China : taksen en invoerrechten ?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen
China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door Chantale » di 07 aug 2012 13:43

Ik had op Dawanda een webshop gezien in China met héél aanlokkelijke prijzen :oops: Nu vraag ik me af of je dan taksen en invoerrechten moet betalen naast de verzendingskosten. Ik had zo ongeveer voor een 35 euro spulletjes gezien die ik graag wou kopen. Tja, als daar dan natuurlijk nog eens een pak taksen bij mag rekenen... dan koop je ze best in een webwinkel dicht bij je buurt.
Heeft er iemand ervaring met zulke sites ?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door Sandra » di 07 aug 2012 14:16

Het verschild niet per site of je btw en invoerrechten moet betalen. Je kan evt via zoekfunctie even wat topics zoeken, er is al vaker over gesproken. Bij hele kleine bestellingen hoef je iig geen invoerrechten/btw te betalen.

Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door Chantale » di 07 aug 2012 14:51

Ik heb inderdaad achteraf gezien dat deze vraag al gesteld werd op het forum.
Nu, ik heb toch het risico genomen om de bestelling te plaatsen. Volgens de verkoper die ik mailde, zou er nog 20% bijkomen. Hopelijk zal het dus niet meer zijn. Ik kon echt niet weerstaan aan de koddige vintagespulletjes die ik er zag :oops: hopelijk ga ik het me straks niet beklagen als ik ze driedubbel mag betalen :-((

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door CreaBecca » di 07 aug 2012 18:03

Ik denk dat je ook gewoon een beetje "geluk" moet hebben, dat ze je pakketje er niet tussenuit vissen bij de douane.

Ik had laatst een pakketje à 35 dollar vanuit singapore en ik heb niks extra's hoeven betalen ( tot nu toe :lol: )

Het pakketje was wel best klein van stuk, misschien dat dat ook scheelt?

De leverancier heeft het in ieder geval als "gift" verstuurd dan is de kans sowieso vrij klein dat het gecontroleerd wordt volgens mij...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door Kikkertje » wo 08 aug 2012 08:36

Versturen als gift doen ze heel vaak, kan me eigenlijk niet voorstellen dat de douane daar nog intrapt. Het formaat van het pakje zal zeker meespelen, ze zullen er toch wel van uitgaan dat een klein pakje minder waarde bevat dan een groot pak (al hoeft dat helemaal niet natuurlijk).
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
marindasnippe
Bead Dreamer
Berichten:734
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 14:34
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door marindasnippe » wo 08 aug 2012 08:45

Chantale schreef:Ik heb inderdaad achteraf gezien dat deze vraag al gesteld werd op het forum.
Nu, ik heb toch het risico genomen om de bestelling te plaatsen. Volgens de verkoper die ik mailde, zou er nog 20% bijkomen. Hopelijk zal het dus niet meer zijn. Ik kon echt niet weerstaan aan de koddige vintagespulletjes die ik er zag :oops: hopelijk ga ik het me straks niet beklagen als ik ze driedubbel mag betalen :-((
wil je misschien met me delen waar je hebt gekocht en hoe het bevalt? hou namelijk ook erg van vintage!

Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen

Re: China : taksen en invoerrechten ?

Bericht door Chantale » di 21 aug 2012 10:51

Mijn twee pakjes zijn zonder extra douanekosten in mijn bus terechtgekomen :banaan:

Voor vintage liefhebbers, gewoon naar de site van dawanda gaan en onder vintage zoeken. Je kan er vanalles vinden :D

Gesloten