Hee jij!!! Ook weer in het land?Sorceress schreef:Voor zover ik nu het schema heb bekeken ben ik er de 25ste september bij
op naar de 4de kralenmeeting!
mwah nee, valt erg tegen. de meesten die mailden wilden workshop kralen maken geven. en het lijkt me het makkelijkste als er maar 1 persoon is die daar workshop over geeft en aangezien ria al weet hoe het gaat enzo is het het makkelijkst als zij die gewoon geeft... voor de rest kan hennie workshop geven en karen over ringen....sylvia, die er de vorige keer was, kan er niet. dus op zich heb ik al 4 personen.... ik moet nog met een aantal anderen mailen die bv over kettelen workshop willen geven.
ik denk dat bij de meeting daarna (dus na 25 september) maar geen workshops zijn, want ik heb helaas te weinig tijd om dit allemaal goed te regelen.
ik denk dat bij de meeting daarna (dus na 25 september) maar geen workshops zijn, want ik heb helaas te weinig tijd om dit allemaal goed te regelen.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Hoi Sandra,
Er is kralen maken en kralen maken
er zijn zoveel verschillende technieken dat er best over te praten valt hoor als er nog iemand een kralen maken workshop wil geven. Natuurlijk moet het kralen maken niet de meeting overlopen
dat is niet de bedoeling. Misschien zou je een poll kunnen maken om te zien wat de mensen zouden willen doen?? dan weet je gelijk waar ze in geintereseert zijn. Ik had het toch goed begrepen dat de workshops iets langer konden duren deze keer???
Er is kralen maken en kralen maken
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
het rottige is ik kom tijd tekort om dit allemaal te regelen. je moet zoeken wie workshop kan geven, uithoren waarover, wat ze ervoor nodig heeft, zorgen voor de benodigdheden, prijs berekenen, etc etc. omdat ik het al druk heb met kralen.com en creadream.nl heb ik hier niet genoeg tijd voor, ik kom zonder de meeting al tijd tekort. de paar mensen die zelf voor benodigdheden kunnen zorgen zijn of mensen die workshop over kralen maken willen geven of mensen die workshops willen geven waarbij je de prijs niet vantevoren zal weten (bv kettelen met zelfuitgekozen kralen). en esther kan mij hier moeilijk mee helpen, aangezien zij niet weet welke benodigdheden ik wel / niet kan krijgen.
maar goed, het is wel zo leuk als je vantevoren zeker weet dat je wat zal leren bij de meeting....mocht iemand tips hebben hoe je dit eenvoudig kan regelen dan hoor ik het graag. ik ga er maar verder over nadenken, weer eens mailen met esther enzo. het lijkt me in ieder geval het makkelijkst als er geen workshops meer zijn waarvoor je vantevoren moet inschrijven en betalen. ikzelf denk meer aan een soort gratis inloopworkshop, iemand gaat wat uitleggen en je staat of zit er gewoon bij als je het wil leren. ik ga dat idee nog maar even verder uitdenken, voor het geval ik wat vergeet.
maar goed, het is wel zo leuk als je vantevoren zeker weet dat je wat zal leren bij de meeting....mocht iemand tips hebben hoe je dit eenvoudig kan regelen dan hoor ik het graag. ik ga er maar verder over nadenken, weer eens mailen met esther enzo. het lijkt me in ieder geval het makkelijkst als er geen workshops meer zijn waarvoor je vantevoren moet inschrijven en betalen. ikzelf denk meer aan een soort gratis inloopworkshop, iemand gaat wat uitleggen en je staat of zit er gewoon bij als je het wil leren. ik ga dat idee nog maar even verder uitdenken, voor het geval ik wat vergeet.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Tja dat is het moeilijke onderdeel van een meeting natuurlijk het regelen dat alles op rolletjes loopt 
Waarom begin je er nu deze keer al niet mee dat mensen zelf een workshop kunnen regelen . Dat is iets wat ik nu ook doe op de beurzen gewoon inloop workshops (niet gratis, kleine vergoeding)mensen gaan zitten en maken kralen en als ze klaar zijn kunnen de volgende mensen plaats nemen. Als je wilt kan ik dit al in September ook doen dan kan je eventueel ook anderen dit zo laten doen. En het scheelt jullie beide bergen werk. Bij deze wil ik wel 2 tafels reserveren
LOL Het is ook het fijnste denk ik voor iedereen want je kan zelf uitmaken welke tijd je iets wilt gaan doen en wanneer je lekker niks wil doen en alleen maar wilt koekeloeren 
Waarom begin je er nu deze keer al niet mee dat mensen zelf een workshop kunnen regelen . Dat is iets wat ik nu ook doe op de beurzen gewoon inloop workshops (niet gratis, kleine vergoeding)mensen gaan zitten en maken kralen en als ze klaar zijn kunnen de volgende mensen plaats nemen. Als je wilt kan ik dit al in September ook doen dan kan je eventueel ook anderen dit zo laten doen. En het scheelt jullie beide bergen werk. Bij deze wil ik wel 2 tafels reserveren
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
ook goed idee idd. probleem is alleen dat ik maar weinig mensen heb gevonden die workshop willen geven. het staat al tijdje op de intro pagina van kralen.com en in het nieuwsbrief heb ik er ook al om gevraagd. enige reacties die ik kreeg waren workshops over kralen maken en enkele over kettelen en veters (degenen die het mailden twijfelden of er wel genoeg geinteresseerden zijn, ze geven de workshops voornamelijk voor beginners). dus als ik dat nu zo zou doen, zouden er 3 a 5 (weet niet meer precies) inloopworkshops over kralen maken zijn en stuk of 2 over kettelen, met evt nog naomi over swarovski plakstenen. verder kunnen hennie en karen misschien workshop geven over haken en ringen maken, maar het lastige is dat ik hun moet helpen met de benodigdheden en daar kom ik tijd tekort voor.
maar wel goed idee, inloopworkshop, op zo 'n manier heb je iig niet reserve en vooruitbetaling gedoe, dat scheelt al veel werk. alleen nu moeten er dan nog mensen gevonden worden en evt voor benodigdheden gezorgd worden, en ook dat kost helaas teveel tijd....
wat wel weinig tijd kost volgens mij, is via het forum afspreken wie wat graag zou willen laten zien en wat de mensen dan mee moeten nemen. ikzelf hoef dan iig alleen voor de informatie erover te zorgen en de tijd goed in te delen, dat is prima te doen. het regelen van betaling, benodigdheden en weet ik het allemaal valt dan af.
daar ga ik vanavond even met mijn zus over overleggen (zij is goed in dingen organiseren) en dan binnenkort eens esther bellen of mailen (want ook zij is goed in organiseren
).
maar als jullie nog ander goed idee hebben hoor ik het wel! nogmaals ria, goed idee, alleen zijn er helaas dus te weinig mensen die op zo 'n manier workshop kunnen geven.
maar wel goed idee, inloopworkshop, op zo 'n manier heb je iig niet reserve en vooruitbetaling gedoe, dat scheelt al veel werk. alleen nu moeten er dan nog mensen gevonden worden en evt voor benodigdheden gezorgd worden, en ook dat kost helaas teveel tijd....
wat wel weinig tijd kost volgens mij, is via het forum afspreken wie wat graag zou willen laten zien en wat de mensen dan mee moeten nemen. ikzelf hoef dan iig alleen voor de informatie erover te zorgen en de tijd goed in te delen, dat is prima te doen. het regelen van betaling, benodigdheden en weet ik het allemaal valt dan af.
maar als jullie nog ander goed idee hebben hoor ik het wel! nogmaals ria, goed idee, alleen zijn er helaas dus te weinig mensen die op zo 'n manier workshop kunnen geven.
- Fester
- Bead Addict
- Contacteer:
Is het geen idee om de mensen die een workshop willen volgen voor een bepaalde techniek zelf de materialen mee te laten nemen? De meeste hebben toch ervaring met kralen en hebben heus wel wat thuis liggen. je kunt van te voren zeggen wat ze nodig hebben. Bijvoorbeeld bij een workshop haken: ongeveer 50 cm aan kralen en 5 m staaldraad en een haaknaald. Of voor kettelen, stiften of ijzerdraad en een bepaald aantal kralen? Dan hebben ze wel altijd precies de kralen zoals ze die zelf willen hebben... Voor kralen maken is dit natuurlijk moeilijker.
Tis maar een ideetje hoor, ben zelf helemaal niet echt organisatorisch aangelegd helaas.
Tis maar een ideetje hoor, ben zelf helemaal niet echt organisatorisch aangelegd helaas.
precies, daar dacht ik dus ook aan. en dan niet officiele workshops (kosten, vaste tijd, maximum aantal) maar meer een soort gratis presentatie. dus dat iemand, bv jij, gewoon aan tafel ga zitten en uitleggen, degenen die het ook willen weten schuiven aan. enige nadeel is dat als velen het willen weten, je moeilijk met zijn 20-en om je heen kan staan enzo. maar dat zal wel meevallen volgens mij. om het beetje handig te maken kan je via het forum bespreken wie wat wel wil laten zien en wat je daarvoor moet meenemen. dan weet je dus al wat je kan verwachten en wat je mee moet nemen.
- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk een best goed idee. Gewoon een soort inloopworkshops waarbij je niet aan een tijd vast zit. De 1 is ook wat sneller dan de ander of wil misschien wat meer maken.
Wat mij betreft: Ik wil al het materiaal wat nodig is voor het beplakken en versieren van hangers met Swarovski, kraaltjes en glasverf (dat vond ik eigenlijk wel een mooie combinatie en het is toch weer iets wat veel nog niet doen) meenemen. Dan zit ik ookniet klem met de tangetjes enzo. Er zit nog een leukigheidje aan. Bij de 1 maak je kralen, bij de ander een bijpassende hanger en bij de derde rijg/kettel je de handel bij elkaar. En als iedereen nou de kralen/materialen meeneemt die je wilt ruilen of gebruiken, dan moet het wel heel raar lopen dat we geen materiaal genoeg hebben.
Dat scheelt dan natuurlijk ook weer met inkopen voor Sandra. Afgezien daarvan kan Sandra misschien zorgen voor basismateriaal zoals diverse soorten kettingen (jasseron ed), ketteldraad, metaaldraad, veters, ringetjes, slotjes, tangen, desnoods lijm enz.
En het is inderdaad handig om van te voren een beetje te weten hoeveel mensen er ge?ntresserd zijn in de workshops die te geven zijn. Bovendien is het handig om een paar tafels te regelen waar mensen wat af kunnen maken. Bijvoorbeeld als ze een nieuwe techniek gebruiken met een techniek die ze al kennen, dat ze dan toch iets af kunnen maken (naar behoefte natuurlijk).
Ik voor mij wil dus wel materiaal meenemen wat nodig is en het materiaal wat gebruikt is, kunnen ze dan bij mij tegen kostprijs (wat ik er voor kwijt ben geweest) aankopen. Dan heb ik er geen winst op, en dat hoef ik ook niet. En op is op. Dus heb ik een bepaalde kleur of maat steentjes niet meer, dan is het jammer.
Enfin, ik ga nou eerst maar ff dat formulier invullen, want dat heb ik nog niet gedaan.
Wat mij betreft: Ik wil al het materiaal wat nodig is voor het beplakken en versieren van hangers met Swarovski, kraaltjes en glasverf (dat vond ik eigenlijk wel een mooie combinatie en het is toch weer iets wat veel nog niet doen) meenemen. Dan zit ik ookniet klem met de tangetjes enzo. Er zit nog een leukigheidje aan. Bij de 1 maak je kralen, bij de ander een bijpassende hanger en bij de derde rijg/kettel je de handel bij elkaar. En als iedereen nou de kralen/materialen meeneemt die je wilt ruilen of gebruiken, dan moet het wel heel raar lopen dat we geen materiaal genoeg hebben.
Dat scheelt dan natuurlijk ook weer met inkopen voor Sandra. Afgezien daarvan kan Sandra misschien zorgen voor basismateriaal zoals diverse soorten kettingen (jasseron ed), ketteldraad, metaaldraad, veters, ringetjes, slotjes, tangen, desnoods lijm enz.
En het is inderdaad handig om van te voren een beetje te weten hoeveel mensen er ge?ntresserd zijn in de workshops die te geven zijn. Bovendien is het handig om een paar tafels te regelen waar mensen wat af kunnen maken. Bijvoorbeeld als ze een nieuwe techniek gebruiken met een techniek die ze al kennen, dat ze dan toch iets af kunnen maken (naar behoefte natuurlijk).
Ik voor mij wil dus wel materiaal meenemen wat nodig is en het materiaal wat gebruikt is, kunnen ze dan bij mij tegen kostprijs (wat ik er voor kwijt ben geweest) aankopen. Dan heb ik er geen winst op, en dat hoef ik ook niet. En op is op. Dus heb ik een bepaalde kleur of maat steentjes niet meer, dan is het jammer.
Enfin, ik ga nou eerst maar ff dat formulier invullen, want dat heb ik nog niet gedaan.
liefs,
Naomi
Naomi
Klinkt erg goed allemaal!!!!!
Ik vind dat met die inloop workshops wel leuk, en idd iedere kralenfan heeft wel een voorraadje waar iets uit meegenomen kan worden.
om even op het verhaal van Naomi in te haken, swarofski steentjes moet je daar dan zelf voor zorgen? Het lijkt me leuk om daar eens wat meer over te weten te komen. Ik vind het altijd moeilijk om te weten welke maat er in een tussenzetsel past enzo....
Ik vind dat met die inloop workshops wel leuk, en idd iedere kralenfan heeft wel een voorraadje waar iets uit meegenomen kan worden.
om even op het verhaal van Naomi in te haken, swarofski steentjes moet je daar dan zelf voor zorgen? Het lijkt me leuk om daar eens wat meer over te weten te komen. Ik vind het altijd moeilijk om te weten welke maat er in een tussenzetsel past enzo....
Liefs, Petra
Just bead it!

Just bead it!

- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
Je kan uiteraard zelf meenemen, maar ik zal sowieso voor een behoorlijke voorraad zorgen. Ik heb me ondertussen bij Sandra opgegeven en ik neem aan dat zij verdere info op het forum zet. Ik heb haar ook een foto gemaild van een voorbeeld. Die staat nu nl. nog niet op mijn site, vandaar.
liefs,
Naomi
Naomi
Groetjes Marije