foto's verkleinen

Hier vind je de spelregels en tips m.b.t. het gebruik van dit forum. Heb je nog vragen over het gebruik van dit forum, dan kun je ze hier ook stellen.
Gesloten
Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:
foto's verkleinen

Bericht door Jolanda Y » zo 31 okt 2004 20:27

Kan iemand mij op z'n aller eenvoudigst uitleggen hoe ik een foto kleiner krijg? Ik heb eindelijk mooie foto's van mijn kettingen, maar nu zijn ze nog veel te groot. Ik heb van mijn buurman begrepen dat ze nu 600kb zijn en dat moet ongeveer 10kb? zijn. Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet kleiner, of de kwaliteit gaat enorm achteruit.

Ik wil jullie ook graag laten zien wie ik ben, foto onder mijn naam, maar ook dat is nog niet gelukt. Het is om gek van te worden. Heb mezelf toch wel aardig intelligent, maar als het op computers aankomt weet ik z????r weinig. Ik wil ook niet steeds naar de andere kant van de straat rennen om mijn buurman om hulp te vragen, de buurvrouw gaat straks ook nog wat denken (heb ook nog eens een man op zee!! :D ). Ik moet het zelf toch ook zeker kunnen.

Sandra en de rest, ik bewonder jullie mateloos, wat jullie allemaal met foto's, plaatsjes en websites voor elkaar krijgen. Hoop zelf ooit ook nog eens zover te komen. Kan het niet uitstaan dat het me niet lukt :doubt: .

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 31 okt 2004 22:22

haha, hier dan de allereenvoudigste antwoord: je hebt er een juiste programma voor nodig. met speciale programma's kan je plaatjes met hele goede kwaliteit toch klein (10 kb) opslaan. voorbeeld is adobe photoshop. misschien kunnen nog meer personen hier melden welke programma ze hiervoor hebben?

oh ja, andere handige tip: mail een plaatje via outlook naar jezelf. als het goed is, vraagt outlook tijdens het mailen aan je of ie het mag verkleinen. je krijgt dan dus mailtje met klein plaatje. op zo 'n manier is het eenvoudig verkleind. zo heb ik esther ook keer geholpen. ;)

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » ma 01 nov 2004 09:57

Hoi Sandra, hartstikke bedankt, ga het meteen proberen.

Gesloten