Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » do 06 sep 2012 13:44

Hallo Dames!

Sorry dat ik al een hele tijd geen sieraden heb laten zien. Maar ik ben druk bezig met mijn beste vriendin iets op te zetten. Maar we willen het allebei pas laten zien als het af is.

Maar dat terzijde, ik heb even een vraagje over importeren uit Japan. Ik kijk al maanden allerlei tutorials waarin allerlei buitenlandse en dan vooral Japanse (knutsel) spullen worden gebruikt. Nu had ik wel een paypal account, maar ik durfde het gewoon niet. Nu heb ik gisteren avond voor het eerst de stoute schoenen aan getrokken en wat Japans snoep besteld.

Waar ik op dit moment alleen geen rekening mee gehouden heb is de eventueele invoerrechten. Heeft er iemand al eens iets uit Japan besteld? En zo ja, moest je daar taksen e.d. over betalen? Ik heb nu onder de 25 euro besteld incl. verzenden.

En weet iemand nog leuke webwinkeltjes in Japan waar je snoep, schattige dingen en andere supllies kan kopen?

Ik weet dat er al een kopje invoerrechten was, maar ik kon niks over Japan vinden.

Alvast bedankt!
Groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Oeteljee » do 06 sep 2012 22:14

Ik zou eens kijken op het Fok forum, daar wordt heel veel beschreven over het importeren uit dat soort landen.

Wat ik o.a. gehoord heb is dat je heel erg op moet passen omdat Chinezen/Japanners er alles aan doen om geld te verdienen. Vandaag verkopen ze bijv sieraden. Loopt dit niet, dan verkopen ze morgen wasmachines ofzo.

Ik zie op verschillende sites daar ook zoveel mooie dingen, maar ik durf het gewoon niet te bestellen.

Eigenlijk zou je er gewoon naartoe moeten vliegen. Maarja....... da's niet zo goedkoop he..... 8)

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » vr 07 sep 2012 10:30

Jah Fok had ik inderdaad gevonden nadat ik dit bericht had geplaatst. Er stond op dat je onder de 22 euro excl. verzenden niet hoefte bij te betalen,dus dan zit ik save.

Maar alsnog is het erg moeilijk om Of in Japan Of in Nederland cute kawaii spullentjes te kunnen kopen voor een redelijke prijs. Zo heb je hier wel mostcutest.nl, maar die hebben niet helemaal wat ik zoek helaas.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » za 08 sep 2012 12:17

Is er hier verder echt niemand die uit Japan importeert? :shock:
Altijd aan het kralen...

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door createss » za 08 sep 2012 12:43

Volgens mij maakt het niet uit of je uit Japan of bijv. uit Amerika importeert. Het verschil zit 'm alleen in invoeren vanuit een EU-land of een niet-EU-land.

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Oeteljee » za 08 sep 2012 17:16

Het maakt zeker wel uit qua betrouwbaarheid. Zelfs de Kamer van Koophandel waarschuwt daarvoor.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » za 08 sep 2012 19:34

Bedankt voor jullie reacties.

Zijn er hier nog dames met aanraders qua webshops die wel te vertrouwen zijn?
Altijd aan het kralen...

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door CreaBecca » za 08 sep 2012 21:29

Ik bestel regelmatig via http://www.dhgate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zeggen rechtstreeks van fabrieken te verkopen, maar dat is onzin het is gewoon een soort marktplaats maar dan vanuit china, singapore, misschien ook Japan?

Verzending is in veel gevallen gratis, als je maar voor de lange variant van ongeveer een maand kiest.

Voordeel van de site is dat je de bestelling na dat hij is aangekomen, eerst moet goedkeuren(wel binnen 5 dagen na ontvangen) anders krijgt de leverancier zn geld niet.

Duurt misschien wel lang maar ik ben tot nu toe erg tevreden over alles wat ik daar besteld heb! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » zo 09 sep 2012 00:25

Heel erg bedankt! Ik ga er meteen even snuffelen :D
Altijd aan het kralen...

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door CreaBecca » zo 09 sep 2012 01:30

Wat er trouwens ook supermakkelijk is, is dat je er gewoon met Ideal kan betalen! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » zo 09 sep 2012 12:50

Ok dat is zeker ook handig als je geen paypal hebt! Hoelang duurt het ongeveer voordat een pakketje aankomt? En ik was ook erg benieuwd wat jij er gekocht had :D
Altijd aan het kralen...

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door CreaBecca » zo 09 sep 2012 12:59

Er stond meestal een maand als levertijd, maar geloof dat het er meestal rond de 20 dagen wel was.

Ik heb er glashangers en cadeaudoosjes gekocht, alles is helemaal in goede staat aangekomen.

Enige waar je wel goed op moet letten, is als je een partij in veel verschillende kleuren denkt te kopen... helemaal onderaan staat dan vaak dat je maar 2 of 3 verschillende kleuren per partij krijgt!

Zit er nog steeds over te twijfelen om deze te kopen:
http://www.dhgate.com/fashion-jewelry-4 ... 06540.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maarja... ik moet van mezelf eerst maar eens verzinnen wat ik er mee wil doen want ze zijn best groot! (en het zijn er 30! :shock: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Importeren uit Japan/invoerrechten/winkeltjes?

Bericht door Zina » zo 09 sep 2012 15:25

Ow ja die zijn inderdaad leuk! Maarja, inderdaad wat ga je er mee doen? :?:

Zo wil ik dus een setje squishy's kopen. Maar ja ik wil zelf gewoon 1 of 2 voor de heb. En ik wou misschien die andere 28 dan maar verkopen. Maarja daar zitten ook allemaal regels aan vast zover ik gelezen heb :?
Altijd aan het kralen...

Gesloten