workshops

Via dit subforum kun je zelfstandig een kralenmeeting organiseren en deelnemers vinden.

Is een meeting zonder workshops ook de moeite waard?

Ja, ik kom dan ook.
25
54%
Misschien, ik twijfel of het dan de moeite waard is.
8
17%
Nee, ik vind het dan niet het reizen waard.
10
22%
Overig (ik post mijn reactie)
3
7%

Totaal aantal stemmen: 46

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
workshops

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 14:10

ik ben ook nieuwsgierig wat jullie van de workshops vinden. ik weet nog niet wat esther ervan vindt, maar ik denk eraan bij de volgende meeting (rond maart) een keer zonder workshops te doen. de reden is omdat het regelen van de workshops veel tijd kost en ik heb niet genoeg tijd dat allemaal gereed te hebben voor 'n meeting in maart. ook vind ik het jammer dat er nog best veel bezoekers zijn (dat idee heb ik iig) die alleen voor de workshops komen. het regelen kost veel tijd en de workshopgevers verdienen er ook weinig aan, het geeft mij gefrustreerd gevoel als er sommigen alleen voor de workshop komen en verder niet actief tips uitwisselt.
ik wil niet voortaan nooit meer meetings zonder workshops doen, dat bedoel ik niet. het is alleen er komt veel geregel bij, mensen die aanmelden en vervolgens nog 'n vriendin toe willen voegen, mensen die tijdens de meeting niet op komen dagen waardoor ik mensen van de reservelijst moet gaan zoeken. vaak zijn er uiteindelijk zelfs plaatsen over, waardoor de workshopgevers met spullen blijft zitten, zonde van hun tijd. ik wil daarom kijken hoe we het de volgende keer beter kunnen doen, bv dat de workshop vantevoren betaald moet worden, hierdoor zorgt vast iedereen dat ze wel op komen dagen. ik denk er ook aan dat iedereen maar voor 1 workshop kan aanmelden, en vervolgens nog bij andere workshops op reservelijst kunnen komen. op zo 'n manier heeft iedereen wel kans op 1 workshop, en kan dankzij de reservelijst toch hopelijk alle workshops opgevuld worden. maar ik kan niet DE oplossing bedenken binnen paar maanden, loop al achter met boekhouding enzo en kom dus tijd tekort om binnen paar maanden een leukere meeting te regelen...

iig, ben dus benieuwd of jullie keer meeting zonder workshops ook de moeite waard vinden. :) ik denk eraan dat ik dan ook stapel speciale boeken meeneemt en ik wil dan 'n manier bedenken om iedereen te motiveren boeken en sieraden mee te nemen, zodat er echt veel te bekijken valt. :) en dan is de meeting ook precies zoals waar het voor bedoeld is: tips en inspiratie uitwisselen. :)

als je zelf nog enige ideeen of tips heb, post het alsjeblieft. alle tips zijn welkom. :)

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 06 nov 2005 14:18

Ik weet niet of ik me er mee mag bemoeien, want ik ben niet op de kralenmeeting geweest, maar ik heb toch een tip. Misschien is het een goed idee Sandra als je iemand vraagd om alles rond de workshops voor je te regelen. Een mens kan niet alles in zijn eendje opknappen en er zijn vast wel mensen die het leuk vinden om het een en ander te organiseren. En helaas ja, de workshops van te voren laten betalen, dan komt men wel of ze reserveren niet zo snel een plekje.
groetjes Sannie.

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » zo 06 nov 2005 14:37

Ik wil toch nog even een reactie geven. Ik had graag willen komen als ik vrij had kunnen krijgen.
De belangrijkste reden om te komen was het volgen van één workshop en daarnaast natuurlijk het ontmoeten van jullie allemaal.
Ik ben nu, onder andere, niet gekomen omdat alle workshops al vol zaten en ik een reserve lijst niet zag zitten. Op deze manier vind ik het niet echt het reizen waard.

Ik vind het overigens wel fantastisch dat er elke keer weer meetings georganiseerd worden! En aangezien ik nog maar kort lid ben is er misschien wel een andere keer dat ik kom. En als deze dan zonder workshop is, maar ik kan wel, dan kom ik gewoon!

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 06 nov 2005 14:41

Ik zou niet minder de moeite waard vinden maar vond het nu wel een leuke afwisseling. Heb eerst leuk gefröbelt bij ria en daarna nog 2,5 uur gekletst, gekeken, en geknutseld.

groetjes
Natasja
eyes are the windows of your soul

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 14:42

dat is dus ook waar ik zo van baal, bij hennie was 1 plek over, bij annemieke stuk of 5, en bij karen ook stuk of 5. bij die van ria weet ik niet precies....maar er waren best veel die uiteindelijk niet kwamen, echt handig dat we toch nog reservelijst haddenm, daardoor kregen we het toch nog vol. en ik baal dus dat mensen wel aanmelden maar niet komen, want doordat zij aanmelden voor workshop blijft er minder plek over, waardoor anderen niet aanmelden, terwijl er toch vervolgens plek over is. ik wil wel manier bedenken hoe dat beter kan, maar weet niet of er 'n perfecte manier is...
en keer zonder workshops lijkt mij stiekem ook wel leuk...
sannie, bedankt voor je tip, daar dacht ik tijdens het regelen ook even aan, maar het is vooral gedoe met e-mail en dat mailen ze toch wel naar info@kralen.com , en vervolgens vooral tijdens de meeting. en tja ook om karen te helpen aan spullen enzo, maar aan de anderen was ik geen tijd kwijt voor het regelen van spullen...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 06 nov 2005 14:45

Bij mij was geen plek over, mensen hadden vertraging met de trein en waren daardoor wat te laat.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 06 nov 2005 14:49

Ik had geen plek over hoor :) ik had 16 plekken en heb uiteindelijk 18 dames op de workshop gehad ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 14:54

fijn. :) maar er hadden 38 aangemeld...20 zijn dus uiteindelijk niet gekomen....daar baal ik dus van...op zich logisch, want als je op reservelijst staat denk je toch dat er uiteindelijk geen plek is, maar er waren ook veel afgevallen die wel sowieso mee konden doen.

marith
Bead Designer

Bericht door marith » zo 06 nov 2005 14:56

ik was er zelf dus kan niet heel goed een mening geven maar ik denk dat als de workshoppers van te voren moeten betalen er veel minder mensen opeens niet op komen dagen en dat de mensen die op het laatste moment echt niet kunnen het wel even laten weten zodat bv iemand hun plaats in kan nemen en ze hun geld terug krijgen.
xxx marith
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 06 nov 2005 14:59

Sandra wat ik eigenlijk het meest onbeschofde vond is dat er mensen zich opgeven en komen en dan daar zeggen ja dag dat wordt me te laat! Geef je dan niet op!! ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 15:02

precies!!!
want het is zelfs al rond woensdag gemaild, en ze kregen zelfs al volgnr toen ze hadden aangemeld, dus ze wisten het al ruim voor betaling.
kijk, en dan heb ik zoiets van bekijk het, het regelen van workshops kost veel geld en dat heb ik er dan niet meer voor over. gelukkig is niet iedereen zo, dus het is wel voor herhaling vatbaar. :) maar dan moet het wel beter aangepakt worden.

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 06 nov 2005 15:02

Zou het ook een verschil maken als het alleen voor forummers zou zijn?
Wij hebben natuurlijk ook meer drijfveer om te komen want wij "kennen" elkaar al en vinden het leuk om elkaar in het echt te zien..
eyes are the windows of your soul

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » zo 06 nov 2005 15:18

Persoonlijk was ik al aan het twijfelen of ik de volgende keer weer een workshop wilde geven.... Het kost best wat tijd en energie, maar het is leuk om te doen hoor!
Vind een meeting zonder workshops ook leuk want dan kan ik tenminste weer 'ns gezellig kletsen en allerlei creatie's bekijken :D
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 15:45

joyas schreef:Zou het ook een verschil maken als het alleen voor forummers zou zijn?
Wij hebben natuurlijk ook meer drijfveer om te komen want wij "kennen" elkaar al en vinden het leuk om elkaar in het echt te zien..
inderdaad, die komen tenminste niet alleen voor goedkope workshops, maar ook om elkaar te ontmoeten. maar ja, wat als iemand zich pas net heeft aangemeld...kan moeilijk het mailtje naar alle forumleden mailen, maar het is ook lastig wie je wel en wie je niet moet selecteren...
nee denk dat ik/we gewoon keer moeten bedenken op wat voor manier het voor iedereen leuk kan zijn. bv:
- vooraf betalen, mag maar tot 2 weken vantevoren afzeggen om geld terug te krijgen. op zo 'n manier weten de workshoppers meer zeker hoeveel er komen.
- als er niet 2 weken vantevoren is betaald valt de persoon af van de lijst.
- iedereen mag voor 1 workshop aanmelden, ze mogen wel bij anderen op reservelijst. op zo 'n manier is er voor iedereen iig wat plek.
- 1,5 week voor de meeting wordt er naar iedereen final mailtje gestuurd over workshop. op zo 'n manier weet iedereen van de reservelijst of ze alsnog plek hebben gekregen.
- 1,5 uur per workshop zodat het minder gehaast gaat.
- 2 workshops tegelijk, 2de workshop begint 15 minuten later om herrie te voorkomen.

nou ja ik hou maar even op met brainstormen, had mezelf 'n vrije knutseldagje beloofd. ;)

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 06 nov 2005 15:45

Ook bij een meeting zonder workshops kom ik graag! Zaterdag tijdens de meeting heb ik - afgezien van twee workshops - het volgende gedaan:
- met veel mensen gepraat
- wat gebladerd in boeken en tijdschriften
- allerlei creaties bewonderd
- een stukje doorgewerkt aan een ketting waar ik mee bezig ben (Dutch spiral), en uitgelegd/laten zien hoe dat werkt aan allerlei belangstellenden die over mijn schouder meekeken.
Al die dingen doe ik in maart graag weer, maar dan misschien wat 'gestructureerder'. Ik heb wat vage gedachten over hoe dat eruit zou kunnen zien. Bijvoorbeeld: de ruimte onderverdeeld in aparte hoekjes (een beetje zoals het forum):
- een hoekje om bij te kletsen
- een hoekje met boeken en tijdschriften
- een hoekje met creaties
- een hoekje waar mensen zitten te werken

Als meetingbezoeker kun je dan een beetje gericht kiezen waar je gaat zitten/staan en hoe lang. Het aardige zou zijn als mensen die creaties meebrengen bijvoorbeeld bereid zijn iets uit te leggen over de gebruikte technieken, evenals de mensen die zitten te werken. Op het forum zou dit alvast een beetje voorbereid kunnen worden. Zo zou ikzelf het geen probleem vinden om vooraf op het forum te melden wat ik van plan ben om mee te brengen aan boeken, tijdschriften, creaties, en/of werkje waar ik mee bezig ben. Als andere forummers dan melden dat ze een bepaald sieraad ook wel willen maken, zou ik kunnen posten wat ze mee moeten brengen om niet alleen te kijken, maar in elk geval zelf te beginnen met een bepaald sieraad om de techniek uit te proberen en er zelf thuis mee door te kunnen gaan. Geen echte workshops dus, maar gewoon leuk als vriendinnen onder elkaar.

Misschien is dit (het begin van) een ideetje voor de volgende meeting (zonder workshops dus)?
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Gesloten