Handwerkparadijs, wat moet ik doen? Update

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 13 mar 2008 20:07

Dat 'het' in hun kleine lettertjes staat wil niet zeggen dat het ook rechtsgeldig is (weet je nog dat bordje waar je je jas moet hangen terwijl de direktie zich niet aansprakelijk stelt?)

Ik snap helemaal niets van hun kleine lettertjes. Je leest ze gemakkelijk - maar wat staat er nou eigenlijk?
Het zijn er teveel, ze zijn te ingewikkeld. Maar je moet ze wel lezen en als je het er niet mee eens bent, niet kopen. Dus ook niet als je ze niet begrijpt, zoals ik.

Ik denk niet dat het zo simpel is als "het staat in onze voorwaarden". Ik heb geen antwoord op dit vraagstuk, maar het is te zot voor woorden.

Zoek een zaak waar het makkelijker kopen is - als het gaat om het koffertje waar ik denk dat het over gaat, dan heb ik de mijne van de Pipoos.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Kweep
Bead Interested
Berichten:126
Lid geworden op:zo 19 sep 2004 16:45
Locatie:Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Kweep » do 13 mar 2008 20:32

Voor verkoop via internet gelden een aantal specifieke wetten om de consument te beschermen. Een goede uitleg vind je hier:

http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Co ... ternet.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Onderstaande bepaling spreekt voor zich en je mag best iets anders in je voorwaarden opnemen, maar dat is dan simpelweg niet rechtsgeldig.

Bedenktijd en terugzending
Consumenten die kopen op internet hebben een bedenktijd van ten minste 7 werkdagen. Binnen deze periode mogen zij de koop terugdraaien en het product terugzenden zonder dat zij hoeven te betalen. De verzendkosten van het terugsturen zijn dan wel voor de klant.
Kweep......

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » do 13 mar 2008 21:23

Het bericht hier boven is helemaal waar en zij hebben dus geen poot om op te staan juridisch gezien. De wet staat altijd boven je eigen algemene voorwaarden.
Blijft staan dat jij er maar mooi mee zit en je geld terug moet zien te krijgen.
Ongelofelijk balen en niet te geloven dat je je klanten zo kunt behandelen.
Daar hebben ze toch altijd zich zelf alleen maar mee in the end!
Van het forum hier zullen ze geen klant meer krijgen denk ik.

Succes ermee!
Groetjes Emberlynn

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » do 13 mar 2008 22:44

Ik geloof het meteen, en ja het gaat om het pipoos koffertje idd, heb er al een, zon handig ding!

En dat ze juridisch geen poot hebben zal helemaal waar zijn maarja ze weten dat je weinig kunt ondernemen, alles kost geld he.

Ik kreeg het advies van de bank om naar de politie te stappen maarja ik heb geen zin om die moeite te doen vooralsnog,denk dat ze toch weinig onderneme n

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 13 mar 2008 23:56

Joanelle schreef:Hi!

Ik snap dat je boos bent, na zo'n behandeling! Toch staat weldegelijk in hun algemene voorwaarden het volgende:

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.

Omdat je bij ze hebt besteld ben je hiermee akkoord gegaan. Juridisch gezien heb je dus niet veel om op te staan. Ik kies trouwens niet de kant van hwp, want ik denk dat, als je je klankten tevreden wilt houden, je gewoon vriendelijk moet blijven en de wensen van je klanten moet respecteren.

Ik vind de analyse van Frutsel wel erg goed, zeg! Ze houden je geld vast en hebben een maand de tijd om nog ergens iets vandaan te toveren...
Dat is niet helemaal waar. Ze kunnen niet zomaar alles in hun algemene voorwaarden zetten, de wet gaat altijd vóór wat voor voorwaarden dan ook.
Maar als de wet heeft bepaald dat 30 dagen een redelijke termijn is om je geld teruggestort te krijgen... dan houdt het op.

Blijft natuurlijk dat het te belachelijk is voor woorden dat ze je voor "laag allooi" enzo uitmaken. Zoals de waard is vertrouwd 'ie z'n gasten denk ik dan maar...
~Audrey~

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 13 mar 2008 23:58

Kreakaatje schreef:Ik kreeg het advies van de bank om naar de politie te stappen maarja ik heb geen zin om die moeite te doen vooralsnog,denk dat ze toch weinig onderneme n
Ik begrijp dat het niet leuk is, maar als ik jou was zou ik toch even die 30 dagen afwachten.
~Audrey~

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Bericht door Joanelle » vr 14 mar 2008 07:03

hihi :lol:
Ik zit eraan te denken om MET ZIJN ALLEN massaal e-mails te sturen naar hwp. Wel kinderachtig, maar ze zullen er last van hebben!
WRAAAAAAK!!! :oops: :P
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven

Bericht door Vendelle » vr 14 mar 2008 07:08

Kreakaatje, ken je toevallig iemand die lid is van de consumentenbond? Dan kun je hun namelijk jouw situatie daar laten voorleggen en dan hoor je van de consumentenbond wat zij vinden dat je moet doen. Lijkt me handig, dan weet je een beetje wat je kan en mag doen zonder dat dit averechts werkt en dan weet je ook welke mogelijke stappen er zijn.

Wel heel stom van die webwinkel dat ze niet vriendelijk blijven. Ik snap wel dat het voor hun niet leuk is als ze net iets besteld hebben en er wordt dan een bestelling geannuleerd, maar als dat koffertje echt zo fijn is verkopen ze het toch wel. En wat er ook gebeurd is, ze hadden nooit tegen hun klant mogen zeggen dat ze jou van laag allooi vinden. Heel onprofessioneel vind ik dat.

Daarnaast vraag ik me af of zij gewoon maar de communicatie mogen beëindigen door jouw emails te blokkeren. Je hebt op dit moment nog steeds een handelsovereenkomst met jou (of je nou wilt of niet) en het lijkt me dat ze jou niet zomaar jouw tot nu toe enige manier van communicatie met hen mogen ontzeggen.

Al met al ben ik wel blij met de waarschuwing, die kralenwinkel gebruik ik dus nooit! Alleen wel jammer dat jij er de dupe van moest worden. :(

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » vr 21 mar 2008 10:50

Nog steeds niets vernomen, geprobeerd te bellen dan word de hoorn er gewoon opgelegd (of knopje ingedrukt ...), in de mail ben ik geblokkeerd, geld is kwijt , bank kan vooralsnog weinig ondernemen en het koffertje is er niet

Ik ga er idd aan denken toch maar de pliesie op te zoeken, al is het maar 23 eurie , als je het dubbel telt is het bijna vijftig !! gulden , dat klinkt al heel anders he.

Ze mogen idd niet zomaar kontakten verbreken maarja wat ga je eraan doen zonder dat het veel geld gaat kosten?

Tis dat het niet in de buurt is anders zat ik zo in de winkel

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » vr 21 mar 2008 11:01

Nou, die winkel is niet meer! In ieder geval niet meer op de plaats waar hij eerst zat. Maar ik weet nog van toen ik er een keer was dat ze zeiden dat het een tijdelijke locatie was en dat ze daarna alleen als webwinkel door zouden gaan....
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven

Bericht door Vendelle » vr 21 mar 2008 14:41

Kreakaatje, ik zou echt naar de politie gaan nu. Deze situatie is echt belachelijk en er moet een oplosing voor komen (je moet in elk geval je geld terugkrijgen, of het nou weinig was of niet). Heel veel succes en heel veel sterkte!

Kreakaatje
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02

Bericht door Kreakaatje » di 01 apr 2008 11:07

Even een updatje

Inmiddels had ik telefonisch contact met de mevrouw van het handwerkparadijs. Wat een kattekop zeg!

Volgens de voorwaarden kan ik na dertig dagen anuleren, maar mooi dat ze het niet doen! Ze heeft besteld maar er is niet geleverd in de winkel dus word het gegooid op overmacht. Me neus! Ik zei dus ik neem contact op met pliezie. Ok dag mevrouw, ik ook u bedreigd mij..............

Whaha waarmee?

Intussen ben ik beland bij de rechtsbijstand, heb de voorwaarden uitgetikt en er gaat een aangetekende brief heen.

Volslagen belachelijk , dit zou verboden moeten worden. Ze komen hun eigen voorwaarden niet eens na!

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 15:25
Locatie:Huldenberg (vl-b)
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » di 01 apr 2008 11:16

Inderdaad ik dacht er meteen aan... stuur een aangetekend schrijven er vermeld erin dat je je geld opeisd binnen de x-aantal dagen, zoniet ga je gerechtelijke stappen ondernemen...

Meestal schrikt dit wel genoeg om zo je geld terug te krijgen.

Daarnaast vind ik het zo ongepast, als je je klanten tevreden wil houden en je wil dat ze terug komen, dan stort je toch gewoon het geld terug als je niet kan beantwoorden aan de klant zijn behoeften?! Of denk ik er echt alleen zo over?
Dus voor mij zit hier een reukje aan...

Ik zou het allesinds hierbij niet laten!

Mystica
Bead Intelligent
Berichten:1355
Lid geworden op:wo 07 apr 2004 20:30
Contacteer:

Bericht door Mystica » di 01 apr 2008 16:19

Kreakaatje, wat een verhaal... ik begrijp dat je dit helemaal niet leuk vindt.
Ik begrijp het ook niet waarom ze je centjes dan niet gewoon kunnen terugstorten :?.
Ik hoop dat het goed komt voor je hug2
Groetjes Evi

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 03 apr 2008 13:26

Dames, ik ga de berichtjes over dit voorval toch sluiten.

Inmiddels is het iedereen duidelijk dat er iets vervelens is voorgevallen bij de aanschaf van het koffertje door kreakaatje bij het handwerkparadijs. Het oorspronkelijke doel van kreakaatje was om daarbij hulp te vragen aan mede-forummers wat ze daar nou mee aan moest. Prima, en ik hoop dat kreakaatje advies heeft gekregen waar ze wat aan heeft.

Inmiddels hebben de berichtjes hun doel voorbij gestreeft en wordt er nu een openlijke discussie gevoerd over hoe het volgens beiden gegaan is. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Kreakaatje en het handwerkparadijs moeten hier samen verder uit moeten komen, al of niet met hulp van andere instanties.

Gesloten