workshops

Via dit subforum kun je zelfstandig een kralenmeeting organiseren en deelnemers vinden.

Is een meeting zonder workshops ook de moeite waard?

Ja, ik kom dan ook.
25
54%
Misschien, ik twijfel of het dan de moeite waard is.
8
17%
Nee, ik vind het dan niet het reizen waard.
10
22%
Overig (ik post mijn reactie)
3
7%

Totaal aantal stemmen: 46

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » zo 06 nov 2005 20:23

ik denk dat workshops wel leuk zijn om te houden.
ik zal zeker voor de volgende keer ander vervoer regelen dat ik langer kan blijfen :wink:
maar de meetsen komen toch gewoon om elkaar en om iets nieuws te leren.
maar het geld van te voren over maken voor een workshop vindt ik een goed idee :wink:

groetjes sharon

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » zo 06 nov 2005 20:27

Ik was graag naar de meeting gekomen, maar om meerdere redenen heb ik afgezegd.
Belangrijkste reden was dat ik op het moment niet zo erg goed zie. Ik moet nieuwe contactenzen aangemeten krijgen en moet hieraan voorafgaande 4 weken een bril dragen. Nu is het normaal dat je steeds slechter gaat zien hoe langer je de bril draagt. Misschien vinden jullie dit een raar verhaal maar lenzendragers zullen dit beamen. Met mij is het op het moment zo dat ik de gezichtsuitdrukking van iemand op een afstand van 10 meter niet kan zien. En dan te bedenken dat ik zo moet autorijden naar mijn werk ! Ik voel mij in deze situatie behoorlijk onzeker en dat is dus de belangrijkste reden dat ik afgezegd heb. By the way: ik heb – 9 !, dus hele slechte ogen.

Afgezien daarvan zag ik er tegen op er alleen naar toe te gaan. Ik ken namelijk nog niemand van gezicht en niemand kent mij. Het idee een zaal binnen te stappen met veel onbekende mensen geeft mij een onbehaaglijk gevoel waar ik mij overheen moet zetten. Ik heb dan het idee dat alle ogen op mij gericht zijn. Ik denk dat iedereen dit gevoel wel kent. Ik heb dit ook op verjaardagen of bruiloften waar ik weinig mensen ken. Het scheelt al wanneer iemand je kan vergezellen. Je zou het voor jezelf al iets gemakkelijker kunnen maken wanneer je zelf een van de eersten bent. (dan kun je zelf de nieuwkomers bekijken ha, ha) Enkele weken terug heb ik forummers uit Tilburg ge-pbt met de vraag mee te gaan maar helaas niemand gevonden.
Dat er workshops gegeven werden was voor mij een reden om mij op te geven. De mogelijkheid om actief bezig te kunnen zijn helpt je ook over je verlegenheid. Communiceren met anderen gaat makkelijker tijdens het doen, dan wanneer je op mensen moet afstappen die zomaar in een ruimte staan te praten.

Ik hoop dat ik hier goed verwoord waar volgens mij meer mensen last van hebben.
Het feit dat ik op de wachtlijst stond was de 2e reden om af te zeggen.
Er was trouwens amper tijd om je op te geven. De les zat binnen enkele uurtjes al volgeboekt !!! Zover ik mij herinner gaf jij Sandra het startsein ‘s ochtends en begin van de avond zat het al vol.
Het is dus niet zo Sandra dat ik uit was op een goedkope les maar deze workshop zou me over mijn “verlegenheid” moeten helpen.
Ruim van te voren laten betalen voor een workshop lijkt mij geen probleem. Mensen zullen dan inderdaad minder snel afzeggen.
De ideeen van CJ vind ik ook prima. Als het inderdaad maar een beetje gestructureerd is. En mensen van te voren duidelijk uitgelegd krijgen wat de bedoeling is.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn uitleg en ik hoop er volgende keer wel bij te zijn.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 06 nov 2005 20:43

Char, heel goed van je dat je uitlegt waarom je uiteindelijk niet bent gekomen. Op dit forum weet je je behoorlijk over je verlegenheid heen te zetten; je zult zien dat het tijdens de meeting eigenlijk ook vanzelf gaat!
Verder vind ik het fijn voor organisatie en workshopleidsters dat je hebt laten zien dat niet iedereen uit 'slordigheid' of zoiets 'zo maar' niet is gekomen. Ik hoop je te zien (én te spreken!) tijdens de meeting in maart!
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 06 nov 2005 20:46

Even off topic @ Corriejanne: niet zomaar roepen dat de volgende meeting in maart is, want dat is helemaal niet zo! Het wordt een datum in april, alleen moeten Sandra en ik nog overleggen welke datum (èn ik moet kijken of de locatie beschikbaar is!)!
Laatst gewijzigd door La Bigiotteria di Esther op zo 06 nov 2005 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » zo 06 nov 2005 20:46

Oh, ik wist niet dat er in maart weer een meeting was. Mooi zo. Dan hoop ik er bij te zijn.
Ennu.. ik had me netjes afgemeld hoor, bij Sandra.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » zo 06 nov 2005 21:02

Als alles meezit ben ik er de volgende meeting ook weer gewoon bij. Met of zonder workshops. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook altijd wel leuk om een workshop te doen hoor. :D
Groetjes Ellen.

pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » zo 06 nov 2005 21:03

Dat idee van verschillende hoekjes vind ik wel leuk! Diegene die sieraden en kralen hadden meegenomen waren allemaal zo gevarieerd! Leuk was dat vond ik.
Misschien hoekjes met verschillende technieken en dat mensen dan de creaties kunnen showen. En 'n hoekje met boeken ofzo.

Ik vond 't erg gezellig en dat blijft 't voor mij ook als er geen workshops worden gegeven. De tijd was namelijk behóórlijk snel om en heb niet eens iedereen gesproken.
De rede van Sandra begrijp ik goed.

Heb er in ieder geval alweer zin in. Hoe het ook eruit komt te zien :D
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 06 nov 2005 21:13

Esther schreef:
hennie schreef:
kralenenquete schreef:soort van off topic:
misschien is het ook een idee voor degenen die de workshops geven om een hele duidelijke uitleg op papier mee te nemen(hebben de meesten toch al) en deze dan aan de mensen op de wachtlijst{of ewoon iederen die zin heeft} te geven, dan komen die ook niet helemaal voor "niks", en die 0,50 euro per kopie willen zij zeker ook wel betalen...
Bij mij kunnen mensen die niet aan de beurt kwamen het patroon kopen. Dat is geen 0,50 cent maar € 2 , dat is de normale prijs van een patroon bij mij. Je kan niet verwachten dat je het patroon voor de kopieerprijs weggeeft.
Mee eens. Een patroon maken kost meer dan alleen een kopietje, je moet er ook je tijd en energie in steken.
dat snap ik ook wel...
ik noemde maar gewoon een bedrag(ik maak kopietjes voor nog geen 0,10 euro dus ging ik er expres al overheen!)
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 06 nov 2005 21:17

Esther schreef:Even off topic @ Corriejanne: niet zomaar roepen dat de volgende meeting in maart is, want dat is helemaal niet zo! Het wordt een datum in april, alleen moeten Sandra en ik nog overleggen welke datum (èn ik moet kijken of de locatie beschikbaar is!)!
Sorry, Esther, maar ik riep het niet zomaar: zie de allereerste regel van deze topic. :oops: :? :wink:
Groeten,
Corriejanne

Gezondheid is de schoonste parel.

Caatje
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Caatje » zo 06 nov 2005 21:21

Waarom doen we de workshop niet het ene halfjaar in Hoofddorp en het andere halfjaar in Nieuwegein. Ik noem maar wat hoor.
Het is leuk om dingen te maken met kralen.

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 06 nov 2005 21:40

suzanne toen ik hier voor het eerst op het forum kwam was ik vrezelijk verlegen ik wist niet wat ik zeggen moest want iedereen was vreemd voor mij .
ik had er in het begin heel moeilijk mee en kijk nu ik ben geloof ik de grootste babbelkous van het forum zo erg dat de moderators me af en toe op de vingers moesten tikken( niet waar esther en sandra :lol: )
ik gisteren vond ik het in het begin een beetje eng want je kent wel een boel mensen van naam maar niet van gezicht .
nu het viel ontzettend mee iedereen was heel aardig en je word gewoon in de groep op genomen .
ik hoop bij de volgende meeting kennis met je te maken . je zal zien dat het reuze mee valt.
liefs frietje :wink:
kralengek

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 06 nov 2005 22:07

sandra er zijn 2 meetings per jaar het is mischien een idee om 1 meeting met workshops te doen en 1 gewoon om elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen dat lijkt me voor me voor iedereen ook erg leuk en hebben jullie maar 1 keer al die rompslmp voor een workshop.
kralengek

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 nov 2005 22:11

dat zou inderdaad ook kunnen ja...ik dacht zelf eerst de eerstvolgende keer geen (omdat het al zo snel is en erg druk heb) en daarna weer wel, want het is niet zo dat ik nooit meer zonder workshops wil doen.
maar ja, er zijn wel best veel die het wel graag willen....en tis ook uitdaging het op 'n leuke manier mogelijk te maken zonder dat het teveel tijd kost...

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 06 nov 2005 22:40

nou dan doen jullie het toch de volgene keer zonder workshops hebben jullie ook eens de tijd om met ons te praten en dat is ook heel leuk .
ik weet zeker dat de andere forumleden er mee eens zijn.
gewoon gezellig samen zijn.
kralengek

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 06 nov 2005 22:59

Caatje schreef:Waarom doen we de workshop niet het ene halfjaar in Hoofddorp en het andere halfjaar in Nieuwegein. Ik noem maar wat hoor.
Hoofddorp ligt niet echt centraal in Nederland Caroline, dus dat lijkt me niet zo handig :? .
We hebben voor Nieuwegein gekozen omdat dat 1) vlak bij Utrecht ligt (en dus centraal in Nederland), 2) omdat ik dan vantevoren de locatie kan bekijken of hij geschikt is, en 3) omdat ik de sleutel moet ophalen en na afloop weer wegbrengen en 4) ik voor de catering zorg is het wel zo handig als het voor mij niet te ver reizen is. Ik moest nu ook al om kwart voor 8 de deur uit (ja ik weet dat er mensen zijn die nog eerder vertrekken :wink: ) om te zorgen dat alles op tijd klaar staat. Sandra en ik hebben die keuze gemaakt, en dat blijft zo. Sorry.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gesloten