Handwerkparadijs, wat moet ik doen? Update

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02
Handwerkparadijs, wat moet ik doen? Update

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 10:42

Ruim twee weken geleden bestelde ik bij het handwerkparadijs een kralenopbergkoffer ter waarde van 15,95. Omdat ik na een week nog niets had vernomen besloot ik te mailen. De mensen van de webshop vertelden mij dat de koffer er nog niet was, maar dat ie deze week maandag of dinsdag zou binnenkomen en daarna zou worden verstuurd naar mij.

Gisteravond weer een mail gestuurd, krijg ik als antwoord: wij hebben de koffer niet, zogauw ie binnen is word ie verstuurd maar we weten niet wanneer.

Ik vind dus dat mijn geld onrechtmatig word vastgehouden, maar ik heb geen idee wat ik eraan moet doen, jullie wel?
Laatst gewijzigd door Kreakaatje op di 01 apr 2008 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » do 13 mar 2008 10:56

Was er niet vantevoren vermeld dat hij niet op voorraad was dan?
Dat zou wel zo netjes zijn. Waarschijnlijk moesten zij hem nog bestellen en dat duurt langer dat ze zelf verwachtte. Ik wel lullig voor jou, dat je nu langer moet wachten
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 11:15

Nee niet verteld

Omdat ik om mijn geld terug vraag krijg ik een meel lmet daarin dat ze mensen met een dergelijk laag allooi geen contact wensen, ik word geblokkeerd zodat ze geen mail van mi meer ontvangen, mijn geld krijg ik niet terug, het koffertje is er niet.

Ik geloof dat ik geen complete mail mag kopoieren maar toch wil ik hier iets laten lezen

Misschien hebt u niets anders te doen dan mensen te beledigen of a-social gedrag te vertonen, maar wij hebben hier helaas geen tijd voor, ga een het wetboek erop na lezen dan heeft u iets te doen in plaats van ons zo lastig te vallen, wij hebben echt geen trek om met degelijke mensen van laag allooi een correspondentie te voeren die compleet nutteloos is. U houd zich aan onze voorwaard en dat is het deze zijn gecontroleerd door een notaris, ik mag aannemen dat die zijn werk wel goed kent. U ontvangt van ons geen bericht meer terug en u e-mail wordt geblokkeerd zodat wij dergelijke onzinnige e-mail niet meer ontvangen.

********

Ik schreef dus

De voorwaarden zijn bij vele webshops hetzelfde, maar daar is te allen tijde op terug te komen. Idd heb ik bij het hobbyhuis de bestelling geannuleerd. Twee weken later was het koffertje er en toen heb ik daar maar besteld.



Ik vind het ronduit belachelijk en niet echt netjes dat ik nu dus niet mijn geld terug krijg. Ik weet dat ook ik als klant in mijn recht sta en het is niet meer dan normaal om mijn geld terug te storten. Dat jullie besteld hebben is jullie probleem, pas de site dan aan. Nu staat het er net of ie op voorraad is terwijl ie er niet is. Ik vraag me af of jullie wel geleverd krijgen. Namelijk vorige week krijg ik te horen: het koffertje krijgen we maandag of dinsdag binnen daarna versturen wij het. Dat blijkt dus niet zo te zijn!



Ik verwacht mijn geld voor het weekend terug, zoniet onderneem ik juridische stappen, dit omdat ik weet dat ik in mijn recht sta. Jullie kunnen niet leven waar ik om gevraagd heb en houden onrechtmatig miijn geld vast, dit is juist een vreemde gang van zaken.



Ik zal dit overal melden en mensen waarschuwen niet meer bij jullie te bestellen, ook ik zal de laatste zijn die nog ooit jullie site bezoekt.



Ronduit belachelijk deze gang van zaken.



Nogmaals, wanneer morgenavond mijn geld niet op de rekening staat onderneem ik verdere stappen om het terug te krijgen. Jullie mogen nooit onrechtmatig geld van een ander vasthouden.




----- Original Message -----

From: handwerkparadijs



Sent: Thursday, March 13, 2008 6:37 AM

Subject: RE: Vraag/Opmerking voor Handwerkparadijs



Goedemorgen



Wij hebben het koffertje voor u besteld en wanneer wij het ontvangen ontvangt u het ook, u schreef me zelf dat u na de bestelling nog andere adressen heeft bezocht om zo een koffertje te bemachtigen, wat had u dan gedaan ( de bestelling geannuleerd ?) ik vind dit maar een vreemde gang van zaken, Mochten wij het koffertje niet krijgen van de groothandel, dan betalen wij u uiteraard terug, maar lees daarvoor even onze voorwaarden wij hebben het recht binnen 30 dagen te versturen alvorens te gaan terugbetalen, voor dit weekend zit het er dus niet in.



Vr. Gr.



Het team van Handwerkparadijs,

Het laatste antwoord van mij was dat men niet onrechtmatig geld mag vasthouden om welke reden dan ook.

En nou ben ik dus ineens van laag allooi? Dat ze kunnen gaan fietsenvangen geloof ik........

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 13 mar 2008 11:22

Wat een onzin dat je geen koffertje en geen geld krijgt!
Roep het maar van de daken!!

Misschien hebben zij dringend geld nodig voor een kursus Nederlands.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 13 mar 2008 11:41

Ik heb nog wat.

Ik ga spullen verkopen die ik niet heb. Zodra ik jullie geld heb ga ik de door jullie gekochte spullen inkopen. Dat kan wel een paar weken duren.
Zodra ik de spullen heb stuur ik het naar je toe, ondertussen moet je niet koeren.

Ja?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 14:15

Kijk jij snapt het :wink:

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » do 13 mar 2008 15:03

Nou dit is inderdaad een vreemde zaak. :shock:

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet (meer) op voorraad is.
Dat zou ik dan gelijk aan de klant melden, en vragen of de klant hierop kan wachten of de bestelling wil annuleren.

En heel raar dat ze je geld niet terug sturen en je gelijk voor laag allooi uitmaken :?

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » do 13 mar 2008 15:07

Vreemde zaak! Heb je gevraagt waarom ze dit zo doen? En waarom je niet is verteld dat ie nog besteld moest worden.
Dit hadden ze je zeker vantevoren moeten melden!!

Beetje vijandige reacties ook :?
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Lisette86
Bead Believer
Berichten:201
Lid geworden op:vr 13 apr 2007 15:32
Locatie:Dordrecht

Bericht door Lisette86 » do 13 mar 2008 15:19

Erg vreemd hoor! Ik zou het overal vermelden! http://www.ikbengenaaid.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is een goede tip. Ik zou daar eens op het forum kijken!

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 13 mar 2008 16:09

Nou zeg wat een rare toestand, ik vind jouw brief keurig hoor! Hopelijk heb je snel je geld terug en anders zou ik ze maar eens een brief gaan sturen(de post kunnen ze niet blokkeren!) :lol:
Groetjes Els,

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » do 13 mar 2008 17:02

hahahaha wel een leuke naam voor een site :lol: ikbengenaaid :lol: :lol:

maar wat een hufters zeg!! ik kan er even geen ander woord voor verzinnen... ik zou echt iedereen aanraden vooral niet te bestellen daar!!
Groetjes Marit

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 18:25

Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal straks eens op dat forum kijken, hihi idd een leuke naam!

Ik ben intussen bij de bank geweest, zij hebben de gegevens opgenomen en gaan een verzoek doen bij de bank van handwerkparadijs om te bemiddelen om het geld terug te storten.

Ik had al vaker besteld gehad daar swarovski, omdat het niet al te duur is, en ik vond het al niet echt geweldig qua service maar dit slaat werkelijk alles.

Ik ga vanaaf ook zoveel mogelijk vermeldingen maken, dit kan toch gewoon echt niet?

Ik had eerder bij Hobbyhuis eenzelfde koffer besteld en zij meldden idd dat de koffer niet meer op voorraad was maar besteld moest worden en dat het dus wat langer zou duren. Ik kreeg de keuze of ik annuleerde de bestelling of ik had nog ff geduld. Ik heb toen geannuleerd en later toen ie er wel was besteld. Eigenlijk gewoon omdat ik het niet kon uitstaan dat ik de koffer van handwerkparadijs niet kreeg en eerlijk is eerlijk, 1 koffer met 52 bakjes is niet genoeg voor me roccailles... :oops:
Het bedrag werd keurig terug gestort.

Ik heb nu zoiets ok dat ik zo word uitgemaakt zegt meer over de eigenaar/eigenaresse achter de webshop dan over mij. Ookal sturen ze nu ineens tien koffers, dan gaan ze allemaal vrolijk retour , ik hoef het van hen niet meer te hebben. Ozo

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » do 13 mar 2008 19:16

Ik woon in de buurt bij waar de "winkel" is. Ik ben er een keer binnengelopen om te kijken, maar ik vond het assortiment en de prijzen (hoger dan op de website) niet goed. En ik vond al helemaal de eigenaar en eigenaresse niet aardig. Een beetje vreemde snuiters en niet klantvriendelijk. Ik wens je sterkte, want het is zeker niet leuk als je zoiets overkomt! Enne...ik bestel er zeker nooit iets!
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 19:42

Nou dat blijkt, ze zijn online al vreemde snuiters laat staan in het echt

Walgelijk gewoon.......

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Bericht door Joanelle » do 13 mar 2008 19:49

Hi!

Ik snap dat je boos bent, na zo'n behandeling! Toch staat weldegelijk in hun algemene voorwaarden het volgende:

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.

Omdat je bij ze hebt besteld ben je hiermee akkoord gegaan. Juridisch gezien heb je dus niet veel om op te staan. Ik kies trouwens niet de kant van hwp, want ik denk dat, als je je klankten tevreden wilt houden, je gewoon vriendelijk moet blijven en de wensen van je klanten moet respecteren.

Ik vind de analyse van Frutsel wel erg goed, zeg! Ze houden je geld vast en hebben een maand de tijd om nog ergens iets vandaan te toveren...
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gesloten