kralen sorteren
- mmc
- Bead Believer
- Contacteer:
ik heb mijn kleuren per doos apart zitten en in de doos zitten de vrmen ook apart gesorteerd.
de dozen die ik gebruik komen van praxis en je kunt zelf de vakjes indelen. de kleuren kun je goed zien aan de buitenkant want de dozen zijn doorzichtig.
vandaar dus ook het sorteren op kleur.
de dozen die ik gebruik komen van praxis en je kunt zelf de vakjes indelen. de kleuren kun je goed zien aan de buitenkant want de dozen zijn doorzichtig.
vandaar dus ook het sorteren op kleur.
grtz michelle
maar houden jullie de facet en parels wel apart.
ik heb de parels door elkaar liggen wat ik best wel jammer vind want ze zijn zo mooi.
ga vandaag eens kijken wat ik het beste kan doen, ik vind het ook nog leuk werk ook om te doen hoor,lekker freubelen met de kralen.
maar nog effe iets ...als je alle kralen op kleur sorteerd dan ben je het overzicht wel kwijt van wat je nog hebt aan een bepaalde kraal...toch
yvonne
ik heb de parels door elkaar liggen wat ik best wel jammer vind want ze zijn zo mooi.
ga vandaag eens kijken wat ik het beste kan doen, ik vind het ook nog leuk werk ook om te doen hoor,lekker freubelen met de kralen.
maar nog effe iets ...als je alle kralen op kleur sorteerd dan ben je het overzicht wel kwijt van wat je nog hebt aan een bepaalde kraal...toch

yvonne
-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Ik heb denk ik niet zoveel kralen als de meest hier!!!
Dus ook niet veel om te sorteren! Ik heb grotere kralen in een letterbak. Ik heb er nog ??n liggen, die moet natuurlijk ook nog volkomen
Verder heb ik alle 4mm Swarovski kralen in een doosje, andere vormen Swarovski in een ander doosje, rocailles in kleine glazen flesjes in een opbergdoos en nog een vakkendoos van ikea waar alle materialen en rocailles die ik heel vaak gebruik in zitten.
Groetjes Baukje

Groetjes Baukje
- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb een aantal van die opberdozen met vakjes van de praxis en van de pipoos.
In die van de praxis heb ik alle "gewone" glaskralen gedaan. In elk doosje zijn een of 2 kleuren((blauw heeft bijvoorbeeld z'n eigen doos omdat ik er zoveel van heb, maar oranje en rood zitten bijvoorbeel in een doos: oranje links en rood rechts...) maar wel elke kraal in een apart vakje[tenzij ik er maar 1 of 2 van heb, die zitten dan zamen in mijn "rariteitenbakje"].
En in de kleinere doosjes van de pipoos heb ik er 1 voor alle G?terman kralen, 1 voor alle parels en 1 voor alle "rare"vormen(bloemetjes, vlinders, sterren...). En ik wil er nog 1 voor alle swarovski plakstenen en 1 voor alle similis die ik heb.
En de rocailles heb ik in gripzakjes die ik per kleur in een zipper-zakej gedaan heb.
Ik vind het zo best handig...
In die van de praxis heb ik alle "gewone" glaskralen gedaan. In elk doosje zijn een of 2 kleuren((blauw heeft bijvoorbeeld z'n eigen doos omdat ik er zoveel van heb, maar oranje en rood zitten bijvoorbeel in een doos: oranje links en rood rechts...) maar wel elke kraal in een apart vakje[tenzij ik er maar 1 of 2 van heb, die zitten dan zamen in mijn "rariteitenbakje"].
En in de kleinere doosjes van de pipoos heb ik er 1 voor alle G?terman kralen, 1 voor alle parels en 1 voor alle "rare"vormen(bloemetjes, vlinders, sterren...). En ik wil er nog 1 voor alle swarovski plakstenen en 1 voor alle similis die ik heb.
En de rocailles heb ik in gripzakjes die ik per kleur in een zipper-zakej gedaan heb.
Ik vind het zo best handig...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Dagmar
ja dei zitten bij mij apart in vakjes en doosjesyvon schreef:maar houden jullie de facet en parels wel apart.
maar nog effe iets ...als je alle kralen op kleur sorteerd dan ben je het overzicht wel kwijt van wat je nog hebt aan een bepaalde kraal...toch![]()
![]()
![]()
yvonne
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
brand sinds maart 2007 zelf kralen
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoihoi,
Ik heb alles ook op kleur.. en dan aparte bakjes voor swarovski kralen parelkralen en andere kralen die ik denk dat beter bij elkaar passen kwa soort dan dat ze bij andere kralen van dezelfde kleur passen..in 1 bakje.
verder mixen weer apart in een ladekastje.
en alle edelsteen kralen ook apart in een ladekastje.
ook rocailles samen in een bakje met vakjes.
en ook heb ik dan bv. pas gekocht facetkralen met 2 kleuren en parels met 2 kleuren.. dis gaan samen in 1 bakje met vakjes want tja een rood paarse parel gaat die nu in rood of paars
En het verandert nog best vaak.. als je weer iets nieuws hebt en het past er niet meer bij
Groetjes!!!
Ik heb alles ook op kleur.. en dan aparte bakjes voor swarovski kralen parelkralen en andere kralen die ik denk dat beter bij elkaar passen kwa soort dan dat ze bij andere kralen van dezelfde kleur passen..in 1 bakje.
verder mixen weer apart in een ladekastje.
en alle edelsteen kralen ook apart in een ladekastje.
ook rocailles samen in een bakje met vakjes.
en ook heb ik dan bv. pas gekocht facetkralen met 2 kleuren en parels met 2 kleuren.. dis gaan samen in 1 bakje met vakjes want tja een rood paarse parel gaat die nu in rood of paars

En het verandert nog best vaak.. als je weer iets nieuws hebt en het past er niet meer bij

Groetjes!!!
ik heb gewoon een heleboel bakjes van de karwei.
en dan 1 of 2 kleur per bakje
dus 1 bakje met bijvb groen en blauw of een bakje met rood en geel en oranje en roze.
begrijp ie ??
maar dan wel alle kralen van die kleur in het bakje gepropt
nou k het ook een rariteite bakje in het midden zitten van ieder doosje.
en zo gaat het nog steeds goed
groetjes sharon
en dan 1 of 2 kleur per bakje
dus 1 bakje met bijvb groen en blauw of een bakje met rood en geel en oranje en roze.
begrijp ie ??
maar dan wel alle kralen van die kleur in het bakje gepropt

nou k het ook een rariteite bakje in het midden zitten van ieder doosje.
en zo gaat het nog steeds goed

groetjes sharon
ik ben dan eindelijk klaar met het sorteren van de kralen
wist niet dat ik zoveel had .
Ik heb alles zoveel mogelijk toch op kleur gesorteerd,leek mij inderdaad het handigste en wat ziet dat er mooi uit
al die bakjes naast elkaar zo mooiiiiiiiiiiiiiiiiii zou ik graag willen laten zien, maar weet niet hoe dat op een makkeljke manier kan.
De parels en facet heb ik wel apart gedaan het zijn een beetje deftige kralen en die krijgen van mij een speciale plaats.
ALLEMAAL BEDANKT VOOR JE REACTIE.
GROETJES YVONNE

wist niet dat ik zoveel had .
Ik heb alles zoveel mogelijk toch op kleur gesorteerd,leek mij inderdaad het handigste en wat ziet dat er mooi uit

al die bakjes naast elkaar zo mooiiiiiiiiiiiiiiiiii zou ik graag willen laten zien, maar weet niet hoe dat op een makkeljke manier kan.
De parels en facet heb ik wel apart gedaan het zijn een beetje deftige kralen en die krijgen van mij een speciale plaats.

ALLEMAAL BEDANKT VOOR JE REACTIE.

GROETJES YVONNE
-
- Bead Professional
- Contacteer:
Grappig dat ik dit nu lees. Ben donderdag de hele morgen (!) bezig geweest om weer alles te sorteren. Ik heb een halve doos per kleur dus zo'n 15 bakjes per kleur . Ook mijn plaksteentjes heb ik die sorteerbakken van de praxis zitten ( 3 dozen van +/- 20 vakjes)
( heb nu zo'n 23 dozen helemaal vol zitten
)
( heb nu zo'n 23 dozen helemaal vol zitten

Groetjes van jolanda
- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
helemaal goedMiss B schreef: Vind ik een leuke benaming!!!Rariteiten zijn aparte dingen die je niet vaak ziet, dus aparte kralen waar je niet veel van hebt.
Groetjes Baukje

Meestal zijn het hele mooie kralen die ?3,00-5,00 het stuk kosten en dat vind ik best veel, dus koop ik er maar een van en daar maak ik dan wat leuks me!
-xxx-
Dagmar
Dagmar