Negatieve ervaringen met een webshop

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49
Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door Hilly_M » di 17 jun 2014 18:34

Beste forumleden,

Al twee keer bij dezelfde webshop iets besteld en blijkt dat de inhoud zo’n 2 tot 3 % lager is dan zou moeten. En ik praat niet over een zakje, foutje is immers menselijk, maar over de hele bestelling!
Bij de tweede keer heb ik uiteraard weer melding gemaakt. Men reageert dat ik voor 3% van het aankoop bedrag iets mag uitzoeken, maar uit alles blijkt dat ik de ‘klagende klant’ ben.
Volgens mij zou het eigenlijk andersom moeten zijn. Zij leveren niet wat ze beloven.
Omdat ik in het bezit ben van een grammenweegschaal kan ik de manco’s constateren. Op een keukenweegschaal is dat onmogelijk. Ik weeg de artikelen omdat ik van verschillende mensen heb gehoord dat je moet oppassen met aankopen via internet. Laat ik wel duidelijk zijn; ik wil helemaal niet klagen.
Het enige dat ik verwacht is dat ik krijg waarvoor ik betaal. Ben ik nou gek?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door Sandra » di 17 jun 2014 19:10

Ik ben het met je eens, je hoort te krijgen waarvoor je hebt betaald.

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door katia » di 17 jun 2014 19:20

Nee je bent niet gek hoor.Ik vind het ook maar normaal.
Ik ben ook met je eens!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door Kikkertje » di 17 jun 2014 19:57

Vind ik ook. Als je per gewicht levert, moet dat gewoon kloppen.
Groetjes, Marjan

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door jokevbiesen » di 17 jun 2014 22:13

Er is voldoende keuze dus ik zou een andere webshop kiezen.
En dat ook even laten weten aan de eigenaar, misschien leren ze ervan..

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door SandraM » wo 18 jun 2014 06:42

Nee hoor, jij bent zeker niet gek. Je mag verwachten dat je krijgt waarvoor je betaald! En inderdaad een foutje is menselijk, maar zeker na een klacht verwacht je toch dat het de volgende keer helemaal goed gaat.

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door Ingeborg76 » wo 18 jun 2014 08:33

Ik sluit me bij de eerdere reacties aan. Je mag verwachten dat je krijgt waarvoor je hebt betaald. Ik zou een andere webshop kiezen
Groetjes Ingeborg

mony
Bead Interested
Berichten:144
Lid geworden op:di 12 jun 2007 17:18
Locatie:oosterhout nb
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door mony » wo 18 jun 2014 11:17

Nee je bent niet gek!
Groetjes patries www.facebook.com/monybeads

puff
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:do 29 mei 2014 13:50

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door puff » wo 18 jun 2014 20:28

Even advocaat van de duivel spelen hoor, stel dat jouw weegschaaltje aan de lage kant geijkt is en/of die van haar aan de hoge kant, dan kan de webshopeigenaar met de beste intenties dat lagere gewicht aanbieden. Het kan ook 'binnen de foutmarge' vallen, al is het dan wel apart dat het steeds lager is.
Neemt niet weg dat ik snap dat je klaagt als je dit bemerkt. Je zal het gewicht uitgerekend hebben en zo tekort komen voor een project, das nogal zonde.

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door SandraM » do 19 jun 2014 06:44

Ik werk zelf met 2 weegschalen. 1 postweegschaal die per gram weegt en nog 1 weegschaal die met 0,1 gram werkt. Ideaal als je per gram verkoopt. En als ik zelf twijfel pak ik allebei de weegschalen om zeker te weten dat het goed de deur uitgaat!

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Negatieve ervaringen met een webshop

Bericht door Hilly_M » do 19 jun 2014 13:29

Allen dank voor jullie reacties.
Als extra toelichting wil ik nog opmerken dat ik bij verschillende webwinkels mijn spullen koop.
Ooit heb ik bij een andere webshop 1 zakje gekregen waar minder in zat. Dat is dus een menselijke fout.
De zaak waar ik nu over spreek heeft al tot 2 keer toe te weinig geleverd. De eerste keer werd gemeld dat het wegen werd uitbesteed, maar dat er nu aandacht aan gegeven zou worden.
Deze verklaring was aanneembaar, dus ik heb daarna opnieuw besteld. Die bestelling was goed. Nu bij de derde bestelling is alles te weinig en krijg ik de bovengeschetste reactie.
Uiteraard mogen jullie advocaat van de duivel spelen want ik vraag om jullie mening. Ik twijfel niet aan mijn (digitale) weegschaal (tot een 100ste nauwkeurig) omdat ik kan vergelijken met andere shops die keurig leveren wat er besteld is.
Uiteraard heb ik de zaak hiervan in kennis gesteld, maar ik krijg weer een vaag verhaal over de weegschaal. Die werkt nu niet meer bij mij!
Dus de enige conclusie is niet meer bestellen. Jammer is het wel, want het assortiment is een aanvulling op mijn overige adressen. Het zij zo.
Overigens zal wat mij gebeurd niet uniek zijn. Dus een gewaarschuwd mens......

Gesloten