wat kunnen we zien op de kralenmeeting

Via dit subforum kun je zelfstandig een kralenmeeting organiseren en deelnemers vinden.
hennie
Bead Hysteric
Contacteer:
wat kunnen we zien op de kralenmeeting

Bericht door hennie » do 21 aug 2003 22:06

Het lijkt me heel leuk als veel mensen iets meenemen. Ik zou het b.v. leuk vinden als kats haar ringen meeneemt. Er schiet me vast nog wel meer te binnen.Maar vooral iets met een speciale techniek of een creatieve toepassing. Zodat je zelf weer idee?n opdoet, daar is het toch ook voor bedoeld. Wie wil nog meer iets zien? Zet het hieronder neer, dan weten we wat we kunnen verwachten. :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 22 aug 2003 08:04

komt katskralen inderdaad wel? zou heel blij zijn maar of het lukt? kat, kan je komen?? toeee??? ;)

ikzelf zat te denken om wat dierenfiguren mee te nemen die ik in zuid afrika heb gekocht. verder zat ik te denken om wat te laten zien van rijgen om een flesje.
zelf ben ik niet op zoek naar iets specifieks....niet waar ik zo gauw aan denk tenminste...alhoewel, ja ringen ben ik heel benieuwd naar!! krijg namelijk iedere dag minstens 1 e-mail 'wil je me uitleggen hoe je ringen van kralen kan maken'. dus daar ben ik wel nieuwsigierg naar ja.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 22 aug 2003 08:23

Hey Sandra dan zeg je ze toch dan ga je naar de hobby winkel en koop je het boekje ringen maken ;) ga je toch niet moeilijk een hele beschrijving doorgeven??
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 22 aug 2003 09:25

:oops: da's waar ook ja. ja wil het gaan kopen, vergeet het alleen blijkbaar iedere keer.... :oops: laat ik zometeen maar eens gaan.... :oops: :oops: bedankt voor je tip!! ;)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 22 aug 2003 09:34

hahahahaha ;0) nou het is een leuk boekje om te zien maar bij pipoos zijn ze de weg helemaal kwijt met de facet kraaltjes! meer als 5 euro voor zo'n buisje!! het is geen goud hoor :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » vr 22 aug 2003 16:28

Ja, ringen wil ik ook graag zien en ik ben heel beniewd naar jullie kunstwerken Hennie en Sandra. De kunstwerken van Ria zie ik morgen. Dierenfiguren vind ik ook top. Ben ik nu heel erg mee bezig en misschien doe ik nog andere idee?n op. Voor de rest zou ik het niet weten, gewoon veel kijken, denk ik.
Liefs,
Pi?rra

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 22 aug 2003 17:39

Sorceress schreef:Hey Sandra dan zeg je ze toch dan ga je naar de hobby winkel en koop je het boekje ringen maken ;) ga je toch niet moeilijk een hele beschrijving doorgeven??
lees je bericht net nog, begreep het eerst verkeerd, enneh, je heb helemaal gelijk. nu raad ik ook meestal kralenwerk boek aan, want daar staat ook wat in. ;)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 24 aug 2003 14:05

Wat wil je zien Pi?rra? En Sandra een goede beschrijving van ringen maken staat op http://homepage3.nifty.com/Hachimitsu8/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ik wil zo graag die ringen in het echt zien. Binnenkort komt trouwens een hanger van mij op http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bij facetkralen.
En ik zou ook graag wat rijgwerk van mensen willen zien die met staaldraad rijgen want dat doe ik dus bijna nooit, welke dikte gebruiken jullie dan en komt er dan niet gauw een knik in de draad?

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 24 aug 2003 15:19

Ik kan echt niet verzekeren dat ik kom, het is voor mij echt wel heel ver weg. Laat ons zeggen dat de kans zelfs groter is dat ik niet kom, dan dat ik wel kom :? Sorry als ik nu mensen teleurstel :(

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 24 aug 2003 15:52

ik zal eens bij esther informeren welke uit belgie komen, hopelijk kan je dan met iemand meerijden.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 25 aug 2003 00:00

Hennie,
Ik neem ook wat rijgwerkjes mee met staaldraad, kun je even kijken.
Vind het zelf superfijn en van knikjes heb ik nog geen last gehad moet ik eerlijk zeggen.

Ook wil ik wat gekettelde kettingen meenemen, want ik merk dat daar ook wel vragen over zijn en wire&wire om kralen. Verder mensen die nog meer willen zien?? Heb al veel verschillende technieken gehad.
Veel liefs,
Marlies

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 25 aug 2003 12:39

Leuk Marlies, ben nieuwsgierig. Die knik in de draad heb ik wel eens gezien als mensen zwevende kettingen maken. Ik gebruik voor zwevende kettingen altijd dikker draad.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 25 aug 2003 14:06

Ja dat zou best kunnen, bij de zweeftechniek. Het draad ligt ook deels open dan. We zullen op de meeting even kijken. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit ergens gezien waar ze verschillende maten hebben van staaldraad.
Veel liefs,
Marlies

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 25 aug 2003 17:53

Voor zwevende kettingen gebruik ik meestal 0.6mm, omdat ik dan ook grote kralen gebruik.

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » ma 25 aug 2003 18:47

Ik gebruik inderdaad ook 0.6 voor zwevende kettingen. Is lekker stevig en heb zelden last van een knik in de draad.
Soms als ik een beetje onvoorzichtig doe en er iets heel zwaars op leg in mijn "draden-doos" maar als er eenmaal een ketting van is gemaakt, heb ik dit nog nooit gezien.

Gesloten