Naalden
Telkens als ik weer eens aan de gang ga met roccailles breek er minstens 1 naald. Sommige gaan 'krom' staan. (Ben soms beetje ruig, denk ik
) Welk merk gebruiken jullie en welk merk is het stevigst en/of werkt nou het langst zonder breken? Bij voorbaat dank voor een antwoord

groetjes
Sonja
Sonja
Re: Naalden
Ha die Sonja! Ik gebruik de naalden van Miyuki http://www.kralenwerk.nl/naalden.html" onclick="window.open(this.href);return false; en tja, ook hier breekt er wel 's eentje en krom ook wel. Heb eigenlijk geen vergelijk ... lekker antwoord hè?! Heb je echt wat aan!sonja86 schreef:Telkens als ik weer eens aan de gang ga met roccailles breek er minstens 1 naald. Sommige gaan 'krom' staan. (Ben soms beetje ruig, denk ik) Welk merk gebruiken jullie en welk merk is het stevigst en/of werkt nou het langst zonder breken? Bij voorbaat dank voor een antwoord

Groetjes Wendy
- Doornroosje
- Bead Fan
Een tip van mijn tante die tasjes breidt en dus veel rocailles moet oprijgen:
(moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf niet zo vaak gebruik, omdat het wat extra werk is)
Rijg een kort draadje door de naald en maak hier een lusje van, ongeveer een centimeter groot. Doe hierdoor de draad waar je aan rijg. Als je nu hard trekt, breekt het 'verleng'draadje ipv de naald.
Bijkomend voordeel: als je als verlengdraadje een iets dunner draadje gebruikt, kun je makkelijker door kleine kralen rijgen.
Misschien heb je er wat aan.
(moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf niet zo vaak gebruik, omdat het wat extra werk is)

Rijg een kort draadje door de naald en maak hier een lusje van, ongeveer een centimeter groot. Doe hierdoor de draad waar je aan rijg. Als je nu hard trekt, breekt het 'verleng'draadje ipv de naald.
Bijkomend voordeel: als je als verlengdraadje een iets dunner draadje gebruikt, kun je makkelijker door kleine kralen rijgen.
Misschien heb je er wat aan.

Tsja, ik gebruik ook die miyuki naalden en ook prym naalden.
Ben dan misschien toch erg te ruig
Ga wel nog de tip van Marja uitproberen, hoewel ik al van dat C-londraad gebruik, dus zou er nog dunner zijn?
PS
Geweldig die icoontjes, heb van de week ontdekt dat er veel meer zijn dan die eerste 20, vandaar.......
Ben dan misschien toch erg te ruig

Ga wel nog de tip van Marja uitproberen, hoewel ik al van dat C-londraad gebruik, dus zou er nog dunner zijn?
PS
Geweldig die icoontjes, heb van de week ontdekt dat er veel meer zijn dan die eerste 20, vandaar.......
groetjes
Sonja
Sonja
- :)Linda:)
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik gebruik eigenlijk nooit naalden, omdat ik er altijd ruzie mee heb. Nou doe ik geen ingewikkelde rijgschema's. Maar met mijn lieve handjes kom ik toch vaak een heel eind! Ik werk meestal met nylondraad, omdat dat dun, sterk en makkelijk te sturen is.
Dus als je helemaal zat bent van naalden, kan je het altijd eens zonder proberen
Dus als je helemaal zat bent van naalden, kan je het altijd eens zonder proberen

ik werk ook nooit met naalden omdat ik altijd in me zelf prik:)Linda:) schreef:Ik gebruik eigenlijk nooit naalden, omdat ik er altijd ruzie mee heb. Nou doe ik geen ingewikkelde rijgschema's. Maar met mijn lieve handjes kom ik toch vaak een heel eind! Ik werk meestal met nylondraad, omdat dat dun, sterk en makkelijk te sturen is.

beadies, te leuk om te stoppen!! 

ik werk enkel met naalden die van "make me" zijn de goedkoopste en dan ook nog die in de blauwe pakjes maar ik ken het merk niet
er breekt er af en toe ook wel 1 hoor maar dat valt mee
die hele lange dunne buigzame heb ik ook al eens gekocht maar daar kan ik niet mee werken hoor die staan direkt krom
er breekt er af en toe ook wel 1 hoor maar dat valt mee
die hele lange dunne buigzame heb ik ook al eens gekocht maar daar kan ik niet mee werken hoor die staan direkt krom
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
brand sinds maart 2007 zelf kralen
-
- Bead Believer
Miss B schreef:Dat wil ik ook wel eens proberen, dat met dat extra lusje. Ben benieuwd of het werkt, want ik breek ook nog wel eens naalden
dat werkt eg wel! ik gebruik voor het rijgen nooit naalden maar als ik bv waxkoord ergens door moet krijgen waarvan het gat niet zo groot is doe ik dat ook vaak met een naald met zo'n lusje eraan.
xxx
beadies, te leuk om te stoppen!! 

http://www.kralenzooi.nl/inc/inc_prodpi ... f=1965.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Even een plaatje van de site. De naald is heel dun en er zit een oog in wat je bijna niet ziet, je moet je vingers daar tussen zetten en dan de draad er tussen stoppen. Het is een lekkere naald om mee te werken (vind ik)
Even een plaatje van de site. De naald is heel dun en er zit een oog in wat je bijna niet ziet, je moet je vingers daar tussen zetten en dan de draad er tussen stoppen. Het is een lekkere naald om mee te werken (vind ik)
groetjes Sannie.