er expres op gedaan is om het antiek achtig te maken dan werkt dat niet.
Zelf had ik een keer twee verdelers, en de een was zilver en de ander antiekzilver, toen heb ik de ene bewerkt met aceton, en nu zijn ze alletwee zilver :wink:

Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:

Bericht door Brigitte » do 07 apr 2005 12:07

Dank voor je antwoord :D Via de zoekfunctie heb ik ook al wat gevonden, ik zal eens voorzichtig je tips gaan proberen. Soms vind ik het moeilijk om in een webshop te zien of het zilver of antiekzilver is wat ze verkopen, niet bij alle shops staat het erbij, dus mss hoort het wel bij de dingen die ik bestelde.... Dat is het enige nadeel van webshops, soms is het wel handig om het even 'in t echt' te zien :wink:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Gebruikersavatar
Dootje
Bead Dreamer
Berichten:534
Lid geworden op:za 12 feb 2005 12:31
Locatie:Halsteren
Contacteer:

Bericht door Dootje » do 07 apr 2005 16:14

Ik haal het zwarte er altijd af met wat nagellakremover op een wattenstaafje. Maar ik kan me best voorstellen dat het misschien niet bij alle zwarte 'aanslag' lukt.
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gesloten