Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Organiseer samen een leuke wedstrijd of swap.
Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek
Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Kralenbloempje1 » wo 29 dec 2010 18:27

Ben ik het ook helemaal mee eens!
zo geef je diegene die de "moeilijker" techniek (nog) niet kennen ook een kans om wat te winnen.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » wo 29 dec 2010 19:36

Kralenbloempje1 schreef:...
zo geef je diegene die de "moeilijker" techniek (nog) niet kennen ook een kans om wat te winnen.
precies, dat vind ik wel zo eerlijk. Mijn zus gaf de tip de 3 met meeste stemmen een prijs te geven en vervolgens nog prijzen over aantal deelnemers te verloten. Misschien bv 5 prijzen over de top 30 creaties en 3 prijzen over de resterende... :doubt: Dus hoe meer stemmen hoe meer kans op prijs maar wel loting. Alle overige deelnemers krijgen sowieso een kortingscode, dus meedoen heeft sowieso nut.

Ik ga morgen aan de slag met de stemformulier, tot morgen 12:00 mag er nog geupload worden, dus mocht iemand alsnog mee willen doen.... ;)

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » wo 29 dec 2010 19:56

Je zou ook bijv kunnen laten stemmen voor mooiste/knapste qua techniek met kleine kraaltjes, de mooiste kleurencombinatie in het algemeen en de mooiste met grotere kralen. Er was iemand op een ander forum die het jammer vindt dat de grote kralencreaties bijna niet meer aan de beurt komen met wedstrijden omdat het niveau qua kleine kralen vrij hoog is.

Maar goed, ik denk even mee, kijk maar of je er wat mee wil doen. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » wo 29 dec 2010 20:13

bedankt voor het meedenken. :D Zoiets was ik eerst van plan, alleen zijn de creaties zeer divers. Zo heb je bv ook dat knopen (ben even de precieze technieknaam kwijt), met grote kralen maar wel speciale handwerk zeg maar (ik bedoel die armbanden, met dunne draad, waar je zeg maar sliertjes krijgt). Maar ook bv macrame met grote kralen maar dus ingewikkelde techniek. En zo heb je ook creaties waarvan je niet kan zien of het gewoon geregen is of dat het 'n hele speciale techniek is. Of het is wel geregen met kleine kralen maar heel eenvoudige techniek.

En ik wil geen kans lopen dat ik iemand beledig, dat een (voor haar) ingewikkelde creatie ondergedeeld wordt onder een eenvoudige categorie. Je kan bv gewoon eenvoudig rijgen met grote kralen (maar wel hele mooie ontwerp) of juist met de wire winder iets maken met grote kralen. Laat ik het zo zeggen, dat een creatie die technisch gezien 10 minuten werk kostte in dezelfde categorie komt als een creatie die technisch gezien 3 uur tijd heeft gekost. Vandaar nu het idee geen categorieen, maar wel iedereen kans op prijzen te geven.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Jewel » do 30 dec 2010 11:32

sanegdokter schreef: Er was iemand op een ander forum die het jammer vindt dat de grote kralencreaties bijna niet meer aan de beurt komen met wedstrijden omdat het niveau qua kleine kralen vrij hoog is.
Ik snap dat mensen dit denken/vinden/zeggen, maar mij is opgevallen dat het patroonlezen van hoog niveau is.
Ik was eerder ook versteld van het 'hoge niveau' in NL op kleine kraaltjes gebied, maar het meeste wat ik zie en tegenkom blijkt dus (achteraf) - sinds ik een abo had op B&B en soms een beadwork toegestuurd krijg - vanaf patroon gemaakt te zijn wat men verzuimt erbij te vertellen.
Als je naar eigen ontwerp gaat kijken, blijkt dus dat het niveau algemeen genomen helemaal niet zo hoog ligt. Dat bleek onder meer wel uit de wedstrijden die ik zelf ooit heb georganiseerd en waarbij het een must was een eigen ontwerp in te sturen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 11:54

Jewel schreef:
sanegdokter schreef: Er was iemand op een ander forum die het jammer vindt dat de grote kralencreaties bijna niet meer aan de beurt komen met wedstrijden omdat het niveau qua kleine kralen vrij hoog is.
Ik snap dat mensen dit denken/vinden/zeggen, maar mij is opgevallen dat het patroonlezen van hoog niveau is.
Ik was eerder ook versteld van het 'hoge niveau' in NL op kleine kraaltjes gebied, maar het meeste wat ik zie en tegenkom blijkt dus (achteraf) - sinds ik een abo had op B&B en soms een beadwork toegestuurd krijg - vanaf patroon gemaakt te zijn wat men verzuimt erbij te vertellen.
Als je naar eigen ontwerp gaat kijken, blijkt dus dat het niveau algemeen genomen helemaal niet zo hoog ligt. Dat bleek onder meer wel uit de wedstrijden die ik zelf ooit heb georganiseerd en waarbij het een must was een eigen ontwerp in te sturen.
Helemaal mee eens! :applaus: Je kan het niet maken iets na te maken van iemand anders en dan doen alsof jij het bedacht hebt. :shock: Maar als ik stem bij een wedstrijd kijk ik niet of het uit kleine kraaltjes of grote kralen is gemaakt, ik kijk naar kleurgebruik, originaliteit en het belangrijkste of het een mooi plaatje is. Ik ben er verliefd op of niet, of er nu grote kralen of kleine kralen inzitten. Maar goed het feit blijft dat er mensen zijn die zich gepasseerd voelen maar dat blijft denk ik ook wanneer je het dus zou opslitsen in categorieen. :roll:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » do 30 dec 2010 12:04

Jewel schreef:...
Ik was eerder ook versteld van het 'hoge niveau' in NL op kleine kraaltjes gebied, maar het meeste wat ik zie en tegenkom blijkt dus (achteraf) - sinds ik een abo had op B&B en soms een beadwork toegestuurd krijg - vanaf patroon gemaakt te zijn wat men verzuimt erbij te vertellen.
...
Misschien ben ik te naief / optimistisch, maar ik denk dat velen vooral niet er bij stilstaan dat het netjes zou zijn erbij te vermelden waar het patroon vandaan komt. Misschien dat een enkeling wilt doen alsof ze het zelf verzonnen heeft, maar meesten denken er gewoon per ongeluk niet aan. Als je een haakwerk toont vermeld je er ook niet bij uit welke boek/website je het patroon vandaan haalt. En vooral, sommige patronen zijn zo standaard, die kun je overal vandaan halen. Bv netting, voor hetzelfde geld ben je het 20x tegen gekomen en uiteindelijk keer zelf gaan rijgen, welke bronvermelding moet je er dan bij vermelden?

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 12:42

Dat is dan ook weer zeker waar. Ik denk dat het in 99.9% van de gevallen zo is zoals Sandra zegt maar er zijn toch ook enkele gevallen dat het willens en wetens zo gaat en dat weet ik zeker. Er zijn ook mensen die foto's van creaties van anderen alsof ze van zichzelf zijn gebruiken en/of voordoen of in een wedstrijd tig x op zichzelf stemmen dus niet iedereen is altijd eerlijk denk ik. :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 12:44

we gaan een beetje offtopic geloof ik... :oops: :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » do 30 dec 2010 21:06

Er blijkt net 1 foto van 1 persoon te ontbreken, heb haar vanochtend gemaild, hopelijk vanavond of morgen antwoord....Voor de rest is het stemformulier wel gereed denk ik....dus resultaten op willekeurige volgorde tonen, iedere foto stemmen mogen geven....heel misschien wel gesorteerd tonen, dus van onervaren starters tot ervaren kralenfans die er veel tijd in stoppen, maar ben altijd bang dat de eersten op de rij veel aandacht krijgen en degenen later op de rij minder, waardoor die ook minder punten krijgen.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 21:19

Spannund!!! :D

ik weet zowiezo niet of het mogelijk is met het stemformulier maar kan de volgorde bij elke stem niet willekeurig door elkaar gegooid worden? Dat zou dan misschien het eerlijkst zijn?
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » do 30 dec 2010 22:07

Ja dat kan zeker, order by random ;-) Zo doe ik het ook tot dusver altijd.
Ik ben er nog mee aan het puzzelen, wil kijken of ik kan zorgen dat het al snel duidelijk is hoe vaak / hoe lang / hoe fanatiek iemand ermee bezig is, zodat je een redelijk eenvoudige creatie best goed vindt voor iemand die nog maar net is begonnen.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 22:10

Dat is mooI! :D Oei dat zal wel een heeeele lastige klus worden om te stemmen, poehheee! :shock: :shock: :shock:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door Sandra » do 30 dec 2010 22:11

het zijn er ook meer dan 100. ;) hoopte ik ook op, maar het levert me wel uren extra werk op. ;)

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Je kunt nu 'jouw mooiste creatie' uploaden!

Bericht door sanegdokter » do 30 dec 2010 22:15

Sandra schreef:het zijn er ook meer dan 100. ;) hoopte ik ook op, maar het levert me wel uren extra werk op. ;)
:shock: :shock: :shock: en daar moeten we straks uit kiezen.......... :shock: :shock: :shock:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gesloten