wat voor workshops tijdens de 3de kralenmeeting

Via dit subforum kun je zelfstandig een kralenmeeting organiseren en deelnemers vinden.
patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » vr 17 okt 2003 14:30

rianne is mij net voor...

Ik zat over hetzelfde na te denken...8 mensen is best weinig.
En wat betreft de onderwerpen ben ik t met rianne eens.

jeetje rianne wat zijn wij eensgezind zonder t van elkaar te weten. :wink:

Groet Patries
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 17 okt 2003 14:51

nou we dachten eigenlijk aan 8 mensen per workshop omdat er niet veel meer plaats is. de meeting kan weer in hetzelfde ruimte, daarnaast is er een kleine kamer (met schuifmuur) waar ruimte is voor maximal 18 mensen, vandaar dus 2 workshops tegelijk met maximaal 8 mensen. misschien dat we anders een grotere ruimte er voor bij kunnen huren, maar dan wordt het allemaal duurder, en dat willen we ook niet zomaar doen.

ikzelf wil best dutch spiral uitleggen, maar ik was niet van plan zelf workshops te geven aangezien wij het allemaal regelen en wij dus overal aanwezig bij willen kunnen zijn. ik kan sowieso ff snel tijdens de meeting wat dingen uitleggen....

in ieder geval bedankt voor jullie tips, esther zal dit ook binnenkort wel lezen.

zijn er meerderen geinteresseerd in dutch spiral? wie weet wil hennie het wel uitleggen? of misschien is het toch wel te doen dat ik de workshop geef....

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » vr 17 okt 2003 15:20

Als alleen Rianne het wil leren wil ik het haar ook wel even uitleggen hoor ;) geen probleem :). Een hele workshop daaraan besteden lijkt me een beetje te lang, want als je de slag eenmaal te pakken hebt, heb je geen hulp meer nodig :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 17 okt 2003 15:52

Ik wil best een bepaald patroon uitleggen, kijk anders eens op mijn site bij rijgpatronen kettingen of armbanden. maar dan het liefst ook echt priegelen, hier kun je niet je boterham mee verdienen, dit is echt hobbywerk waar heel wat tijd in gaat zitten. Ik vind het zelf niet nodig om een sieraad af te maken, als je eenmaal de slag te pakken hebt kun je meestal zelfstandig verder, en op de kralenmeeting is nog zoveel meer te zien dus dat vind ik een beetje zonde van de tijd

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » vr 17 okt 2003 17:08

Leuke ideeen Sandra! Ik denk dat als je aan te veel mensen iets uit gaat leggen tijdens een workshop dat het voor degene die uitlegt te druk wordt. Je moet toch opletten of het bij iedereen goed gaat. Je krijgt per persoon ook meer aandacht in een klein groepje.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 17 okt 2003 17:55

inderdaad he, fester.
ik zat al te denken: bij de meeste technieken heb je niet zoveel tijd nodig om het uit te leggen. maar als je 'ff snel' onderling uit ga leggen aan elkaar, gaat het heel snel en vergeet je het. ook heb je dan meestal niet de benodigdheden bij je om het ff snel te proberen. verder zit je dan met een grote groep, waardoor het ook chaotisch gaat en velen het missen.

dat is ook de reden waarom we het meer precies aan willen pakken, dus op precieze tijd workshop geven. en aangezien er dan benodigdheden voor nodig zijn en we dan ook wat willen geven aan degene die de workshop geeft, moet er dan betaald worden voor de workshop.

kortom: wij willen de meeting zo leuk mogelijk maken, maar af en toe weet ik ook niet zeker wat het beste is. dus bij de komende meeting willen we zorgen dat er workshops van maximaal 1 uur gevolgd kunnen worden, als het heel goed gaat zullen we het daarna weer doen.

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » za 18 okt 2003 11:57

Die workshops klinken erg leuk Sandra. Ik vind dat je groepjes niet groter moet maken dan 8 personen. Anders worden de groepen te groot. Als je kijkt naar de groepjes van Ria die zijn tussen de 3 en 5 personen. Ik was samen met mijn vriendin en Saskia bij Ria, dat was ook wel fijn hoor. Krijg je lekker veel aandacht. Overigens kralen maken van Ria leer je niet even in een uurtje... :wink: Maar het ligt er aan wat natuurlijk. Zoals de leuke pakketjes die ze verkocht op de kreadoe met kralen met stippels valt wel zo te doen.
Ik zou ook wel een workshop willen geven hoor, maar z? goed ben ik nou ook weer niet :oops: . Vind het wel lief dat je aan mij denkt.
Ik heb trouwens dat wrapped kralen ketting maken van papier geleerd van jouw shop, maar dat is heel goed te doen hoor. Dus voor sommige workshops zal gelden dat je alleen maar de aanzet nodig hebt.
Nou, goed ik zit hardop te denken, vind het in ieder geval een leuk idee. Je bent er duidelijk goed mee bezig :D om het zo leuk mogelijk te maken voor iedereen. Mijn complimenten!!!
Oja, wat ik wel zou willen leren is inderdaad het jasseron verhaal. Daar laat ik het maar even bij, want er is zoveel leuks! :wink:
Liefs,
Piërra
With every bead of my heart...

Karine
Bead Interested

Bericht door Karine » za 18 okt 2003 14:45

Leuk idee zeg, om het zo te doen met die workshops! 8 personen per workshop lijkt me inderdaad een mooi aantal!
Ook leuk om het weer eens wat anders te doen dan op de vorige meetings :)
~ Karine ~

:vis:

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » za 18 okt 2003 15:15

Het kriebelt echt wel om mee te komen, maar ik moet regelmatig zaterdags werken, en ik weet dat nooit op voorhand!

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 19 okt 2003 11:08

Wat me ook wel een leuke workshop lijkt is haken met kralen, ik vind dat namelijk erg mooie kettingen maar heb geen flauw idee hoe ik ze moet maken :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 okt 2003 12:18

da's ook een goed idee ja. je bedoelt zeker 'eenvoudig' haken, dus veel kralen rijgen en dan haken, wat een springerig effect geeft?
wat wel nogal lastig wordt is dat ik dan ergens wat haaknaalden in moet kopen, weet niet waar je die makkelijk kan vinden. verder is het heel makkelijk hoor, kan het je sowieso ff uitleggen. alhoewel ik wel denk dat het voor meerderen interessant zal zijn.

ik denk dat we het beste workshops kunnen houden over technieken die je niet binnen 1 minuut leer. bij jasseron armband moet je meerdere dingen doen, evenals kralengepriegel, figuren rijgen en kralen maken. daardoor zijn die heel geschikt voor een uurtje workshop. eenvoudige dingen, zoals haken, kan ik altijd wel ff snel uitleggen.

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » zo 19 okt 2003 12:24

Haken lijkt mij ook wel leuk!
Sandra wil je het mij dan ook uitleggen?
Dan neem ik wel een haaknaald mee en wat kralen!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 okt 2003 12:29

is prima, hoe dikker de haaknaald hoe beter overigens. ;)

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » zo 19 okt 2003 12:32

Wat voor kralen moet ik meen nemen?
Ik zal ook even bij de voorbeelden op je pagina kijken dan heb ik alvast een ideetje!
Dank je wel!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » zo 19 okt 2003 12:34

Lijkt mij ook leuk om te leren, hoe meer technieken hoe leuker! :wink:
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gesloten