welke webwinkels kun je vertrouwen

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door mailokarenronny » wo 15 jun 2016 10:01

beste,


Ik koop altijd bij dezelfde webwinkel maar soms geraak je er eens op uitgekeken.
en een andere webwinkel vertrouw ik niet zo gemakkelijk omdat ik voor een bedrag van 275 euro al eens ben opgelicht.
bij het kopen van een webwinkel.
( kort samengevat ze had me eens gratis materiaal gezonden en dat leek toen in orde eerste keer dat ik er dan bestelde was ook alles goed. tweede keer dat ik bestelde heb ik er vier maand op mogen wachten altijd maar excuzes moeten aanhoren alles stonk naar de sigaretten en er zou nog een tweede pakket moeten aankomen maar daar wacht ik nog steeds op ! nooit gehad dus wat ik besteld had. )

ik koop steeds bij wirwarkralen.nl ben er heel content vvan maar ik wil eens ook andere kralen aan biedingen hebben.
heb ook eens bij maxbeads besteld maar ook op die kralen ben ik wat uitgekeken.

dus ik maak allerlei verschillende dingen, vaak met miuyki beads maar ook met gewone parels kralen, ( bijj wijjze van spreke waar er een gaatje in zit daar werk ik wel mee )

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door katia » wo 15 jun 2016 17:23

Bij creadream.nl en ook zeker bij Cabsenkralen.nl mag je vertrouwen hebben !!!! Altijd vlug je pakketje binnen en heel goede kwaliteit . Ik koop daar al een paar jaartjes :D

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door Vengy » wo 15 jun 2016 23:39

Ook bij Dimarca online.com kun je gerust op vertrouwen.
Creadream inderdaad, daar is het forum ook van de eigenaresse
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door mailokarenronny » do 16 jun 2016 12:49

OKe dat zijn toch een paar adressjes die ik ook weer kan proberen.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door JMHols » vr 17 jun 2016 08:20

Czechglaskralen is ook een aanrader. Meestal kijk ik eerst bij Creadream omdat je daar de handigste zoekfunctie hebt vind ik, is het daar niet en hoef ik niet persé Miyuki, dan kijk ik ook nog bij Czechglaskralen, daar verkopen ze nl. Toho ipv Miyuki. Heeft een van die twee het niet, dan ga ik pas verder zoeken. En anders google ik op het soort/kleur kraal dat ik nodig heb en tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met shops, het werd altijd netjes geleverd.

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door Ingeborg76 » vr 17 jun 2016 11:53

Mijn favorieten zijn Creadream (Miyuki voorraad groot), Dimarca-Online, Czechglaskralen, Wirwar kralen, Beadhouse (mits je boven de 35 euro komt nu de verzendkosten zo hoog geworden zijn) en Cabsenkralen.....
Groetjes Ingeborg

MessyBun.nl
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:za 23 jul 2016 19:09

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door MessyBun.nl » za 23 jul 2016 19:20

Het zegt natuurlijk niet alles, maar sites met bekende keurmerken kun je zeker vertrouwen. Mocht er dan toch iets misgaan bij je bestelling, dan zal zo'n Keurmerk voor je gaan bemiddelen :)

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door Kikkertje » ma 25 jul 2016 19:40

Een keurmerk zal je bij de meeste kralenwebshops niet vinden, gezien het prijskaartje wat daar jaarlijks aan hangt. Volgens mij heeft zelfs een grote shop als Creadream dat niet.

Waar je op moet letten: staat er een KvK nummer vermeld, staan er adresgegevens vermeld. Kijk even of er iets van algemene voormwaarden (is verplicht) op de site staan. Als daarin bijvoorbeeld staat dat de webwinkel niet verantwoordelijk is voor het zoekraken van een bestelling, dan is dat fout. Dat is de webwinkel wel. Dus niet bestellen. Ook kun je even checken op internet met: klachten ....... (en daar de naam van de betreffende webshop invullen). Als daar niets uitkomt en de rest klopt, dan denk ik dat je redelijk veilig kunt bestellen.

Je kunt ook de eerste keer een kleine bestelling plaatsen. Dan ben je die keer misschien verhoudingsgewijs wat meer kwijt, maar je krijgt wel een idee van de service en de snelheid van leveren.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door AnitaD » ma 25 jul 2016 20:27

Tot nu toe Creadream, Czechglaskralen, DiMarca en Kralenwerk als vaste leverancier. Dankzij een tip op het forum ook 1x bij Perlenplanet besteld. Allemaal prima in orde.

Toevallig ben ik er achter gekomen dat een SparklinMoon in Nijmegen intussen betere openingstijden heeft, binnenkort eens bezoeken. Ze zijn geloof ik vooral bekend van beurzen en hebben ook gewoon een webshop.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door mailokarenronny » di 26 jul 2016 18:28

dank je voor de informaties ... :-) ik ga ze zeker eens afgaan en af en toe is bij bestellen. en kijken. maar heel erg bedankt voor de informatie.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door mailokarenronny » di 26 jul 2016 18:30

Kikkertje schreef:Een keurmerk zal je bij de meeste kralenwebshops niet vinden, gezien het prijskaartje wat daar jaarlijks aan hangt. Volgens mij heeft zelfs een grote shop als Creadream dat niet.

Waar je op moet letten: staat er een KvK nummer vermeld, staan er adresgegevens vermeld. Kijk even of er iets van algemene voormwaarden (is verplicht) op de site staan. Als daarin bijvoorbeeld staat dat de webwinkel niet verantwoordelijk is voor het zoekraken van een bestelling, dan is dat fout. Dat is de webwinkel wel. Dus niet bestellen. Ook kun je even checken op internet met: klachten ....... (en daar de naam van de betreffende webshop invullen). Als daar niets uitkomt en de rest klopt, dan denk ik dat je redelijk veilig kunt bestellen.

Je kunt ook de eerste keer een kleine bestelling plaatsen. Dan ben je die keer misschien verhoudingsgewijs wat meer kwijt, maar je krijgt wel een idee van de service en de snelheid van leveren.

dank je wel. het is zo waar wat je schrijft.
daar had ik niets van informatie enkel via de chat van facebook.
en dat vertrouw ik dus niet meer.

nu nog enkel bij webshops die jullie aanraden of waar ik heel veel informatie van vind op internet.
:banaan: :applaus: :byebye

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door Kikkertje » di 26 jul 2016 19:19

AnitaD schreef:Toevallig ben ik er achter gekomen dat een SparklinMoon in Nijmegen intussen betere openingstijden heeft, binnenkort eens bezoeken. Ze zijn geloof ik vooral bekend van beurzen en hebben ook gewoon een webshop.
SparklinMoon staat nog steeds op de sieradenbeurs, maar met een kleinere stand. De eigenaresse, Annemie, staat tegenwoordig meestal in de winkel, die nu ook op zaterdag open is. Ze heeft van alles en nog wat, maar richt zich vooral op de trends.
Groetjes, Marjan

hlibbers
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:di 03 jul 2012 00:21

Re: welke webwinkels kun je vertrouwen

Bericht door hlibbers » do 28 jul 2016 22:15

Hallo,
mijn ervaring is dat de meeste kralenwinkels te goeder trouw zijn.
Ieder zoekt wat anders, in China bij aliexpress is veel heel goedkoop.
Maar in Nederland heb ik onder meer leuke ervaringen met de volgende
webwinkels, die alle lof verdienen:
-curly's beads
-hoblit kralen
-superparel.nl
-corakraal.nl
-sayila.nl (en beadyourfashion)
-creatiefgoedkoop.com
-anscreatief

Hopelijk heb je hier wat aan.
Vriendelijke groet,
Hanni

Gesloten