Ringen maken

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Fie
Ringen maken

Bericht door Fie » do 11 sep 2003 14:20

Hi, :byebye

Ik heb hier even op het forum zitten lezen en ik merk dat sommigen moeilijkheden hebben met het dichtmaken van ringen... Wel, dat probleem is eenvoudig op te lossen :idea: : als je bijna terug aan je beginpunt bent dan zet je een paar knijpkralen ipv rocailles... je doet dan gewoon verder tot je ring rond is en dan keer je terug door de parels, tot aan je knijpkralen... nadat deze dichtgeknepen zijn kan je je nylon- of ijzerendraad afknippen, en klaar is je ring!!! :D

Veel plezier ermee!
Groetjes,
Fie
:engel:

Ps: heeft iemand nog een goede website?
Deze is alvast en leuke voor ringen: http://beads-ring-collection.web.infoseek.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 11 sep 2003 15:48

Deze is wel bekend, maar inderdaad leuk, kijk dan ook maar eens even bij websites, beneden aan het forum en kijk dan bij : voor de ringenmaaksters. Maar gaat het nylondraad niet stuk door de knijpkralen?

Fie
Bead Anonymous

Bericht door Fie » do 11 sep 2003 16:02

Hoi

Nadat ik dit berichtje op het form had geplaatst ben ik nog een beetje verder gaan rondneuzen, en ik heb die websites gevonden... :D

Ik heb nog geen problemen gehad met nylondraad. Wel met ijzerdaard, want doordat die soms een klein knoopje in de parel vormt kan ik er geen 2e of 3e maal meer door... :oops: Ik gebruik dus altijd nylon en bij is dat nog nooit kapot gegaan door een knijpkraal... :)
Groetjes,
Fie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 11 sep 2003 17:14

[quote="Fie"]...
Wel met ijzerdaard, want doordat die soms een klein knoopje in de parel vormt kan ik er geen 2e of 3e maal meer door... :oops:
....
[quote]
je bedoelt een soort knikje, waardoor ie zo gebogen is dat er geen kraal meer overheen kan? dat kan je voorkomen door op tijd de ijzerdraad 'terug te buigen'. beetje moeilijk uit te leggen zo snel maar ik zal daar een keer een foto of tekening over maken. je moet in ieder geval voordat het helemaal tever gebogen is terugbuigen, zodat de draad weer recht is. dan krijg je geen 'knik'.

Gesloten