Handwerkparadijs, the story? Weet iemand asjeblief raad?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Bericht door MariekeV » do 03 apr 2008 09:50

En dit gaat allemaal om een koffertje? Jeetje zeg :shock: Zal wel een ding van €200 zijn als daar zo'n heisa om is.

Ik trek geen partij, maar ik kan me voorstellen dat het HWP zoiets heeft van "onze naam wordt zwart gemaakt". Maar om daarvoor een incasso bureau in te schakelen en een advocaat??? Het zal wel aan mij liggen denk ik dan :?

Succes met oplossen beide!

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 15:25
Locatie:Huldenberg (vl-b)
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » do 03 apr 2008 10:35

[quote="MariekeV"]En dit gaat allemaal om een koffertje? Jeetje zeg :shock: Zal wel een ding van €200 zijn als daar zo'n heisa om is.

[quote]

Daar draait het nu net om, als het om een klein bedrag gaat hebben vele mensen zoiets van ja ach laat maar... Maar het is wat jij als klant voelt wat telt, zij voelt zich als klant bedrogen en voelt zich daar niet goed bij...

Het is aan de winkel om haar klanten tevreden te houden, en ik persoonlijk zou als winkel in deze situatie gewoon het geld terug storten en deze hele heisa laten ophouden... het is duidelijk dat beide partijen hier niet gelukkig mee zijn en hier nadeel uit halen...

Anyway, hopelijk krijgt dit verhaal een happy end!

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » do 03 apr 2008 10:35

Ik proef in deze hele kwestie aardig wat agressie en dat biedt voor beide partijen helemaal geen perspectief meer.

Dreigen met rechtzaken e.d. vind ik tamelijk "Amerikaanse toestanden" en aangezien we nog altijd in Nederland leven alwaar een echte "overleg"-cultuur heerst, lijkt het me verstandiger om eerst te proberen er samen op een volwassen manier uit te komen.

Dat betekent: De koper heeft een bestelling geplaatst en kan deze niet zomaar intrekken. Mits...
...de leverancier niet aan zijn verplichtingen kan voldoen binnen een redelijke termijn.
Mijns inziens is een wachttijd van vijf weken lang, maar door omstandigheden kan het soms nu eenmaal zo lang duren. Wanneer de leverancier de koper hiervan netjes op de hoogte stelt, valt de leverancier ook niets te verwijten.
Wel zou ik de leverancier aanraden om een maximum wachttijd van bijvoorbeeld 8 weken voor te stellen. Mocht er na deze weken nog niets binnen zijn gekomen dan zou de klant mogen beslissen de bestelling kostenloos te annuleren of dat de leverancier het aanbetaalde bedrag terugstort.

Gescheld, gedreig en zwartmakerij heeft nog nooit iets anders opgeleverd dan een katerig gevoel. In dat geval zijn er altijd twee "verliezers".
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Bericht door MariekeV » do 03 apr 2008 10:48

Dat bedrag was meer bedoelt vanuit het perspectief "een rechtzaak gaat ze (HWP) volgens mij nog meer kosten".

En dat gescheld over en weer, iedereen verstaat onder schelden wat anders. De één vind de toon waarop je wat zegt al "scheldend".
Laatst gewijzigd door MariekeV op do 03 apr 2008 10:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Bericht door MariekeV » do 03 apr 2008 10:50

Jocelynn schreef: Wel zou ik de leverancier aanraden om een maximum wachttijd van bijvoorbeeld 8 weken voor te stellen. Mocht er na deze weken nog niets binnen zijn gekomen dan zou de klant mogen beslissen de bestelling kostenloos te annuleren of dat de leverancier het aanbetaalde bedrag terugstort.
Dit lijkt mij erg verstandig, scheelt ze ook een hoop "advocaat-kosten"!

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 03 apr 2008 11:59

Ik ben blij dat het niet gaat om een bedrag van 200 eurie maar *slechts* 23 eurie wat omgerekend in guldens toch bijna vijftig gulden betekend. Maarja je mag niet meer omrekenen he....

Houdt niet in dat ik vind dat je zomaar kan denken achja lamaar, als iedereen zogaat denken word de leverancier van wat dan ook makkelijk rijk en de klant houdt geen cent meer over. Zo werkt het natuurlijk niet.

Daarnaast is omgang met klanten mijnsinziens ook erg belangrijk en dat kan deze mevrouw duidelijk niet. Getuige ook dat ze mijn bestelling niet serieus nam zogezegd.....waar slaat dat op?

De mails waarover het gaat staan hier trouwens ook op het forum, nouja ik zie geen bedreigingen of laag gedraag what so ever. Erg laag om iemand te beschuldigen van betalingsachterstand, wat eenvoudigweg niet eens kan, aangezien je je bestelling pas thuis krijgt nadat je betaald hebt . Bij handwerkparadijs dus niet zo blijkt. Geld kwijt en geen bestelling.
Hoe anders is het bij hobbyhuis!

Trouwens in de voorwaarden (die misschien nu wel zijn aangepast, maar ik heb de voorwaarden uitgeprint waarin het wel staat) staat da-t wanneer binnen een maand niet geleverd kan worden (die termijn is al om) dat de klant de bestelling kan annuleren. Houdt zoveel in dat je dan je geld terug krijgt en elders op zoek kan.

Maar helaas mevrouw werkt haar voorwaarden niet na. Ze doet maar en maakt maar zwart, ik weet dat ik niet fout zit, in tegenstelling tot wat beweert word niet onbeschoft gehandeld heb en ik idd vind dat het redelijk kan worden opgelost maar blijkbaar denkt mevrouw handwerkparadijs er heel anders over. Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat mevrouw hwp ineens hier is geregistreerd.

Dit bericht geld ook als waarschuwing, bestel daar niet, ze is onbetruowbaar. Ook marktplaats beheer is inmiddels ingelicht aangezien ik een tip kreeg dat zij daar adverteert.

Verder mag ik hopen dat kamer van koophandel me wijzer kan maken in deze zaak. En ja tuurlijk der zijn altijd mensen die vinden dat je je om dit bedrag niet druk moet maken, nou sorry, ik heb geen geldboom in de tuin daarnaast als ik iets heb besteld en betaald heb ik recht op het produkt, hoe klein ook. Zo simpel ligt het.

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 03 apr 2008 12:05

Art.11, uitvoering van de bestelling

Met inachtneming van hetgeen hierover in art.4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij om andere redenen vertraging ondervind, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 1 maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.
ARt.4 gaat over het aanbod.
***********

Van bekwame spoed is geen sprake, dertig dagen zijn verstreken. Koffer is er niet en ik krijg geen bericht. Annuleren kan dus ook niet en verder word ik uitgemaakt voor laag allooi.....................

sorrry hoor

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 03 apr 2008 12:08

Ik heb destijds niet geannuleerd, moet zeggen wist niet eens dat dat kon hoor, binnen zeven dagen. Ik heb gewoon betaald dus alles is in handen van handwerkparadijs.

Mij gaat het niks kosten, ik doe niks fout, heb niks fout gedaan, de enige die dit geld gaat kosten is handwerkparadijs.

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 03 apr 2008 13:23

Dames, ik ga de berichtjes over dit voorval toch sluiten.

Inmiddels is het iedereen duidelijk dat er iets vervelens is voorgevallen bij de aanschaf van het koffertje door kreakaatje bij het handwerkparadijs. Het oorspronkelijke doel van kreakaatje was om daarbij hulp te vragen aan mede-forummers wat ze daar nou mee aan moest. Prima, en ik hoop dat kreakaatje advies heeft gekregen waar ze wat aan heeft.

Inmiddels hebben de berichtjes hun doel voorbij gestreeft en wordt er nu een openlijke discussie gevoerd over hoe het volgens beiden gegaan is. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Kreakaatje en het handwerkparadijs moeten hier samen verder uit moeten komen, al of niet met hulp van andere instanties.

Gesloten