amsterdam... voor vrijdag wil ik het weten

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:
amsterdam... voor vrijdag wil ik het weten

Bericht door allema » di 25 jan 2005 20:08

ik ga vrijdag met een vriendin amsterdam in (al de zoveelste keer)
gewoon in de stad dus en zijn daar nog kralenwinkeltjes waar ik egt langs moet ??
want ik kan egt nix vinden niet op het forum en nie in amsterdam zelf maar jah dat komt meer omdat wij een dagje winkele combinere met leuke jongens spotten :oops:

groetjes sharon

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 25 jan 2005 20:22

Hi,
Ik weet niet of dit een winkel is waar je pers? heen m??t gaan :lol:
maar Beadsdepartment is wel grappig, deze zit in de .......... straat :? even vergeten iig vlak bij het Spui als ik me niet vergis.
Ook zit er een beadies in Amsterdam. De winkel die wel indruk op mij maakte was Kopenhagen, die zit aan de Rozengracht. Daar laten ze speciaal kralen namaken die ze in oude boeken hebben gezien!

Veel plezier met shoppen en jongens spotten :gek:

Bye bye,

Roos

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » di 25 jan 2005 22:04

op mij heeft de winkel in de rozengracht echt indruk gemaakat zooooo veeeel kralen... deze winkel staat op nr 1 bij mij!!!
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 26 jan 2005 11:29

Nou hier dus mijn top 3, als je een dagje wilt kralenshoppen mag je deze echt niet vergeten:
Coppenhagen 1001 Kralenwinkel
Rozengracht, 1016 Amsterdam, Telefoonnummer: 020 6243681
Is en blijft mijn favo, niet alleen omdat ie zo lekker vlakbij zit maar ook omdat ie echt heel veel heeft(niet allemaal mijn smaak, maar ja).

Beadies
Huidenstraat 6, 1016 ES Amsterdam, Telefoonnummer: 020 428516
De eerste kralenwinkel waar ik ooit ben geweest en daardoor speciaal. Ze hebben niet ontzettend veel, maar voor de meest trendy ideeen en kralen/bedels ben je hier goed.

Beads Department
Sint Luciensteeg 22, Amsterdam, Telefoonnummer: 020 4284213
Het assortiment is een beetje hetzelfde als dat van Beadies, maar ze hebben er ook nog andere leuke hebbedingetjes zoals kaarsen en tassen. En omdat ze in een zijstraat van de Kalverstraat zitten zijn ze ook echt niet te missen.

Veel plezier en beterschap aan je portemonee!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » wo 26 jan 2005 19:59

okee tankx ik ga vrijdag effies zoeken en ik ga niet weg voordat k ze heb gevonden :twisted:

groetjes sharon

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 26 jan 2005 21:35

nr 1 bedoelde ik dus... misschien moet je even route via internet zoeken...92920v.nl.... dan kun je de tram nemen naar de rozengracht.. dat heb ik toen gedaan
Liefs
Linda

Nicollie
Bead Starter
Berichten:57
Lid geworden op:ma 18 okt 2004 18:47
Locatie:Krommenie

Bericht door Nicollie » do 27 jan 2005 10:43

Er zitten twee winkels vlakbij de Albert Cuyp.
Beadazzled in de Saphatistraat (tegenover het park). Zijstraatje van de markt. Echt de moeite waard! En ??n in de Ferdinandbolstraat. Daar ben ik nog nooit geweest en weet de naam ook niet.

Succes! Nicole

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 27 jan 2005 11:55

Nicollie schreef:Er zitten twee winkels vlakbij de Albert Cuyp.
Beadazzled in de Saphatistraat (tegenover het park). Zijstraatje van de markt. Echt de moeite waard! En ??n in de Ferdinandbolstraat. Daar ben ik nog nooit geweest en weet de naam ook niet.

Succes! Nicole
klopt maar daar ben ik zelf nog nooit geweest( :oops: ), misschien ga ik er vanmiddag wel even langs :twisted: ...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » do 27 jan 2005 12:56

ik heb dit gevonden via google:

Beadazzled, Sarphatipark 6, 1072 PA Amsterdam, Tel: 020 - 67 345 87, http://www.beadazzled.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(Beadazzled sells beads & jewelry, handbags and bowls. To tell the truth I?ve never been in this store, simply because it?s at the other end of the town for me and I didn?t expect it to be any different from the ones I did visit!)

Beadies, Huidenstraat 6, 1016 ES Amsterdam, Tel: 020 428516, http://www.beadies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(This is the store that infected me! It?s actually quite small but both its location[it?s in one of the famous 9 straatjes/streets] and its trend-sensitivity make it one of my favorite spots. Whenever I need an extra kick of beads, this is where I?m heading.)

Beads Department, Sint Luciensteeg 22, Amsterdam, Tel: 020 4284213
(This one is located right in the center too, it?s actually in a little side street from the largest shopping street, the Kalverstraat. I happened to be in town the day they opened, so I had to have a look there. They do sell both beads and ready-made jewelry, but they also sell other things like candles, handbags,? I do find it strange that they sell everything by the piece only thoug!)

Coppenhagen 1001 Kralenwinkel, Rozengracht 54, 1016 Amsterdam, Tel: 020 6243681
(This is a no-nonsense bead shop that probably has the biggest selection in town-as far as I know. All beads are sorted by type and color. Prices vary from EUR 0,02 to EUR 9,- They sell seed beads and other small things in bags. I find the staff can have good or bad days, so don?t be put off by someone?s grumpiness, they have some nice treasures that could be discovered!)

H. Bruinink, Burg. Vening Meinezlaan 50-52-54, 1063 BD Amsterdam, Tel: 020 613332
(This is supposed to be the Amsterdam equivalent of crafter?s heaven, at least according to their own judgement. But to be honest, I?ve tried to get there by public transportation TWICE now, and I NEVER found it, must be me but be warned nevertheless-maybe a cab is an idea?)

Jan - De Grote Kleinvakman, Albert Cuypstraat 203/a, 1073 BE Amsterdam
(This store is located at the biggest daily market in Amsterdam. I?ve been there a couple of times to get various things: one can find anything there from sewing threads to knitting wool to iron-on application. If you happen to be in the neighborhood it might be worth a visit even though he is not specialized in bead supplies. But frankly I just enjoy spending time there in the middle of 50+ Surinam mothers trying to find stuff to embellish their daughters? wedding dresses and typical Amsterdam women who come in on an almost daily bases just because it?s their meeting place?)

Pipoos, Buikslotermeerplein 308, Amsterdam, Tel: 020 637401, http://www.pipoos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(This is definitely one of the better craft shops here in Amsterdam, but unfortunately it's located on the other side of town. In case you stay somewhere near central station and don?t mind a ?shopping tour? in one of the shabbier parts of Amsterdam. Hob on bus 33,34 or 36 to Amsterdam North from Central Station and get off at the BUIKSLOTERMEERPLEIN.)

De Schatkist, Chr. Huygensplein 33, 1098 RA Amsterdam
Fournitura, Tussen Meer 201, 1069 DN Amsterdam
Schooten Byoux en Kralen, Ferdinand Bolstraat 182, 1072 LV Amsterdam, Tel: 020 6620762
Smoek, Raadhuisstraat 10, Amsterdam, Tel: 020 6203950
Wissewasjes, Purmerplein 21, Amsterdam
(Never seen nor heard of any of these store, but they were listed on a Dutch site for beadaholics, might be worth a visit.)


HAVE FUNN!!! kusje Serena
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 27 jan 2005 15:50

Serena schreef:ik heb dit gevonden via google:

Beadazzled, Sarphatipark 6, 1072 PA Amsterdam, Tel: 020 - 67 345 87,
....
De Schatkist, Chr. Huygensplein 33, 1098 RA Amsterdam
Fournitura, Tussen Meer 201, 1069 DN Amsterdam
Schooten Byoux en Kralen, Ferdinand Bolstraat 182, 1072 LV Amsterdam, Tel: 020 6620762
Smoek, Raadhuisstraat 10, Amsterdam, Tel: 020 6203950
Wissewasjes, Purmerplein 21, Amsterdam
(Never seen nor heard of any of these store, but they were listed on a Dutch site for beadaholics, might be worth a visit.)


HAVE FUNN!!! kusje Serena
:D :D :D Grappig: dit was mijn bijdrage aan het forum van bead&button :D :D :D
en de site was kraln.com!!!!(had ik later in andere berichten genoemd...)
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 27 jan 2005 16:05

Ja dames, ik heb mezelf zover gekregen om door deze K**regen richting BEADAZZELED te fietsen.

De sfeer en de opbouw van de winkel vond ik heel erg lijken op Beadies en Bead Deparmtent, hoewel beadazzeld wel wat ruimer is opgezet dan de Amsterdamse Beadies. En het meisje dat er werkte had duidelijk meer geduld en verstand van kralen dan de verkopsters bij sommige ander winkels- om maar geen namen te noemen. Stel dat je naar de A-Cuyparkt gaat, moet je er wel heen, maar als je niet in de beurt bent zou ik persoonlijk niet de moeite doen om er te komen

tenzij, en nu komt het: voor alle DOLCE LUNA fans is het een (duur) paradijs!
Ze hebben bijna alles van de laatste twee pakketten: cat- eye onderdelen (ook in het roze), engeltjes, kruimeltjes vlinders, bloempjes(voor 1,40 het stuk) maar ook de grote bloemen en ornamenten van de vorige keer.

Helaas heb ik niet alle prijzen onthouden, maar stel dat je maar een of twee stuks nodig hebt, dan weet je nu waar je't kunt halen.
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » do 27 jan 2005 19:53

WOW zo veel en k zie ze toch steeds weer over het hoofd :oops:
nou ik ga kijken of ik me vriendin morge zover krijg dat k alle winkels krijg te zien :wink: :lol:

groetjes sharon

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » do 27 jan 2005 19:55

haha!! dat is ook toevallig Dagmar!! :P
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » vr 28 jan 2005 19:55

nou ben ik weer moe maar melig :lol: :lol:
maar k heb geen kralen winkel gezien :cry: ligt dat nou aan mij ????
ach jah te veel met een jurk bezig :oops: (heb k nodig voor een galafeest)
ik denk dat k maar eens mee ga met jullie dan krijg k ze hopelijk wel te zien :wink:

groetjes sharon

Gesloten