Naalden

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 29 mar 2006 13:20

hadewijch schreef:daar kan ik dus totaal niet mee werken die staan direkt krom
Die hoort ook krom..dat werkt juist geweldig lekker!
Groetjes Els,

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » wo 29 mar 2006 13:24

neen maar in alle mogelijke bochten en als je dan wil doorrrijgen voor een ring plooit ie gewoon dubbel
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » vr 09 jun 2006 08:13

Goeie topic, ik ben al een tijdje op zoek naar goede naalden. Ik wil juist die hele soepele met een relatief groot oog. Ik vind het nooit erg dat ze krom gaan staan, dat rijgt juist wel lekker.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » vr 09 jun 2006 10:29

Ik heb niet dat mijn naalden breken, ben ze alleen altijd kwijt. ik geloof dat ik al mijn 3de pakje van 4 bezig ben dit jaar
groetjes ikke
Afbeelding

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » vr 09 jun 2006 13:01

Lavilia schreef:Ik heb niet dat mijn naalden breken, ben ze alleen altijd kwijt. ik geloof dat ik al mijn 3de pakje van 4 bezig ben dit jaar
ik heb een sierdoosje met een kunnentje waar mijn naalden in zitten

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » vr 09 jun 2006 20:39

Lavilia schreef:Ik heb niet dat mijn naalden breken, ben ze alleen altijd kwijt. ik geloof dat ik al mijn 3de pakje van 4 bezig ben dit jaar
Ik gebruik een klein Tupperware-bakje (hele mooie maat) hiervoor. Ik raak dus gelukkig geen naalden kwijt, pas wel een hele goeie waarmee ik zat te borduren laten vallen. :evil: Dat was wel irri, was een hele fijne naald (waar je je al niet druk over kunt maken. :lol: )
Groetjes en kraalplezier van Mieke

marith
Bead Designer

Bericht door marith » za 10 jun 2006 10:49

j emoet wel uitkijken dat als je een naald laat vallen dat je hem goed zoekt! soms vind je hem gewoon niet maar je moet het iig proberen. mijn broer is een keer in een naald gaan staan(in me ouders kamer) en toen is die naald afgebroken en zat er dus een stuk in ze voet. dat hebben ze eruit moet halen maar ik zal je zeggen dat het niet prettig was voor m :x
xxx, marith
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

sonja86
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door sonja86 » za 10 jun 2006 11:28

Over naalden gesproken.
Zo heb ik een keer met de naaimachine door een vinger genaaid. Naald ook gebroken, de draad zat dwars door mijn vinger. ben toen even aan een buurvrouw gaan vragen of ze kon zien of de stukken naald goed aan elkaar pasten. Dat kon ik zelf even niet meer :wink: :roll:
groetjes
Sonja

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » za 10 jun 2006 11:29

Ik bewaar ze in zo'n kokertje waar je weleens kralen in kunt kopen. Rond plexiglas met een rubberen dopje zeg maar.
Groetjes Els,

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » za 10 jun 2006 12:58

Ik gebruik ook diverse naalden voor mijn rijgwerk. Kromme Big-Eyes, superdunne rijgnaalden met een super klein oog. (Die vind ik het prettigst werken met heel fijn rijgwerk dat ik rijg met transparant naaigaren.

Mijn nichtje is tandartsassistente en die breng nog wel eens doosjes mee waar tandartsmateriaal in heeft gezeten. Daar zat de vorige keer een doorzichtige koker bij waar die lange big-eyes precies in passen. Ik raak nu geen naalden meer kwijt.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » za 10 jun 2006 21:46

Elsje schreef:Ik bewaar ze in zo'n kokertje waar je weleens kralen in kunt kopen. Rond plexiglas met een rubberen dopje zeg maar.
deed ik ook in het begin ,en past perfect, tot ik mijn sierdoosje tegenkwam

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 10 jun 2006 22:59

Ik gebruik nog steeds naalden die ik ooit bij Door't oog van de kraal heb gekocht in Utrecht ( de winkel bestaat helaas niet meer), verder gebruik ik ook andere naalden: voor nylondraad van 0,20 mm gebruik ik naalden nr.10. Verder gebruik ik soms van die hele slappe naalden als b.v. het gat van een kraaltje niet groot genoeg is om nog eens doorheen te rijgen en je bent met een rijgpatroon bezig. Dan gebruik ik die naald even voor dat kraaltje en ga dan weer verder met mijn gewone naalden.
Kijk ook eens hier op mijn site: http://www.hekrasier.nl/gereedschap-benodigdheden1b.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten