verkleuren?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
wilmadonna
Bead Fan
Contacteer:
verkleuren?

Bericht door wilmadonna » ma 26 jul 2010 15:22

Hallo!

Even een vraagje....
weet iemand of Tibetaans zilver snel verkleurd?
Ik heb soms sieraden en daarbij zijn de zilveren bedels/tussenstukken/ringen vaak verkleurd... die worden na een tijd zeg maar roodachtig.

Is dat ook zo bij Tibetaans zilver of moet je dan echt verzilverde bedels/tussenstukken/ringen gebruiken? Echt zilver is weer zo duur... en ik weet niet zo goed waar je dat kan kopen. (de meeste sites hebben tibetaans, metaal of verzilverd)

iemand een tip/opmerking???
Ik heb ook al 's een kraal ingesmeerd met blanke nagellak, maar dat gaat op den duur ook verkleuren hoe zuinig ik er ook op ben (niet in kontakt met water/parfum)

Bedankt alvast en ik ben benieuwd naar jullie reakties
groetjes, Wilma

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: verkleuren?

Bericht door Sandra » ma 26 jul 2010 15:26

Van wat ik heb begrepen is tibetaans zilver niet zo heel anders dan gewone metallook maar misschien heb ik het mis. Ik kwam wel 'n keer 'n webwinkel tegen met precies dezelfde metallook producten als ik die het tibetaans zilver noemt, misschien dat hij het qua stijl zo vindt maar qua materiaal is het bij hem niet zo.

Romana
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Romana » ma 26 jul 2010 16:15

Ik heb hetzelfde probleem bij een aantal slotjes die ik laatst had besteld. Ik heb ze idd ook ingesmeerd met blanke nagellak, maar dat heeft geen enkele zin. Ik heb ook geen idee hoe het mogelijk is.
Liefs Romana

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » ma 26 jul 2010 17:50

Tibetaans zilver is echt metaal, of zou het moeten zijn. Misschien dat er mensen zijn die ook metallook onder die naam verkopen, maar dan klopt het niet. Dan kan je het merken aan het gewicht, kunststof is veel lichter, daar zou ik dan als klant ook over klagen.

Ik heb tot nu toe niet de ervaring van tibetaans zilver dat het roodachtig verkleurt, hoogstens dat het een wat donkerder zilverkleur krijgt. Ik heb een aantal kettingen al een tijdje liggen, en die zijn nog helemaal niet verkleurd.

Ik heb wel eens van iemand de tip gekregen om het dan met zilverpoets te poetsen, ik heb het nooit geprobeerd, maar dan schijnt het weer op te knappen.

Ga wel even na of de kralen nikkelvrij zijn, want niet elke webshop let daarop.
Groetjes, Marjan

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Hannelies » ma 26 jul 2010 19:16

Tibetaans zilver is bij mijn weten een legering van verschillende metaalsoorten (dus idd veel zwaarder dan metallook) waaronder waarschijnlijk ook koper. Ik heb ook gemerkt dat dat verkleurt, maar dan vooral als je het op de huid draagt, of het blootgesteld wordt aan chemische stoffen, zoals in een kapsalon, helaas! Een goed alternatief is verzilverd, niet zo duur als echt zilver maar toch duur genoeg :( Iets anders heb ik ook nog niet gevonden.

Gesloten