nieuwe swap?

Organiseer samen een leuke wedstrijd of swap.
Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:
Re: nieuwe swap?

Bericht door Frutsel » ma 26 jul 2010 20:38

Een swap:
Je spreekt af wat (een armsieraad) en de prijs (€7) en je maakt er EEN.
De organisator van de swap ontvangt van elke deelnemer zijn adres en bijvoorbeeld zijn lievelingskleur (alles behalve rose, liefst zilverkleur).
De organisator geeft elke deelnemer EEN adres en de deelnemer stuur EEN armsieraad naar degene van wie hij het adres heeft gekregen. Dit doet iedereen.
Er zijn bijvoorbeeld 75 deelnemers, je maakt EEN sieraad, je krijgt EEN sieraad.
Je stuurt geen rotzooi waar je zelf ook geen blijf meer mee weet.
Wie niet binnen de afgesproken tijd zijn verrassing krijgt, neemt kontakt op met de organisator, die weet wie in gebreke is gebleven of wiens pakketje verloren is gegaan. De organisator heeft de taak dit op te lossen.
Je zet geen afzender op je pakje, zodat de ontvanger niet weet van wie het afkomsgtig is.
Krijg je echt onacceptabele rotzooi, dan meld je dit bij de organisator en dan kan de betreffende afzender geweerd worden bij een volgende gelegenheid.
Je weet dus nooit wat je krijgt, en ook niet van wie. We doen niet aan vriendjes, de organisatie staat niet open voor voor vragen om een een bepaalde persoon te 'mogen'sturen.

Ik wil wel organiseren :roll: :roll: :roll: , en vragen wil ik ook wel beantwoorden, en als iemand anders wil organiseren: Be my guest (ga je gang).
Ik ben vast nog wel wat vergeten.

Bedenk: wat swap je (losse materialen, sieraad), hoe duur, en wanneer (Kerst, halloween.....)
Bedenk: wat jij allemaal voor €7 euro op de groothandel kan kopen, iemand anders moet met die €7 euro misschien naar een dure speciaalzaak. Dus je kan niet vergelijken of iets ook echt €7 waard is. En goedkoop materiaal waar 3 weken aan gefrutseld is..... Je snapt wel wat ik bedoel.
De portokosten komen er nog bij. In het ene geval zal een postzegel genoeg zijn, in het ander geval moet je er misschien wel 2 euro opplakken.

Sommige mensen zullen teleurgesteld worden, anderen zullen een hele leuke meevaller krijgen.
Je krijgt ook niet altijd wat je vraagt, soms kan de afzender gewoon niet aan jouw liefste kleur of materiaal voldoen.

Nog even een opmerking: degene naar wie je stuurt is niet degene van wie je krijgt.

Nog vragen?
Laatst gewijzigd door Frutsel op ma 26 jul 2010 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: nieuwe swap?

Bericht door Romana » ma 26 jul 2010 20:44

Dank je frutsel, dat is nog eens een duidelijke uitleg! je mag wat mij betreft het organiseren. Dan zijn we inmiddels met zijn 4-en?

Er moet alleen nu nog duidelijkheid komen voor hoeveel (waarde) en wat voor iets. Persoonlijk vind ik alleen een sieraad een beetje afgezaagd :oops: zal er nog wel iets leuks bij willen doen maar dan als verrassing bijvoorbeeld een mooie kraal, een leuke telefoonhanger of iets anders zelf gemaakt of iets dergelijks.
Liefs Romana

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: nieuwe swap?

Bericht door Frutsel » ma 26 jul 2010 20:49

Nog even een opmerking: degene naar wie je stuurt is niet degene van wie je krijgt.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: nieuwe swap?

Bericht door Vengy » ma 26 jul 2010 20:53

t wordt mij zo veel te veel zonder verrassing
en volgens bepaalde regels en zo dus ik haak af dan solly
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: nieuwe swap?

Bericht door Frutsel » ma 26 jul 2010 20:59

Je mag rustig afhaken. Hoef je je niet voor te verekskuseren. Natuurlijk mag je het ook op je eigen manier doen!

Het verrassingseffect: je weet niet wat je krijgt of van wie en je mag wel zelf kiezen wat je maakt of samenstelt.
Je mag opgeven wat je het liefst zou willen ontvangen, je mag het ook aan de afzender overlaten.
Sommige mensen hebben aan iets specifieks een hekel. Je kan dan aangeven dat je alles leuk vindt, behalve rose. En als er metaal in zit, dan zilverkleur. Of juist wél rose.
Of helemaal geen metaal omdat iemand ervan in de vlekken schiet.
Degene die jouw adres heeft gekregen bepaalt zelf of hij aan jouw 'verlanglijstje' kan voldoen.
Persoonlijk zou een armband voor mij langer dan gemiddeld moeten zijn en het is wel handig als ik dat kan aangeven.

Aan de andere meelezers: denk er maar eens over - het is nog geen Kerst :-DD
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: nieuwe swap?

Bericht door Frutsel » ma 26 jul 2010 21:01

Ik zal een nieuwe topic opnenen met "Secret Swap"zodat ik dit topic niet kaap en het wat duidelijker wordt of er interesse voor is.

Dan kunnen jullie gewoon doen wat je het leukst vindt. OK?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten