Ik vond de kralenmeeting vandaag heel erg leuk en gezellig! Echt leuk om iedereen eens te zien en om te zien wat iedereen maakt!
Heb nu al zin in de volgende keer
xxx Karine xxx
Zaterdag 8 maart begon de eerste kralenmeeting. Om 9.55 kwamen de eerste mensen al binnen en vlak daarna vele anderen. Dat hadden we niet verwacht zo vroeg. Iedereen ging meteen lekker aan tafel zitten om te knutselen. Of beter gezegd: te proberen te knutselen. Er werd meer gekletst!
Ook was er een leuke verassing. Er kwam een werknemer van Pro Art langs met kortingsbonnen. Via de kortingsbon krijg je 15% korting als je wat besteld bij Kralenshop.nl of wat koopt bij Pro Art in Nijmegen. Leuke verassing dus!
Er waren allerlei technieken waar mensen mee bezig waren. Susan was bijvoorbeeld bezig met kralen polijsten. Een aantal waren bezig met kettelen en velen waren aan het kletsen. Zo was het leuk om elkaars sieraden te bekijken, op zo 'n manier breng je elkaar op leuke ideeen. Ook was Sylvie er, die vele speciale technieken gebruikt. Zij had vele tips die ze aan ons gaf. Ook Yvonne had speciale handgemaakte tasjes en sieraden bij haar die je niet vaak in Nederland ziet maar wel heel populair is in Engeland en Amerika. Verder hadden meerderen, waaronder Hennie en Marieke, een map vol met uitgeprinte internet-pagina's bij zich. Erg leuk om doorheen te bladeren en iedereen was druk bezig om de internet-adressen op te schrijven. Ook had .. mooie gehaakte kettingen bij zich, wat ons weer op leuke ideeen bracht. Verder was Karine er ook, die behalve rondkijken ook lekker aan het weven was. Ik vond het ook erg leuk om haar geweefde armbanden eens in het echt te zien.
Marlies heeft laten zien hoe je een jasseron armband kunt maken. Ikzelf heb laten zien wat netting, dutch spiral en peyote stitch is en hoe dat in zijn werk gaat. Ook heb ik laten zien hoe je mooie hangers kunt maken via wire.
Halverwege hebben we ook allemaal even tv gekeken. Susan is namelijk een keer op tv geweest. Zij was uitgenodigd om op tv te laten zien hoe je op een eenvoudige manier sieraden kunt maken. Ik had het op video opgenomen en dankzij de tv + videospeler van Esther was het ook mogelijk om het programma met zijn allen te bekijken.
Aan Esther heb ik 2 boeken cadeau gegeven, omdat ik blij ben dat zij het meeste heeft geregeld. De 2 boeken zijn een combinatie van kaarten en kralen. Omdat Esther behalve sieraden ook kaarten maakt, dacht ik dat dit wel een leuke cadeau zou zijn. Gelukkig is zij er ook blij mee!
Om een uur of 2 gingen de eersten al weg: snel naar de kralenwinkel! Kortom: tijd vloog voorbij. Ikzelf kon helaas niet iedereen zijn sieraden zien en ook niet bij alle technieken meekijken. Zelf knutselen kwam er al helemaal niet van, behalve dan snel iets rijgen om te laten zien hoe het werkt. Rond 15.00 gingen de meesten weg, omdat velen wel een eind moeten reizen. Gelukkig ging de laatste om 16.30 weg, dus hebben we de hele dag lol gehad! Esther en haar moeder hadden alles weer snel netjes opgeruimd en schoongemaakt. Alles is dus netjes achtergelaten, waardoor ik vrijwel zeker weet dat we de volgende keer weer welkom zijn in het bejaardentehuis. En onze doel is bereikt: elkaar ontmoeten, tips uitwisselen en gezellig samen kletsen.