Kralenwinkels in Den Bosch

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
hennie
Bead Hysteric
Contacteer:
Kralenwinkels in Den Bosch

Bericht door hennie » za 02 okt 2004 20:00

Vandaag ben ik in Den Bosch geweesten natuurlijk ook in een paar kralenwinkels. De kralenwinkel ( ook in Breda) in de St.Jorisstraat is een mooie winkel. Je kunt goed uitzoeken : mooie tafels met bakken, je hoeft niet te bukken en goed licht en veel kralen. Soms wat duurder maar dat is nu eenmaal zo bij een gewone kralenwinkel. Het assortiment op internet en in de winkel is niet helemaal hetzelfde volgens de verkoopster : het zijn 2 aparte bedrijven vertelde ze mij. Wat ook leuk is : er is een apart zitje voor mensen die niet zo van kralen houden om b.v. een krantje te lezen! Super idee, vond mijn vriend wel prima. Wat ik irritant vond was dat de verkoopster in het begin maar steeds in de buurt van mij bleef "rommelen" zie ik er zo onbetrouwbaar uit??? Ik kreeg bijna de neiging om te zeggen dat ik echt niets in mijn zak stop. Het was dat ik die kralen wilde hebben anders was ik de zaak uit gegaan.
Ik ben ook nog bij beads4you in de Snellestraat geweest. Was wel een aardige man, maar de zaak is een rommeltje vind ik. Heb wel nog een paar leuke dingen gekocht, maar heel veel keus is er niet, wel veel metalen kralen bedels enz. die niet duur zijn over 't algemeen, de rest was niet goedkoper dan ergens anders. Volgens mij is de eigenares "heel vriendelijk" de oude forummers wel bekend :wink: Ik heb haar niet gezien.

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » za 02 okt 2004 21:03

Leuk dat je een geslaagde dag hebt gehad!
Heb je verder ook nog gewinkeld in Den Bosch? Ik vind het een erg gezellige stad!
En dat van dat zitje voor mannen herken ik. Van mijn vriend moest ik ook maar gauw wat van zijn autobladen neerleggen. :D Kinderboekjes en ~natuurlijk~ sieradenboeken heb ik er al liggen, maar dat vind hij niet zo'n intelligente lectuur. :roll:
Jammer dat je niet langs bent geweest, had je graag eens een keer ontmoet. (maar misschien had je wel gewoon geen zin/tijd/ofzo :wink: )
Ach ja, ik kan het me wel voorstellen hoor, Drunen-city is niet echt aantrekkelijk om er speciaal naartoe te rijden. :) ).

Was je trouwens ook nog bij de Pipoos en De Kwast geweest?
Groetjes, Nicole.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 02 okt 2004 21:53

Het was een uitstapje van de personeelsvereniging van mijn werk dus we werden in Den Bosch gedropt om 10.30 en om 18.00 vertokken we weer met de bus. Omdat ik een "toren-tic" heb ( Kijk op mijn site) wilde ik de St-Jan beklimmen ( heb ik wel eens gedaan maar ik ben de foto's kwijt) maar helaas.. uitgerekend deze week zijn ze met de restauratie begonnen :twisted: dus dat wordt volgend jaar.
Bij pipoos ben ik niet geweest want ik geef zelf workshops bij pipoos ( als hobby) en de Kwast vind ik niet zo byzonder.
Maar het lijkt me leuk om je winkel eens te bezoeken!

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » zo 03 okt 2004 08:03

Nicole even off-topic, maar wanneer gaat jouw website de lucht in?
Lekker dwalen tussen de kralen....

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » zo 03 okt 2004 08:39

Off-topic: dat weet ik nog niet, zelf kan ik geen website maken, en heb ook geen tijd om het te leren, maar misschien moet ik maar een pagina laten maken door iemand die ik ken. Dan staat er iig iets op. Maar ja, tijdgebrek he... :roll:
Er zijn nog meer dingen die ik voor mijn winkel moet regelen (oa belettering) en dat gaat voor...

Hennie, jammer van de Sint Jan zeg...
Poeh, durf jij die helemaal te beklimmen? Knap hoor, zeker geen last van hoogtevrees? (ik wel :oops: )
Groetjes, Nicole.

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » zo 03 okt 2004 09:14

N schreef:Off-topic: dat weet ik nog niet, zelf kan ik geen website maken, en heb ook geen tijd om het te leren, maar misschien moet ik maar een pagina laten maken door iemand die ik ken. Dan staat er iig iets op. Maar ja, tijdgebrek he... :roll:
Er zijn nog meer dingen die ik voor mijn winkel moet regelen (oa belettering) en dat gaat voor...
Tuurlijk gaan andere dingen voor...ik was gewoon nieuwsgierig ;o)
Lekker dwalen tussen de kralen....

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » zo 03 okt 2004 09:18

Nieuwsgierig zijn is een goede eigenschap (okee, meestal dan).
:D
Groetjes, Nicole.

mmc
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door mmc » zo 03 okt 2004 09:30

hennie,

de kwast heeft hier in den bosch een hele speciale afdeling met glaskralen. moet je alleen even vragen of je daar mag kijken want hij zit achter 'gesloten' deuren.
grtz michelle

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » zo 03 okt 2004 10:10

Ja Ja den bosch is de moeite waard :lol: :wink:
De winkel in de snellestraat heeft gewoon ruimte gebrek, das idd wel jammer :? en de kralen bij Pipoos, ik heb er wat leuke hangers gekocht, maar voor de rest vind ik het niet echt bijzonder en veeeeeel te duur :cry:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 03 okt 2004 11:03

N schreef: Hennie, jammer van de Sint Jan zeg...
Poeh, durf jij die helemaal te beklimmen? Knap hoor, zeker geen last van hoogtevrees? (ik wel :oops: )
Ja torens beklimmen durf ik wel maar niet bv. in een 8baan. Op mijn site bij Leuke plaatjes en dan toren - tic zie je nog meer torens. Jammer dat je site nog niet in de lucht is, ik ben meteen gaan kijken.

Den Bosch is inderdaad een leuke plaats, ik kom er wel vaker. De volgende keer ga ik dan toch ook eens bij de Kwast kijken. Ik ben er vroeger wel geweest en toen vond ik het tegenvallen op kralengebied, maar dat is al weer een tijdje geleden.

mmc
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door mmc » zo 03 okt 2004 12:52

kijk anders eens op hun site http://www.dekwast.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor een voorproefje

in het begin was er nog niet zoveel, maar het word daar steeds uitgebreider
grtz michelle

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » zo 03 okt 2004 14:20

Mooie foto's van torens, Hennie!
Maar die enge steile trappetjes, brrr... :wink:
Groetjes, Nicole.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 03 okt 2004 17:16

Ik vind de winkels in Den Bosch ook heel leuk.
Zo heb je er geen en zo heb je er in een korte tijd twee...
Fijn dat je het leuk hebt gehad Hennie!
Veel liefs,
Marlies

Gesloten