Hallo
Ik vind ook dat Sandra moeilijk iedereen kan controleren. Er zit al een een veiligheid ingebouwd, hij herkent namelijk je IP-adres. Dus je kan maar ??n keer stemmen op dat adres. Meer kun je ook niet doen denk ik.
Ik heb zelf niet met de wedstrijd meegedaan maar wel gestemd en ik vond het ook heel moeilijk.
Nu wat betreft vrienden die stemmen, denk ik dat je er gewoon rekening mee moet houden dat dit de realiteit is. En waarom zou dit ook niet mogen ?
In het dagelijkse leven gebeurt dit ook, hoe worden politiekers verkozen ? Hoe wordt een idool verkozen ? Al die TV-spelletjes waar mensen mogen stemmen via sms en toestanden, zijn ook allemaal hele netwerken van vrienden. Het is maar een spel.
Het zou natuurlijk leuk zijn dat iedereen stemt omdat hij het mooi vindt maar dat is niet te controleren.
Ik denk dat dit ook een troost kan zijn voor mensen die weinig stemmen krijgen, er zaten naar mijn persoonlijke mening geen lelijke creaties tussen. En er zullen altijd mensen zijn die vinden dat de eerste terecht gewonnen heeft en andere die vinden van niet. Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik denk dat als je het echt eerlijk wil laten verlopen dat je dan met een onafhankelijke jury moet werken maar dat haalt ook de fun uit het stemmen en je bereikt een kleiner publiek. En zo'n wedstrijd moet toch ook nog leuk zijn, niewaar ?
Na al deze serieuze beschouwingen

een dikke proficiat voor iedereen die er tijd en energie heeft ingestoken om mee te doen !