bestellen in het buitenland - tips

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 09 nov 2004 09:58

Ik heb tot nu toe geen invoerrechten hoeven te betalen op pakjes uit Engeland. Wel een groot bedrag aan verzendkosten maar dat kwam omdat het alle keren om grote dozen ging.

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 10 nov 2004 15:00

Esther schreef:Ik heb tot nu toe geen invoerrechten hoeven te betalen op pakjes uit Engeland. Wel een groot bedrag aan verzendkosten maar dat kwam omdat het alle keren om grote dozen ging.
ik ken wel geen een engelse site hoor, waar bestel jij dan :? offtopic maja :-DD
ipoingtudut

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 01 jan 2005 13:42

Hoihoi,

Ik ben er uit.. heb gebeld met de douane.
binnen de Eu hoef je geen invoer rechten te betalen.. Dus engeland niet ;-)

buiten de EU dus officieel vanaf 22 euro.. maar daar glip je nog wel eens doorheen..

GRoetjes Eelke

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 01 jan 2005 13:48

oo dat jullie dat durven............vind mezelf al zo dapper in NL te bestellen via internet hahah
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
goldenkim
Bead Discoverer
Berichten:31
Lid geworden op:wo 03 aug 2005 19:02
Locatie:Haarlem
Contacteer:

Bericht door goldenkim » wo 21 jun 2006 12:15

Hoe zit dat dan met de 22 euro, is dat inclusief of exclusief verzendkosten?
Groetjes van Sandra

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 21 jun 2006 14:08

Dat is (helaas) inclusief de verzendkosten. Belachelijk maar waar, dat je belasting moet betaling over een buitenlandse postzegel :roll:

Gebruikersavatar
goldenkim
Bead Discoverer
Berichten:31
Lid geworden op:wo 03 aug 2005 19:02
Locatie:Haarlem
Contacteer:

Bericht door goldenkim » wo 21 jun 2006 14:22

Ik had dat hier op het forum inderdaad ooit eens gelezen, maar ik kon het niet meer vinden.
Maar de tekst die ik vind op http://www.douane.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is dan erg onduidelijk:

"In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22."

exclusief staat er... of lees ik het nou op de verkeerde manier?
Er zou toch inclusief moeten staan?

Sorry, ben maar een dom blondje :lol:
Groetjes van Sandra

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 21 jun 2006 14:48

Hm, zo te zien is de site van de douane veranderd, want eerst stond het er toch echt letterlijk zo bij. Ik zie nu ook dit staan:
Vraag:
Welke vrijstellingen van belastingen gelden er bij het kopen via internet?

Antwoord:
Als u via internet goederen bestelt buiten de EU en de waarde daarvan hoger is dan € 22, dan bent u douanerechten en omzetbelasting (BTW) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen verschuldigd. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer doet u weliswaar niet zelf, dat doet een koeriersbedrijf voor u, maar via hen zult u dan de verschuldigde douanerechten en belastingen moeten voldoen. Als de waarde € 22 of lager is, is geen belasting verschuldigd. Voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette betaalt u altijd belasting.
Ik zie hier ook niks meer staan over de verzendkosten.. nietweten

Ik moet zeggen, de site is er niet duidelijker op geworden, jaja leuker kunnen ze het niet maken... maar wel onduidelijker! Eerst kon je ook een lijst bekijken van het soort product en de belasting die je erover zou moeten betalen, maar ik vind het niet meer terug. Ik zal ook wel een beetje blond zijn zeker :roll:

Gebruikersavatar
goldenkim
Bead Discoverer
Berichten:31
Lid geworden op:wo 03 aug 2005 19:02
Locatie:Haarlem
Contacteer:

Bericht door goldenkim » wo 21 jun 2006 15:10

Ik heb maar even gebeld met de belasting telefoon. (douane)
In eerste instantie vertelde de meneer dat het inclusief verzendkosten is.
Maar toen heb ik hem verwezen naar de website en zei dat ik dat dat erg onduidelijk op de site vond staan.
Hij heeft het stukje op de site opgezocht en vond het er ook onduidelijk staan.
Toen heeft hij het opgezocht in de boeken en daar wordt ook alleen gesproken over goederen. (dus tot 22 euro aan goederen)
Dus ik vroeg of dat dan gewijzigd was en hij zei: Ja dat moet dan gewijzigd zijn.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ik wilde het toch even kwijt...
Misschien probeer ik van de week nog een keer te bellen, in de hoop dat ik iemand anders aan de telefoon krijg.
Groetjes van Sandra

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 21 jun 2006 17:02

Was die meneer dan ook blond zeker? :roll: :wink:

Ik vind het toch erg dat wanneer je belt met een vraag, ze het zelf niet eens weten! Waarschijnlijk als je iemand anders spreekt, dat die je ook weer andere informatie verstrekt. Ik maak dat vaker mee op het postkantoor ("Nee mevrouw, WorldPack Special is niet voor pakjes naar het buitenland" :roll:)

Gebruikersavatar
dushi
Bead Fan
Berichten:309
Lid geworden op:ma 08 mei 2006 10:27
Locatie:Leiden

Bericht door dushi » wo 21 jun 2006 17:55

dus als ik het nu allemaal goed gesnapt heb:

binnen de EU hoef je geen belasting te betalen
Buiten de EU moet je wel belasting betalen als je boven de 22 euro komt dit is exclusief verzendkosten. die belasting ligt dan rond de 20%

is dit trouwens ook als je artikelen via b.v e-bay koopt bij een particulier? of is dit alleen als je iets bij winkels koopt?

groetjes Monica
Groetjes Monica


~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » wo 21 jun 2006 18:49

goldenkim schreef:... Toen heeft hij het opgezocht in de boeken en daar wordt ook alleen gesproken over goederen. (dus tot 22 euro aan goederen)
Dus ik vroeg of dat dan gewijzigd was en hij zei: Ja dat moet dan gewijzigd zijn.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ik wilde het toch even kwijt...
Misschien probeer ik van de week nog een keer te bellen, in de hoop dat ik iemand anders aan de telefoon krijg.
De site van de belastingdienst is gewijzigd en het is er niet duidelijker op geworden! Niet voor ons en niet voor de mensen bij de belastingtelefoon, is ook mijn ervaring! :cry: Ze blijken dus ook dingen moeilijker te kunnen maken! :evil:
Maar goed ... het was en is tot 22 euro aan goederen. Dus als je iets overzee besteld ... of dat nu via eBay is of een reguliere shop dan zit je safe tot 22 euro (dus exclusief porto).
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
goldenkim
Bead Discoverer
Berichten:31
Lid geworden op:wo 03 aug 2005 19:02
Locatie:Haarlem
Contacteer:

Bericht door goldenkim » do 22 jun 2006 14:36

Laten we hopen dat als de pakketjes door de douane gaan, dat ze dit ook weten :?

Op ebay betaal je soms veel meer aan verzendkosten dan dat de prijs van het artikel is (soms het dubbele), vooral als je wat in Australië besteld.
Meestal ben je dan nog goedkoop uit hoor maar als dit langs de douane moet, dan hoop ik dat ze weten dat het 22 euro aan goederen is.
Groetjes van Sandra

Erica1979
Bead Interested
Berichten:154
Lid geworden op:di 31 jul 2012 21:41
Locatie:Provincie Zeeland

Re: bestellen in het buitenland - tips

Bericht door Erica1979 » wo 03 jul 2013 21:04

Wat betalen jullie aan verzendkosten als je in Engeland bestelt?
Ik heb kennissen in Engeland die veel knutsel spullen verkoopt (leuke site trouwens) en zij vraagt 7,50 pond..... of lees ik dat nu niet goed?
Is dat normaal?

For orders to Eire and Europe, the charge is £7.50 for all orders. For international orders, the charge is £7.50 for orders up to £20.00, with a sliding scale up to £47.50 for orders of £100 (our postage costs reflect the fact that some of our products are low in value but high in weight).

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: bestellen in het buitenland - tips

Bericht door Algante » wo 03 jul 2013 21:31

Erica1979 schreef:Wat betalen jullie aan verzendkosten als je in Engeland bestelt?
Ik heb kennissen in Engeland die veel knutsel spullen verkoopt (leuke site trouwens) en zij vraagt 7,50 pond..... of lees ik dat nu niet goed?
Is dat normaal?

For orders to Eire and Europe, the charge is £7.50 for all orders. For international orders, the charge is £7.50 for orders up to £20.00, with a sliding scale up to £47.50 for orders of £100 (our postage costs reflect the fact that some of our products are low in value but high in weight).
Ja, vanwege dat het zware spullen zijn, schrijft ze. Engelse porto is meestal vrij hoog en het kán een poosje duren voor je het hebt.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten