swap mogelijkheden

Organiseer samen een leuke wedstrijd of swap.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
swap mogelijkheden

Bericht door Sandra » do 04 dec 2003 18:41

ik was net leuke reacties over een kettingen swap aan het lezen en iemand had het over een keer een thema swap. nou heb ik toevallig ook wat ideeen en toevallig keer wat gehoord van iemand, dus start ik er maar een topic over. ;)

ik sprak zo pas iemand die gek is op borduren. zij doet ook mee aan een soort ?swap?: er is een bepaalde thema, bijvoorbeeld seizoenen, en er is een grote lap waar bv 4 patroontjes oppassen. je borduurt dan een patroontje in een hoekje en stuur dat weer door naar iemand anders, die er ook een patroontje op doet. op zo ?n manier maak je 1 borduurwerk met meerderen, ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat iedereen dan een complete terugkreeg. vond ik wel leuk idee. alleen niet relevant voor kralen....alhoewel, je kan natuurlijk wat artikelen naar persoon a sturen, die stuurt weer wat kralen door naar persoon b, persoon b weer naar c, die weer naar d en die maakt er dan weer wat mee, het resultaat ga naar persoon a. op zo ?n manier kan je een heel aparte verzameling krijgen en dan moet persoon d wel heel creatief zijn. ;)

wat mij ook leuk zou lijken: laat iedereen dezelfde kralen kopen, iedereen maakt er wat leuks van en stuurt dat dan naar iemand op. het leuke is dat je dan ziet hoe creatief mensen kunnen zijn met kralen. iedereen zal weer wat anders ermee hebben gemaakt.

ander voorbeeld is juist 1 techniek als onderwerp, dat iedereen weer andere soorten kralen gebruikt. ik denk alleen dat dit minder interessant is omdat niet iedereen een bepaalde techniek leuk vindt.

een thema zou ook heel leuk kunnen. bijvoorbeeld thema lente, dan maak je een vrolijke ketting met felle kleuren bv, of je maakt juist een bedelketting....ook veel variatie mogelijk.

kortom: laten we eens kijken wat voor leuke ideeeen er zoal zijn. ;)
Laatst gewijzigd door Sandra op vr 22 okt 2004 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 04 dec 2003 19:14

ja zoiets had ik dus in gedachte Sandra! Echt leuk he!

Wie wil er mee doen ik wil het wel gaan regelen na de feestdagen!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
~love~
Bead Dreamer
Berichten:506
Lid geworden op:wo 07 mei 2003 16:09
Locatie:Roosendaal

Bericht door ~love~ » do 04 dec 2003 19:15

Dat zijn idd goede ideeen lijkt ook mij erg leuk :)

groetjes Judith

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 04 dec 2003 19:30

Leuk idee Sandra werkt in principe het zelfde als wat we al deden met de swaps :)

Ik wil wel 1 ding zeggen dat Alleen mensen die hier al LANG komen swaps mogen organiseren! Ik heb het nu een paar keer gezien op de amerikaanse forums dat er ineens een newbie een swap gaat hosten en dan krijg je ineens nooit wat terug! Denk dat dat wel 1 van de voorwaarden moet gaan zijn. Wil niet zeggen dat alle newbies zo zijn maar we moeten wel oppassen net als met de ketting swap ik heb hier toch voor een paar honderd euro aan spullen gehad die had ik makkelijk allemaal naar de kapperszaak kunnen brengen ;) LOL had ik vast wel van naar disneyland gekunnen ;)
Ook wil ik er wel bij zeggen dat het best een hoop werk is maar wel heel erg leuk :)

Zoals ik in de swapbrief heb geschreven volgend jaar ga ik weer een nieuwe organiseren en wie weet wat het dan gaat worden ;) misschien wel?? heupkettingen of een Laarsarmbanden swap :) we zien wel!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 04 dec 2003 19:54

had ik vast wel van naar disneyland gekunnen
Ook wil ik er wel bij zeggen dat het best een hoop werk is maar wel heel erg leuk
hihihihihihi mickey was erg leuk het weekend!
Maar weer on topic ik kan begrijpen dat niet iedereen dat zomaar kan doen en wel te vertrouwens moet zijn...
en ria begrijp me niet verkeerd hoor ik wil je niks ontnemen hoor :lol: maar dat begreep je denk ik wel. Ik wilde je wat last uit handen nemen...zo lullig als 1 iemand steeds dat werk "moet" doen. we zien het wel na de champagne!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 04 dec 2003 20:30

Oh Nee Patries zo bedoel ik het niet hoor :0) Is toch leuk dat jij het ook wilt doen! Heb ik geen probleem mee hoor ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Riantje
Bead Fan
Berichten:395
Lid geworden op:di 02 sep 2003 21:37
Locatie:Rijswijk Zuid Holland

Bericht door Riantje » do 04 dec 2003 20:40

Lijkt me een leuk idee een thema swap.
Bijvoorbeeld alvast iets voor de zomer een hele set (oorbellen, ketting en armband).
In ieder geval ik zal wel weer van de party zijn en wil er ook best 1 organiseren!
Groetjes Rianne!

Gebruikersavatar
sweety
Bead Designer
Berichten:829
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 15:13
Locatie:Mol, België
Contacteer:

Bericht door sweety » do 04 dec 2003 21:08

Ik doe weer mee hoor! Tja, en wil het ook wel organiseren, maar is wat moeilijk, doordat ik van Belgi? kom. Moeilijker met postzegels enzo.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 04 dec 2003 22:40

Sorceress schreef:Leuk idee Sandra werkt in principe het zelfde als wat we al deden met de swaps :)
...
zo bedoel ik het ook ja. tot dusver was het een amrbanden en een kettingen swap, je kan ook op een andere manier een swap samenstellen. misschien valt het dan niet echt onder de term 'swap', maar ikzelf zie het meer als met zijn allen plezier maken van je hobby, en dan ook nog wat leren van elkaar.

mij persoonlijk gaat het niet om een nieuwe sieraad, maar om een uitdaging, als ik tijd heb om mee te doen tenminste. daarom lijkt mij persoonlijk deze 2 heel leuk:
- allemaal zelfde kralen kopen en er wat mee maken
- met een groep kralen en onderdelen verzamelen en dan wat maken (lastige spel, niet alleen het creatief zijn maar ook het organiseren)

vooral de 1ste lijkt me geinig...ik kan daar dan eventueel mee helpen door wat artikelen met korting aan te bieden...wil het dan ook wel opsturen naar iedereen....

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » vr 05 dec 2003 08:43

Ja die 1e lijkt me ook het leukste Sandra. Ja en wat korting betreft...dara zeg ik geen nee tegen :lol: :oops: :lol:
Misschien kan je dan een soort paketje samenstellen met verschillende kralen die bij elkaar passen of wilde je allemaal dezelfde kralen?
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 05 dec 2003 09:06

het maakt mij niet veel uit wat voor artikelen samengesteld worden, het lijkt me gewoon heel leuk te zien wat iedereen er dan van maakt. je kan er eigenlijk ook wel afspraken over maken, bv:
- mag je eigen dingen toevoegen
- mag je dingen weglaten
het lijkt me in ieder geval heel leuk!

Gebruikersavatar
Dieuwertje
Bead Fan
Berichten:369
Lid geworden op:ma 14 jul 2003 20:13
Locatie:Bad Bentheim (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Dieuwertje » vr 05 dec 2003 09:48

Hoi Meiden,

Ik vind het een leuk idee om kiezen voor een thema.
En nog leuker idee vind ik het om te kiezen voor alleemaal de zelfde kralen om zo te zien wat iedereen met die kralen maakt.



Groetjes Dieuwertje

:oops: Oeps effe een wijziging aangebracht vergat te zeggen dat ik van de partij ben :lol:
Groetjes,

Dieuwertje

Gebruikersavatar
Lies
Bead Fan
Berichten:325
Lid geworden op:vr 22 aug 2003 13:22
Locatie:Turnhout

Bericht door Lies » vr 05 dec 2003 10:35

Daar wil ik ook wel eens een keertje aan meedoen.
Hou me maar o de hoogte. Leuk!

Liesje

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 05 dec 2003 13:20

Hi Sandra, jouw kralenidee vind ik wel heel erg stoer. Ik ben ook wel benieuwd om te zien wat mensen met dezelfde kralen allemaal kunnen maken!!! Als deze swap doorgaat, dan wil ik graag meedoen!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » vr 05 dec 2003 14:41

Lijkt me hartstikke leuk!
Het idee van de swap met dezelfde kralen dan he, voordat ik onduidelijk begin te worden!


groetjes
Marike

Gesloten