Kralen Trend Shop in Heesch

Maak hier afspraken om gezellig samen een dagje te gaan winkelen.
RiaPia
Bead Starter
Berichten:58
Lid geworden op:ma 04 aug 2003 15:16
Locatie:Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door RiaPia » wo 09 feb 2005 13:04

Hoi allemaal,

Ook ik had het artikel in Trend Creatief gezien en bedacht mij om met een groepje naar Heesch te gaan.

Pluisje is me al voorgeweest,hihi :wink:

Lijkt mij leuk zo te horen, ben wel benieuwd hoe duur de kralen zijn gemiddeld.

Groetjes,
RiaPia

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 13 feb 2005 19:53

Nou dames, ben er ook geweest...........
Het is een mooie winkel met een ruim assortiment en ook best wel wat dingetjes gezien die ik in al die jaren nog nooit ergens heb gezien. Ik denk dat het wel de moeite waard is om er een keer heen te gaan. Wel vond ik het ontzettend warm binnen en een beetje krap op elkaar. Alles zit in kasten en is vrij overzichtelijk, enigste nadeel als iemand in een la aan het kijken is kun je de onderste al niet meer bekijken en kun je best eens heel lang wachten maar ja. Over de prijzen, er zitten dingetjes bij welke zeer scherp geprijsd zijn, maar ook wat dingetjes welke vrij duur zijn. Kortom wel de moeite waard om eens langs te gaan en al helemaal als je ook van scrapbooken houdt.
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

openingstijden

Bericht door Mandy » ma 14 feb 2005 11:58

Hoi

Weet iemand de openingstijden van de kalenwinkel in Heesch?

Zijn die dezelfde als het poppenhuismuseum of is de winkel vaker open?
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 14 feb 2005 12:13

woensdag t/m zondag (wel wat langer geopend als het museum)
Zondag in iedergeval van 11 tot 17 overige dagen moet ik thuis ff in m'n boekje kijken.
Veel liefs,
Marlies

Jewelesther
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:zo 20 feb 2005 17:38
Locatie:Gelderland

Bericht door Jewelesther » zo 20 feb 2005 17:44

vind het behoorlijk duur en je moet eerst door een hele winkel heen en dan met een stijle trap naar boven en vond dat ze niet echt veel aparts hadden helaas. En de strass steentjes vond ik echt abnormaal duur. Ik ga er niet meer naartoe iig. O ja je moet je jas ophangen en tas afgeven , miss wel logisch want er zal best wel gejat worden anders

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 21 feb 2005 07:53

Hai jewelesther....

Daar was ik al bang voor...ik ga nog wel kijken omdat er ook wat positieve reacties op de winkel zijn. Maar aangezien hun scrapbookwinkel ook echt ontzettend duur is (helemaal vergeleken met internetwinkels, al is dat misschien niet helemaal eerlijk), kon ik me al niet voorstellen dat ze een voordelig assortiment kralen zouden hebben...

Bovendien...heel irritant vind ik de openingstijden. Waarom niet op maandagmiddag en dinsdag open? Ik ben verwend, hoor...misschien teveel gewend geraakt aan het 24-uurs shoppen op het net, maar ik wilde vorige week dinsdag dus gaan, maar helaas pindakaas...moest wachten tot woensdag en toen kon ik niet.

Nu ik weet dat er in Den Bosch ook kralenwinkels zijn, wil ik daar eigenlijk liever heen...in de hoop er weer eens iets unieks te vinden en niet meer van hetzelfde. Maar ja, da's na verloop van tijd ook zo moeilijk...echt aparte dingen vinden (en vaak zo onbetaalbaar....)
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 21 feb 2005 10:51

Ik heb ook wel gemerkt dat hoelanger je de hobby hebt, dat het steeds moeilijker wordt om aparte dingen te vinden. Denk dat we inderdaad verwend zijn.
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 21 feb 2005 12:49

Ja Marlies, daar heb je wel gelijk in, denk ik. Na een aantal jaar heb je op den duur alles wel gezien. Ik weet nog goed dat ik in het begin helemaal uit mijn dak ging van de Italiaanse kralen. Nu je ze overal ziet, vind ik er niet zoveel bijzonders meer aan. Ik vind het ook moeilijker geworden om sieraden te maken met een beetje eigen karakter zonder dat te maken wat iedereen maakt of kan maken. En omdat zo verschrikkelijk veel mensen sieraden maken, is het lastig geworden om origineel te zijn, vergeleken met toen ik ermee begon.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 21 feb 2005 13:31

Langzaam bij beetje komen er gelukkig ook telkens nieuwe dingetjes bij. Als je eenmaal veel technieken kent, dan heb je id het idee dat er niks nieuws meer is. Voor ons: geduld is een schone zaak. Maar goed, ik vind het nog steeds ontzettend leuk om te doen.............
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 25 feb 2005 09:30

Nou, ik ben ook geweest !! Samen met mijn oudste dochter, heeeeerlijk om al die kralen in het echt te zien (bestel meestal via internet). Mijn dochter flipte ook helemaal en heeft haar zakgeld verbrast aan materiaal voor een ketting en ik kon het zelf natuurlijk ook niet laten :D Nou ja, het mocht, want de jongste had flink geshopt in de poppenhuiswinkel, die is samen met haar vader met een poppenhuis bezig. De kralenwinkel vond ik wel een beetje duur, maar ja, ik denk niet dat er een winkel is die kan tippen aan de internetprijzen (en daar zitten soms ook best grote verschillen in). Het voordeel vond ik, dat je alle kleuren veel beter kunt beoordelen en gewoon leuk, dwalen tussen de kralen :D Ik vond het iig een supertoffe dag en ik zal zeker nog eens teruggaan !

Gebruikersavatar
pluisje
Bead Professional
Berichten:1527
Lid geworden op:za 08 mar 2003 18:41
Locatie:Zaandam en soms Brabant
Contacteer:

Bericht door pluisje » vr 25 feb 2005 10:15

Wat leuk Brigitte! Ieder zijn eigen winkeltje daar, hihihi. Niemand die aan scrapbooken deed toevallig? :wink:
Nou ik ga binnenkort ook maar 'ns kijken. Die verschillende reacties maken me juist extra nieuwsgierig!
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 25 feb 2005 11:24

Jaaaaaa ik vind scrapbooken ook leuk, maarre, m'n geld was op dus ben expres niet meer in dat winkeltje gaan kijken :wink:

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 25 feb 2005 13:23

Als je met internetwinkels gaat vergelijken zijn gewone winkels altijd te duur. Ik vind bijvoorbeeld de winkel in Heesch goedkoop tegenover de winkel in Eindhoven (Kralenatelier Grote Berg), die vind ik namelijk duur. Via internet winkelen is voordeliger en gemakkelijk, maar om af en toe naar een winkel te gaan vind ik zo heerlijk!!! En inderdaad je kunt de maat en de kleuren beter beoordelen.
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 25 feb 2005 17:17

Kom er nog heel ff op terug, mijn dochter kocht schattige geemaillerde bedels (visje,zeepaardje) en laten die nu bij Kralenboutiek Monique ook nieuw in assortiment zitten..... en daar zelfs nog iets duurder ! Dus, de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat sommige dingen duurder en sommige dingen goedkoper zijn :wink: En alleen al het neuzen tussen al die spulletjes is (mij) ook wat waard :D

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 25 feb 2005 22:14

Dat is dan wel weer leuk om te lezen.....
Veel liefs,
Marlies

Gesloten