ik sprak zo pas iemand die gek is op borduren. zij doet ook mee aan een soort ?swap?: er is een bepaalde thema, bijvoorbeeld seizoenen, en er is een grote lap waar bv 4 patroontjes oppassen. je borduurt dan een patroontje in een hoekje en stuur dat weer door naar iemand anders, die er ook een patroontje op doet. op zo ?n manier maak je 1 borduurwerk met meerderen, ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat iedereen dan een complete terugkreeg. vond ik wel leuk idee. alleen niet relevant voor kralen....alhoewel, je kan natuurlijk wat artikelen naar persoon a sturen, die stuurt weer wat kralen door naar persoon b, persoon b weer naar c, die weer naar d en die maakt er dan weer wat mee, het resultaat ga naar persoon a. op zo ?n manier kan je een heel aparte verzameling krijgen en dan moet persoon d wel heel creatief zijn.
wat mij ook leuk zou lijken: laat iedereen dezelfde kralen kopen, iedereen maakt er wat leuks van en stuurt dat dan naar iemand op. het leuke is dat je dan ziet hoe creatief mensen kunnen zijn met kralen. iedereen zal weer wat anders ermee hebben gemaakt.
ander voorbeeld is juist 1 techniek als onderwerp, dat iedereen weer andere soorten kralen gebruikt. ik denk alleen dat dit minder interessant is omdat niet iedereen een bepaalde techniek leuk vindt.
een thema zou ook heel leuk kunnen. bijvoorbeeld thema lente, dan maak je een vrolijke ketting met felle kleuren bv, of je maakt juist een bedelketting....ook veel variatie mogelijk.
kortom: laten we eens kijken wat voor leuke ideeeen er zoal zijn.