Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
-
sanny
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door sanny » di 21 jun 2005 16:31
K@ schreef:Soms heb je met waxkoord dat als je het door de kraal wilt doen dat het uiteinde dan rafelt en ophoopt. Telkens een stukje er af knippen en je houdt niets meer over van je draad

. Ik heb eens ergens gelezen (kan best hier geweest zijn) dat je dan wat blanke nagelak op het uiteinde moet doen, dan wordt het een beetje hard. Ik heb het wel eens gedaan met kaarsvet, uiteinde in wat kaarsvet dopen, maar dat brokkelt er ook weer af.
Even in de sieradenlijm dopen.
Sannie
groetjes Sannie.
-
sanny
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door sanny » di 21 jun 2005 16:33
frieda van dam schreef:juist dat bedoel ik. je probeerd het door een kraal te wurmen en dat is vrezelijk moeilijk. kralen met een groter gat zijn er niet zo veel en vaak zijn dat handgemaakte kralen die weer een stuk duurder zijn
liefs frietje
Er zijn zogenaamde opruimboortjes. Gek woord eigenlijk

. Maar dat is een soort boortje waarmee je het gat van je kraal groter kunt maken.
Groetjes Sannie.
groetjes Sannie.
-
Lavilia
- Bead Chatter
-
Contacteer:
Bericht
door Lavilia » di 21 jun 2005 17:31
Wat ook helpt is een klein stukje nylon dubbelvouwen en dat gebruiken als naald. dus stukje waxkoord ertussen doen
groetjes ikke

-
frieda van dam
- Bead Monster
-
Contacteer:
Bericht
door frieda van dam » di 21 jun 2005 17:41
ik zal dat eens proberen dat met de lijm en het ideetje van rian als ik eindelijk weer met mijn kralen mag prutsen
liefs frietje
kralengek
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » di 21 jun 2005 18:31
Probeer het gat van de kraal groter te maken door er een kettelstift in rond te draaien en te schuiven. Als dat niet lukt dan inderdaad met nagellak of lijm het draad harder maken. Knip er eerst een lange punt aan dat helpt ook nog wel eens.
-
lisza
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door lisza » di 21 jun 2005 22:51
hennie schreef:Probeer het gat van de kraal groter te maken door er een kettelstift in rond te draaien en te schuiven.
Jep, dat doe ik zo ook altijd en als dat niet lukt dan ga ik me een naald in de weer en 'schraap' ik een hoop van dat witte spul eruit en dan een beeltje 'draaien' met je draad en dan lukt het mij meestal wel moet ik zeggen!
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!
-
wilma1983
- Bead Anonymous
Bericht
door wilma1983 » do 28 jul 2005 20:31
Als je een tube sieradenlijm hebt kun je het einde van het waxkoord ook een klein eindje in de tube steken. even laten drogen en hij wordt hard. dan kun je er makkelijker mee werken zonder dat hij rafelt.
groetjes wilma