Xenos kralen stinken??

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
suusje803
Bead Discoverer
Xenos kralen stinken??

Bericht door suusje803 » ma 21 mar 2011 19:26

Hallo allemaal,

tijdje terug 3 tonnetjes met kraaltjes bij Xenos gekocht.
een soort neppe pareltjes, hele mooie kleurtjes.
toen in de tonnetjes los trok kwam me een hele vieze chemische geur tegemoed.
Echt een heel sterke geur.. Lijkt me niet gezond voor onze luchtwegen/huid.

herkent iemand dit?

Zou ik de Xenos hiervan op de hoogte moeten stellen??
Bedankt voor de reacties alvast..
groetjes van Susanne

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Re: Xenos kralen stinken??

Bericht door Frutsel » ma 21 mar 2011 21:17

Ik had dat ook weleens gehad, met kralen uit Verweg.
Ik vond dat niet zo verontrustend.
Het is nog steeds geverfd plastic, een en al chemie.

Leg je ze even aan de lucht, dan verwaait de stank.

Ik verzamel poppen, in zo'n doos hangt ook weleens een nare lucht, zelfs in mijn poppenkamer, die is dus een soort van lucht-en lichtdicht. Dat verwaait met dat ik de deur opendoe en er even bezig ben, deur open.
Ik heb er ook een dikker rol doorzichtig folie staan, die ruik je ook.

Jouw kralen zijn niet iets dat je aan kinderen geeft, ik zou dat niet doen. Voor een halsketting voor volwassenen zie ik geen probleem.

Let maar eens op hoe de meest onverwachet dingen kunnen stinken als je ze uit een afgesloten verpakking haalt.

Fimo bakken, ook zoiets...
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

TessaMaaktSieraden
Bead Reader

Bericht door TessaMaaktSieraden » vr 17 jun 2011 08:33

Ik heb ze ook en eerlijk gezegt was het me nog nooit opgevallen. Toen ik er net echt met me neus boven ging hangen rook ik idd wel een soort van nagellijm achtige geur. Erg chemisch in ieder geval. Mischien stinkt de ene partij meer als de ander? Want ik rook het in eerste instantie dus niet. Ik denk niet dat je de Xenos hierover hoeft te waarschuwen, het is wel enigzins begrijpelijk dat deze kralen stinken aangezien ze van plastic zijn en een laklaagje hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon de sieraden maken en ze dan een dag of 2 op tafel laten liggen. Zo vervliegd de geur denk ik wel :-)

Succes!

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » vr 17 jun 2011 09:47

Als ik een grote doos kralen uit het buitenland binnen krijg, stinkt het ook altijd zo. Wanneer je het open laat staan, trekt die lucht inderdaad vanzelf weg.
Groetjes, Marjan

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 17 jun 2011 13:23

Wat je waarschijnlijk ruikt is een ongedierteverdelger, dus puur gif!
ik noem dat het typische "lage-lonen-landen-luchtje" :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » vr 17 jun 2011 13:31

Ik heb ooit eens via een sameninkoop bloemetjes besteld waarvan de geur ook niet te harden was. Ik heb het echt wel heel lang buiten moeten laten liggen eer het een beetje te harden was. Ik heb naar aanleiding daarvan een topic geopend op een ander forum of we eigenlijk wel kunnen vertrouwen op de veiligheid van kralen en spullen die we bijvoorbeeld uit China halen. De meesten meenden dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar ik heb m'n twijfels. De Chinezen nemen het niet zo nauw met de volksgezondheid (bijvoorbeeld het gebruik van teveel lood in verf), dus ik zou er niet blind op vertrouwen dat het allemaal onschuldig is wat je daar vandaan haalt of wat hier in de winkels ligt en daar vandaan komt.
Groetjes van Monica

Gesloten