swap 2012?

Organiseer samen een leuke wedstrijd of swap.
jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen
Re: swap 2012?

Bericht door jewel76 » zo 20 mei 2012 18:28

Ik wil wel meedoen, misschien is het leuker om gewoon een zomerswap te doen.

Of wat dacht je van een chocoladeswap (ook leuk voor de Belgische mensen), de bedoeling is dan dat je iets van chocolade meestuurt en natuurlijk de spullen die de swappartner vraagt.

Ben benieuwd of er nog meer mensen mee gaan doen en waar we voor kiezen.

Gr. Jewel

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: swap 2012?

Bericht door CreaSyl » ma 21 mei 2012 09:44

hoe zit het met verzenden, gaan alle pakketjes naar 1 iemand toe en die verzend het naar iedereen??

hoe zit het dan verzendkosten, de 1 zal dan hogere kosten hebben dan de ander..is dat wel eerlijk?

kan je da niet beter een swap voor belgen hebben en een swap voor nederlanders?

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door KimLee » ma 21 mei 2012 10:49

Nee ik denk dat iedereen het gewoon naar haar partner stuurt, maar wat je zegt de verzend kosten zullen verschillen, pakket verzenden hier in Nederland is 6,75, maar ik weeet dat een pakketje versturen naar Belgie iets van 9 euro is, iets minder dacht ik, ik heb een tijd geleden een pakketje verstuurd naar Belgie, en kwam op iets minder dan 9 euro uit..
Liefs,
Kimmie

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: swap 2012?

Bericht door daisy81 » ma 21 mei 2012 17:59

KimLee schreef:Nee ik denk dat iedereen het gewoon naar haar partner stuurt, maar wat je zegt de verzend kosten zullen verschillen, pakket verzenden hier in Nederland is 6,75, maar ik weeet dat een pakketje versturen naar Belgie iets van 9 euro is, iets minder dacht ik, ik heb een tijd geleden een pakketje verstuurd naar Belgie, en kwam op iets minder dan 9 euro uit..
meestal word t gewoon als brievenbus post verstuurd en inderdaad iedereen zal verschillende verzendkosten hebben :wink:

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: swap 2012?

Bericht door CreaSyl » wo 23 mei 2012 21:43

wil iemand de swap 2012 op zich nemen?

ik ben hier niet ervaren mee, dus geef het graag uit handen aan iemand die wel ervaren is

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door Frutsel » za 26 mei 2012 16:29

Ik wil altijd wel een swap organiseren maar mijn regels zijn anders en strikt.

Verder wil ik even opmerken dat chocolade versturen nogal duur is.
100 gram chocolade (een Ritter blok) kost zowat even duur aan porto als aan de choco zelf.
Verder kun je binnen Nederland DHL kiezen, die doet een pakketje voor 5 euro, dat doet er dan wel wat langer over.

Zoals ik de swap(s) heb zien gebeuren op dit kralenforum wil ik het niet organiseren.

Klinkt nogal kinderachtig, "ik wil wel maar op mijn voorwaarden" maar ik ben hier zelf ooit over een swap begonnen en de boel dwaalde al snel af. Ik weet hoe kwetsbaar deelnemers aan een swap zijn en hoe snel het misgaat en daar krijg je dus rottigheid van. En als organisator sta je bovenaan om de boel recht te trekken als iemand niets krijgt, of ouwe troep.

Bij mij moet echt iedereen zich aan de regels houden en VOORAL ANONIEM!!!! Alleen IK weet dan wie wat gedaan heeft en ik durf best een rood kruisje bij een naam te zetten als dat nodig is. Anoniem omdat we niet aan vriendjespolitiek doen. Het is geen wedstrijd van wie is het liefst voor wie. (Anoniem is je weet natuurlijk wel naar wie je stuurt maar je weet niet van wie je ontvangen hebt).

Als ik je aandacht nog heb, lees hier dan maar wat ik er destijds over schreef. Ik hou er niet van mezelf te herhalen. viewtopic.php?f=25&t=38917&hilit=+swap" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mij betreft kunnen B en NL en weet ik wie nog meer gewoon meedoen. Ik heb die swaps wereldwijd gedaan en afstand/porto was nooit een probleem. Vantevoren spreek je een bedrag en/of thema af en als je pech hebt betaal je wat meer verzendkosten - of je houdt je pakje lichter in gewicht - en dat wordt wat mij betreft dus geen chocolade.

Dit vond ik nog: viewtopic.php?f=25&t=39647&hilit=+swap" onclick="window.open(this.href);return false; waardoor mijn eerste swap (en daarmee de eerste swap op dit forum) niet is doorgegaan.
Nu ik het teruglees klinkt alles nogal kortaf, ik zie dat ook, maar dat is wel mijn manier van doen. :mrgreen: Niet teveel ronddraaien en heen en weer praten maar een keer ja of nee zeggen - en je aan de afspraken houden.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door Frutsel » za 26 mei 2012 16:54

@ Creasyl: het verschil in verzendkosten is altijd eerlijk. Je kunt natuurlijk nooit bepalen dat iedereen dezelfde porto betaalt.

Je weet van de inhoud ook niet of het eerlijk is. En daarom ga ik hier ook zo diep op in.

Je moet net zoals met aandelen kopen, ook niet aan een swap meedoen met je laatste dubbeltjes.

Je bent voor de swap pakweg 7 euro aan spulletjes kwijt, pakweg 3 euro aan porto (ik roep maar wat) en een bubbelenvelopje. Als je die 11 euro niet missen kunt of bang bent dat het niet eerlijk is moet je niet meedoen. Je kunt altijd iets krijgen waarvan je denkt "wat moet ik dáár nou mee" en dan moet je slikken en doorgaan. De persoon die jou iets stuurde kon misschien niets met jouw verlanglijstje, of juist wel en was goedkoop klaar met porto of juist niet!

Denk maar aan de grabbeton of het touwtjetrekken.

Ik lees net van iemand die alleen met Miyuki werkt, die gaat waarschijnlijk geen halsketting bouwen maar misschien wel oorbellen. Snap je? Veel tijd kwijt, weinig porto.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: swap 2012?

Bericht door daisy81 » zo 27 mei 2012 06:36

gaat t nu om een kraaltjes swap? of een sierraad maken en die swappen?

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door Frutsel » zo 27 mei 2012 09:23

Daisy, aan wie vraag je dat?

Als je het aan mij vraagt: er is nog geen swap want er is nog geen organisator.
Het lijkt mij erg moeilijk om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Ieder wil wat anders.
Het thema zou bepaald moeten worden, alsook het bedrag en de termijn. Zo te zien zijn er veel ideeën waar niet iedereen tevreden mee is. In zoverre is teveel inspraak door deelnemers erg lastig.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door KimLee » zo 27 mei 2012 09:33

Misschien komt het omdat er nog geen concreet plan is, en dan bedoel ik, dat er niemand is die een swap organiseert, met daarin de regels, het thema, het bedrag etc, zodat iedereen dan kan zien of ze wel of niet mee willen doen,

Ik heb dat ook, nu het nog zo vaag is, weet ik het ook niet,maar als ik zie dat er 1 wordt geopend, met daarin alle regels, thema, bedrag etc, dan kan ik kijken of het bij mij past of niet, en zo ja of ik dus mee wil doen of niet..

Maar nogmaals, ik houd het topic in de gaten, want het lijkt me wel leuk...
Liefs,
Kimmie

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door KimLee » zo 27 mei 2012 09:49

btw Frutsel, je maakt echt super gave dingen!!!
Liefs,
Kimmie

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: swap 2012?

Bericht door CreaSyl » zo 27 mei 2012 21:05

ik wil wel een idee opperen, maar de swap organiseren wil ik (nog) niet doen omdat ik dit nog nooit heb gedaan.

thema: zomer 2012
bedrag: max 10 euro
verzenden voor: juli 2012

is dat haalbaar zo?

wil iemand anders de organisatie dan op zich nemen?
vind iedereen het een goed idee?

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door Zina » ma 09 jul 2012 19:26

Ik youtube de laatste tijd veel en toen kwam ik ook een leuk idee voor een swap tegen. De dames maakte een sieraad voor elkaar, ze stuurde wat kralen/benodigdheden op die ze zelf in huis hadden en een extraatje. Wat ik het leukste aan deze swap vond was dat alles leuk verpakt was, je kreeg dus echt een cadeautje in de brievenbus.

Even als voorbeeld, dit liet ze zien bij het uitpakken;

Sieraad; een wire wraped hartje met kleine kraaltjes erin verwerkt aan een waxkoord
Kralen; een cabochon, houten kralen voor onder meer beaded beads, en crackle kralen
Extraatje; een extra verpakking met papieren onderdelen om deze te versieren.

Het thema van dit pakketje was zwart/wit/paars-fuchia

Ik vond het mooie hieraan dat je niet speciaal naar de winkel hoeft om wat te kopen, dit is iets wat mij bijvoorbeeld persoonlijk tegen houd om aan een swap mee te doen. Je zou dit ook een beetje als een kralenruil/swap kunnen zien dus. Natuurlijk was het ook van deze swap niet de bedoeling dat er rommel gestuurd werd, en ze konden vast ook aangeven wat ze wel en niet wouden.

Misschien is dit een leuk alternatief idee om te doen i.p.v. wat voor elkaar te kopen? Iedereen heeft wel wat liggen (nog even benadrukken GEEN ROMMEL) wat je niet meer gebruikt of waar je teveel van hebt. Dan kost het je uiteindelijk alleen de verzendkosten, en misschien haalt dit mensen eerder over om ook meerdere swap partners te nemen?

Je zou natuurlijk afspraken kunnen maken over de waarde van het materiaal, hoeveel het gewicht mag zijn enz. En natuurlijk voor welke prijs er een sieraad gemaakt word enz. Laten we dan wel maak prijzen en niet verkoop prijzen afspreken :lol:

Misschien vinden jullie het geen goed idee, maar omdat de swap niet van de grond komt dacht ik, ik doe eens een gok :P
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: swap 2012?

Bericht door CreaSyl » di 10 jul 2012 12:15

lijkt me een super leuk idee!

wil iemand die een ervaren swapper is dit overnemen en verder regelen hoe het moet..dat weet ik nl niet :-)

ik hoor het wel

groetjes
Sylvia

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: swap 2012?

Bericht door Zina » di 10 jul 2012 13:41

Ik wil het best wel regelen, maar dan wil ik wel eerst weten wie er allemaal mee willen doen!

Swap voorstel; Ieder maakt voor zijn swappartner een sieraad met een materiaal waarde van ongeveer 5,- euro, je swap partner mag aangeven wat voor sieraad. Ieder doet er een setje kralen bij t.w.v. 3,- uit eigen collectie dit mag geen rommel zijn en ook hier mag je swappartner aangeven wat wel en wat niet. En ieder doet er t.w.v. 2,- iets leuks wat te maken heeft met hobbyen bij. Dit kan bijvoorbeeld ook een pakje fimoklei zijn, dit mag ook weer uit je eigen collectie komen. Het is de bedoeling dat alles leuk ingepakt word en dat iedereen even bij zichzelf na gaat, zou ik dit zelf leuk vinden om te krijgen?

De bedragen hoeven niet precies te kloppen, maar probeer bij het bedrag in de buurt te komen. Zorg er ook voor dat de verzendkosten niet super hoog worden, 3 euro zou het maximum moeten zijn.

Helaas zijn de verzendkosten voor België erg hoog! Ik hoop dat er dames zijn die het niet erg vinden extra kosten te betalen, anders moeten we er even naar kijken of we de 'buitenlandse' dames met elkaar kunnen laten swappen. Het is niet eerlijk ik weet het, maar helaas is het niet anders.

Swap thema; Bijpassend, dit wil zeggen dat wat je stuurt zowel het materiaal, het sieraad als de verpakking allemaal bij elkaar past. Zo zou je bijvoorbeeld een zwart-wit pakketje kunnen maken. Je swappartner mag aangeven welke kleuren/thema's liever niet.

Het is mogelijk meerdere swappartners te nemen, graag wil ik ook even weten hoeveel swappartners iedereen wilt.

Persoonlijk vind ik anoniem swappen niet nodig, ik maak hier een lootjes pot wie wie krijgt en dat geef ik je dan gewoon door, dat is het eerlijkst en makkelijkst lijkt mij. Wel is het de bedoeling dat we van ten voren niet aan elkaar gaan vertellen wie wie heeft. Na afloop is dit geen probleem. Het lijkt me ook leuk dat we na afloop even aan elkaar vertellen wat je gekregen hebt en misschien een leuke foto erbij.

Maar voordat ik overladen word met pb's :P Lijkt het mij eerst handig om even te weten wie er mee wil doen! Ik stel voor dat we hier tot het eind van deze week de tijd voor nemen. Als we dan weten hoeveel mensen we hebben kunnen we gaan kijken hoeveel tijd er nodig is de pakketjes klaar te maken.

Wie doen er mee?
Creasyl
Zina
Altijd aan het kralen...

Gesloten