Leuke kralenwinkel

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:
Leuke kralenwinkel

Bericht door T@mara » vr 23 jan 2009 19:46

Hoi,

Na veel drukke weken op school heb ik eindelijk een weekje vrij.
Tijd om m'n kralenhobby weer even op peil te brengen. Aangezien ik een OV heb reis ik doordeweeks gratis met het openbaar vervoer. Nu is mijn vraag, wie kent een kralenwinkel waarbij je zegt: 'daar moet je heen'. Ik weet dat het niet de bedoeling is dat er al teveel reclame komt, dat is ook niet mijn intentie. kBen gewoon op zoek naar een hele leuke winkel die de moeite waard is om ver voor te reizen :P
Ik hoor het graag.
(Het liefst ook nog een die maandag open is, althans maandagmiddag meestal)

Groetjes,
Tamara

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Sandra » vr 23 jan 2009 21:56

Oeh, lijkt wel of er weer herinneringen van mijn studendentijd opkomen. ;)
Wat ik toen wel leuk vond is naar A'dam gaan. Onderweg naar 1001kralen kwam je dan langs allerlei originele winkeltjes....Snoek had bv zakjes kralen voor paar euro, is alleen meer een gadgetwinkel dus het is meer toeval als ze het hebben. Er is ook een leuke indische winkel vlakbij 1001kralen die uiteindelijk ook allerlei kralen ging verkopen. 1001kralen vind ikzelf leuk omdat ze alles in potjes hebben staan...kortom geen gedoe met lades voorzichtig open maken en wachten omdat iemand anders naar 'n andere lade staat te kijken. Winkel is misschien beetje prijzig, maar ze hebben vrij veel.
Er zijn nog meer winkels in A'dam, dus kan dan evt ook die bezoeken, maar die zijn naar mijn mening wel beetje standaard zoals de meeste winkels. Wat ook leuk is, is door naar waterlooplein. Ze verkopen er ook sieraden, ook speciale, kan je leuke ideeen van krijgen, maar ook goedkope sieraden om te slopen.
Daar ging ik iig regelmatig naar toe, maar ja kon ook makkelijk tijdens tussenuren als je studeert in A'dam. ;)

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 24 jan 2009 11:26

Ik zeg nog steeds Kraaloog in Amersfoort en Pro-Art in Nijmegen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Ellen » za 24 jan 2009 12:38

en Oosterzon in Haarlem :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door MB » za 24 jan 2009 13:01

La Bigiotteria di Esther schreef:Ik zeg nog steeds Kraaloog in Amersfoort en Pro-Art in Nijmegen.
De Kraaloog in Amersfoort is wel op maandag gesloten, wel een heel
grote en mooie zaak, en natuurlijk vind ik als amersfoortse :P Amersfoort een mooie oude
binnenstad hebben.
~Groetjes Margriet~

Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Krijsje1 » za 24 jan 2009 19:39

Nu Amersfoort toch genoemd wordt: Ik ben er ook geweest, uiteraard ook bij Kraaloog. Er zit in een zijstraatje van de Langestraat (een stuk na de Koppelpoort aan je rechterhand) ook een heel ouderwetse fourniturenzaak, ik weet niet meer hoe hij heet. Die had buisjes gütermann-kralen in de uitverkoop voor 1 euro! Ze zagen er dof uit. Thuis uit het buisje gehaald en opgepoetst waren ze weer prachtig. Ook allerlei kleuren rocailles voor 1 euro. Deze winkel had ook veel nieuwe gütermann-kralen, uiteraard voor de volle prijs. 't Is wel een half jaar geleden dat ik daar geweest ben.
Verder zit er in Amersfoort aan de Puntenburgerlaan een hobbywinkel, die ook heel veel kralen heeft, allerlei soorten. 't Is er wel erg vol. Ook hier gütermann-kralen in de uitverkoop, voor 2 euro (hier ben ik vorige week nog geweest). Ook hebben ze héél véél keus in nieuwe soorten. Ook rekken vol met allerlei soorten rocailles. Ik vond het de moeite waard. Vanaf 't station is het ongeveer een kwartier lopen (Soesterkwartier). Je kunt er ook vast wel met de stadsbus komen en waarschijnlijk ook wel vandaaruit naar de binnenstad!
Succes!

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door MB » za 24 jan 2009 20:30

De eerste zaak die Krijsje noemt, zit in de Krommestraat en heet Schwitzner dat is idd
een heel oude zaak in fournituren, wel heel leuk.
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door T@mara » ma 26 jan 2009 08:18

Hoi,
Vanwege het feit dat de meeste winkels die op maandag open zijn in Amsterdam zitten, ga ik daar vandaag heen :)
Ben heel benieuwd. kHeb in ieder geval al plattegrondjes uitgeplozen en trams/bussen etc. :P

Jullie horen het wel ;)

Groetjes,
Tamara

Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Krijsje1 » ma 26 jan 2009 11:53

Een fijne dag gewenst! :banaan:

Mystica
Bead Intelligent
Berichten:1355
Lid geworden op:wo 07 apr 2004 20:30
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Mystica » ma 26 jan 2009 12:59

Veel plezier vandaag :wink:
Groetjes Evi

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door T@mara » ma 26 jan 2009 18:31

Hoi,

Even een verslag haha ;)
Eerst ben ik naar Beads Heaven geweest, die zat het verste weg. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo geweldig. Ze hadden geen enorm assortiment en wat ze hadden vond ik niet zo super bijzonder.
Daarna ben ik naar Beadazzled gegaan, langs het Sarphatipark. Ik vond het daar super! Mooie kralen en veeeel. Maar helaas wel aan de dure kant, maar goed.
Er bleef helaas geen tijd meer over voor Lucies kralen en voor Beadies. Dus die komen een andere keer ;)

xxTamara

Oohja, ik was niet naar 1001 kralen geweest omdat deze dicht is op maandag. Het voordeel van op maandag gaan is dat er zo goed als niemand is :) (lees: in de weg loopt :P)

baloe
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:ma 27 dec 2010 10:09

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door baloe » do 30 dec 2010 10:59

Ik kom zelf niet uit Amsterdam, maar toen ik daar een weekend was ben ik het winkeltje Beadazzled tegengekomen. Echt een superwinkeltje, heel veel kralen, het is alleen wel prijzig, maar dan heb je wel wat :lol: Beads Heaven vond ik ook wel een leuk winkeltje, maar minder geslaagd als bij Beadazzled.

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door creakaatje » do 30 dec 2010 12:34

In Veldhoven is ook een hele leuke kralenwinkel :D : Kadodoenhttp://www.kadodoen.com

daar vind je een redelijke collectie kralen voor weinig geld, en allerlei andere sieradenbenodigdheden. Ook fimoklei, zilverklei en speksteen.
De verkoop gaat per gewicht, lekker makkelijk :mrgreen:

pcvt
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:wo 10 aug 2011 20:22

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door pcvt » do 11 aug 2011 18:28

En weet iemand in de buurt van Dordrecht een leuke kralenwinkel????

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Leuke kralenwinkel

Bericht door Algante » do 11 aug 2011 18:37

Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten