wat is het beste?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
patricia
Bead Designer
Contacteer:
wat is het beste?

Bericht door patricia » do 15 apr 2004 21:24

Eerdaags wordt bij mij op de hoek van de straat een schoonheids- en nagelsalon geopend. Nou lijkt het mij natuurlijk geweldig om te vragen of mijn kettingen bij haar in een vitrine mogen voor de verkoop. nou weet ik niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik kan zeggen wat ik ervoor wil hebben en haar daarna de prijzen van de kettingen laten bepalen. Of ik kan zelf de prijzen bepalen en haar een provisie daarvan geven wanneer er dingen verkocht zijn.
Ik weet dat er mensen hier zijn die ook kettingen via bijv kapperszaak of iets dergelijks verkopen en ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben. Wat voor methode en wat voor contractje hebben jullie opgesteld? En hoe zit dat met de belasting e.d.
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 16 apr 2004 06:55

ik ben ook benieuwd...

sabrientje
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door sabrientje » vr 16 apr 2004 12:29

Hoi,

Zelf heb ik het zo geregeld dat de winkel waar mijn kettingen liggen er altijd ?2,00 bij doet. Een ketting die bij mij dus ?10,00 kost kost bij haar in de winkel ?12,00. Elke 1e week van de maand ga ik even langs om te kijken hoe het ervoor staat. Zij geeft dan aan of ze nieuwe wil hebben of de collectie nog even wil houden.

Zorg dat jijzelf opschrijft welke kettingen er van jou bij haar liggen, wat jou vraagprijs is en wat zij rekent. Zo kan zij niet sjoemelen en hoe jij overzicht.
Leg ook visitekaartjes van jezelf neer. Dit zorgt ervoor dat mensen je ook prive kunnen bellen voor een bestelling.

En tot slot. Spreek een proefperiode af van een aantal maanden. dan weet je waar je aan toe bent.

Succes

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 16 apr 2004 12:58

Hoi Patries,

Mijn sieraden liggen in een vitrinekastje in een restaurant. Aangezien mijn marges niet zo groot zijn hoef ik hierover geen provisie af te dragen.
In het bijbehorende hotel liggen ook sieraden in vitrines (fabriekswerk en veeeel duurder) hiervan krijgt de bedrijfsleider 10% van de verkoopprijs.
Lijkt me een redelijk percentage.
Ik heb ook visitekaartjes achtergelaten en een lijst met daarop de sieraden met een korte omschrijving en de prijs.
Moet zeggen dat het lekker verkoopt :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » vr 16 apr 2004 13:06

bedankt voor de tips...ik ga als ze open is eens met haar praten
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gesloten