Handwerkparadijs, wat moet ik doen? Update
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Frutsel
- Bead Producer
- Berichten:1068
- Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
- Locatie:Vlakbij Rotterdam
- Contacteer:
Dat 'het' in hun kleine lettertjes staat wil niet zeggen dat het ook rechtsgeldig is (weet je nog dat bordje waar je je jas moet hangen terwijl de direktie zich niet aansprakelijk stelt?)
Ik snap helemaal niets van hun kleine lettertjes. Je leest ze gemakkelijk - maar wat staat er nou eigenlijk?
Het zijn er teveel, ze zijn te ingewikkeld. Maar je moet ze wel lezen en als je het er niet mee eens bent, niet kopen. Dus ook niet als je ze niet begrijpt, zoals ik.
Ik denk niet dat het zo simpel is als "het staat in onze voorwaarden". Ik heb geen antwoord op dit vraagstuk, maar het is te zot voor woorden.
Zoek een zaak waar het makkelijker kopen is - als het gaat om het koffertje waar ik denk dat het over gaat, dan heb ik de mijne van de Pipoos.
Ik snap helemaal niets van hun kleine lettertjes. Je leest ze gemakkelijk - maar wat staat er nou eigenlijk?
Het zijn er teveel, ze zijn te ingewikkeld. Maar je moet ze wel lezen en als je het er niet mee eens bent, niet kopen. Dus ook niet als je ze niet begrijpt, zoals ik.
Ik denk niet dat het zo simpel is als "het staat in onze voorwaarden". Ik heb geen antwoord op dit vraagstuk, maar het is te zot voor woorden.
Zoek een zaak waar het makkelijker kopen is - als het gaat om het koffertje waar ik denk dat het over gaat, dan heb ik de mijne van de Pipoos.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
-
- Bead Interested
- Berichten:126
- Lid geworden op:zo 19 sep 2004 16:45
- Locatie:Veenendaal
- Contacteer:
Voor verkoop via internet gelden een aantal specifieke wetten om de consument te beschermen. Een goede uitleg vind je hier:
http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Co ... ternet.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderstaande bepaling spreekt voor zich en je mag best iets anders in je voorwaarden opnemen, maar dat is dan simpelweg niet rechtsgeldig.
Bedenktijd en terugzending
Consumenten die kopen op internet hebben een bedenktijd van ten minste 7 werkdagen. Binnen deze periode mogen zij de koop terugdraaien en het product terugzenden zonder dat zij hoeven te betalen. De verzendkosten van het terugsturen zijn dan wel voor de klant.
http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Co ... ternet.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderstaande bepaling spreekt voor zich en je mag best iets anders in je voorwaarden opnemen, maar dat is dan simpelweg niet rechtsgeldig.
Bedenktijd en terugzending
Consumenten die kopen op internet hebben een bedenktijd van ten minste 7 werkdagen. Binnen deze periode mogen zij de koop terugdraaien en het product terugzenden zonder dat zij hoeven te betalen. De verzendkosten van het terugsturen zijn dan wel voor de klant.
Kweep......
Het bericht hier boven is helemaal waar en zij hebben dus geen poot om op te staan juridisch gezien. De wet staat altijd boven je eigen algemene voorwaarden.
Blijft staan dat jij er maar mooi mee zit en je geld terug moet zien te krijgen.
Ongelofelijk balen en niet te geloven dat je je klanten zo kunt behandelen.
Daar hebben ze toch altijd zich zelf alleen maar mee in the end!
Van het forum hier zullen ze geen klant meer krijgen denk ik.
Succes ermee!
Blijft staan dat jij er maar mooi mee zit en je geld terug moet zien te krijgen.
Ongelofelijk balen en niet te geloven dat je je klanten zo kunt behandelen.
Daar hebben ze toch altijd zich zelf alleen maar mee in the end!
Van het forum hier zullen ze geen klant meer krijgen denk ik.
Succes ermee!
Groetjes Emberlynn
-
- Bead Discoverer
- Berichten:50
- Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02
Ik geloof het meteen, en ja het gaat om het pipoos koffertje idd, heb er al een, zon handig ding!
En dat ze juridisch geen poot hebben zal helemaal waar zijn maarja ze weten dat je weinig kunt ondernemen, alles kost geld he.
Ik kreeg het advies van de bank om naar de politie te stappen maarja ik heb geen zin om die moeite te doen vooralsnog,denk dat ze toch weinig onderneme n
En dat ze juridisch geen poot hebben zal helemaal waar zijn maarja ze weten dat je weinig kunt ondernemen, alles kost geld he.
Ik kreeg het advies van de bank om naar de politie te stappen maarja ik heb geen zin om die moeite te doen vooralsnog,denk dat ze toch weinig onderneme n
- flapflap
- Bead Hysteric
- Berichten:3231
- Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
- Locatie:Zoetermeer
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar. Ze kunnen niet zomaar alles in hun algemene voorwaarden zetten, de wet gaat altijd vóór wat voor voorwaarden dan ook.Joanelle schreef:Hi!
Ik snap dat je boos bent, na zo'n behandeling! Toch staat weldegelijk in hun algemene voorwaarden het volgende:
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien de bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.
Omdat je bij ze hebt besteld ben je hiermee akkoord gegaan. Juridisch gezien heb je dus niet veel om op te staan. Ik kies trouwens niet de kant van hwp, want ik denk dat, als je je klankten tevreden wilt houden, je gewoon vriendelijk moet blijven en de wensen van je klanten moet respecteren.
Ik vind de analyse van Frutsel wel erg goed, zeg! Ze houden je geld vast en hebben een maand de tijd om nog ergens iets vandaan te toveren...
Maar als de wet heeft bepaald dat 30 dagen een redelijke termijn is om je geld teruggestort te krijgen... dan houdt het op.
Blijft natuurlijk dat het te belachelijk is voor woorden dat ze je voor "laag allooi" enzo uitmaken. Zoals de waard is vertrouwd 'ie z'n gasten denk ik dan maar...
~Audrey~
Kreakaatje, ken je toevallig iemand die lid is van de consumentenbond? Dan kun je hun namelijk jouw situatie daar laten voorleggen en dan hoor je van de consumentenbond wat zij vinden dat je moet doen. Lijkt me handig, dan weet je een beetje wat je kan en mag doen zonder dat dit averechts werkt en dan weet je ook welke mogelijke stappen er zijn.
Wel heel stom van die webwinkel dat ze niet vriendelijk blijven. Ik snap wel dat het voor hun niet leuk is als ze net iets besteld hebben en er wordt dan een bestelling geannuleerd, maar als dat koffertje echt zo fijn is verkopen ze het toch wel. En wat er ook gebeurd is, ze hadden nooit tegen hun klant mogen zeggen dat ze jou van laag allooi vinden. Heel onprofessioneel vind ik dat.
Daarnaast vraag ik me af of zij gewoon maar de communicatie mogen beëindigen door jouw emails te blokkeren. Je hebt op dit moment nog steeds een handelsovereenkomst met jou (of je nou wilt of niet) en het lijkt me dat ze jou niet zomaar jouw tot nu toe enige manier van communicatie met hen mogen ontzeggen.
Al met al ben ik wel blij met de waarschuwing, die kralenwinkel gebruik ik dus nooit! Alleen wel jammer dat jij er de dupe van moest worden.
Wel heel stom van die webwinkel dat ze niet vriendelijk blijven. Ik snap wel dat het voor hun niet leuk is als ze net iets besteld hebben en er wordt dan een bestelling geannuleerd, maar als dat koffertje echt zo fijn is verkopen ze het toch wel. En wat er ook gebeurd is, ze hadden nooit tegen hun klant mogen zeggen dat ze jou van laag allooi vinden. Heel onprofessioneel vind ik dat.
Daarnaast vraag ik me af of zij gewoon maar de communicatie mogen beëindigen door jouw emails te blokkeren. Je hebt op dit moment nog steeds een handelsovereenkomst met jou (of je nou wilt of niet) en het lijkt me dat ze jou niet zomaar jouw tot nu toe enige manier van communicatie met hen mogen ontzeggen.
Al met al ben ik wel blij met de waarschuwing, die kralenwinkel gebruik ik dus nooit! Alleen wel jammer dat jij er de dupe van moest worden.
-
- Bead Discoverer
- Berichten:50
- Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02
Nog steeds niets vernomen, geprobeerd te bellen dan word de hoorn er gewoon opgelegd (of knopje ingedrukt ...), in de mail ben ik geblokkeerd, geld is kwijt , bank kan vooralsnog weinig ondernemen en het koffertje is er niet
Ik ga er idd aan denken toch maar de pliesie op te zoeken, al is het maar 23 eurie , als je het dubbel telt is het bijna vijftig !! gulden , dat klinkt al heel anders he.
Ze mogen idd niet zomaar kontakten verbreken maarja wat ga je eraan doen zonder dat het veel geld gaat kosten?
Tis dat het niet in de buurt is anders zat ik zo in de winkel
Ik ga er idd aan denken toch maar de pliesie op te zoeken, al is het maar 23 eurie , als je het dubbel telt is het bijna vijftig !! gulden , dat klinkt al heel anders he.
Ze mogen idd niet zomaar kontakten verbreken maarja wat ga je eraan doen zonder dat het veel geld gaat kosten?
Tis dat het niet in de buurt is anders zat ik zo in de winkel
- Kaatje Kraal
- Bead Producer
- Berichten:1033
- Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
- Locatie:Putte (Noord-Brabant)
- Contacteer:
-
- Bead Discoverer
- Berichten:50
- Lid geworden op:wo 05 mar 2008 22:02
Even een updatje
Inmiddels had ik telefonisch contact met de mevrouw van het handwerkparadijs. Wat een kattekop zeg!
Volgens de voorwaarden kan ik na dertig dagen anuleren, maar mooi dat ze het niet doen! Ze heeft besteld maar er is niet geleverd in de winkel dus word het gegooid op overmacht. Me neus! Ik zei dus ik neem contact op met pliezie. Ok dag mevrouw, ik ook u bedreigd mij..............
Whaha waarmee?
Intussen ben ik beland bij de rechtsbijstand, heb de voorwaarden uitgetikt en er gaat een aangetekende brief heen.
Volslagen belachelijk , dit zou verboden moeten worden. Ze komen hun eigen voorwaarden niet eens na!
Inmiddels had ik telefonisch contact met de mevrouw van het handwerkparadijs. Wat een kattekop zeg!
Volgens de voorwaarden kan ik na dertig dagen anuleren, maar mooi dat ze het niet doen! Ze heeft besteld maar er is niet geleverd in de winkel dus word het gegooid op overmacht. Me neus! Ik zei dus ik neem contact op met pliezie. Ok dag mevrouw, ik ook u bedreigd mij..............
Whaha waarmee?
Intussen ben ik beland bij de rechtsbijstand, heb de voorwaarden uitgetikt en er gaat een aangetekende brief heen.
Volslagen belachelijk , dit zou verboden moeten worden. Ze komen hun eigen voorwaarden niet eens na!
-
- Bead Interested
- Berichten:172
- Lid geworden op:ma 09 okt 2006 15:25
- Locatie:Huldenberg (vl-b)
- Contacteer:
Inderdaad ik dacht er meteen aan... stuur een aangetekend schrijven er vermeld erin dat je je geld opeisd binnen de x-aantal dagen, zoniet ga je gerechtelijke stappen ondernemen...
Meestal schrikt dit wel genoeg om zo je geld terug te krijgen.
Daarnaast vind ik het zo ongepast, als je je klanten tevreden wil houden en je wil dat ze terug komen, dan stort je toch gewoon het geld terug als je niet kan beantwoorden aan de klant zijn behoeften?! Of denk ik er echt alleen zo over?
Dus voor mij zit hier een reukje aan...
Ik zou het allesinds hierbij niet laten!
Meestal schrikt dit wel genoeg om zo je geld terug te krijgen.
Daarnaast vind ik het zo ongepast, als je je klanten tevreden wil houden en je wil dat ze terug komen, dan stort je toch gewoon het geld terug als je niet kan beantwoorden aan de klant zijn behoeften?! Of denk ik er echt alleen zo over?
Dus voor mij zit hier een reukje aan...
Ik zou het allesinds hierbij niet laten!
Dames, ik ga de berichtjes over dit voorval toch sluiten.
Inmiddels is het iedereen duidelijk dat er iets vervelens is voorgevallen bij de aanschaf van het koffertje door kreakaatje bij het handwerkparadijs. Het oorspronkelijke doel van kreakaatje was om daarbij hulp te vragen aan mede-forummers wat ze daar nou mee aan moest. Prima, en ik hoop dat kreakaatje advies heeft gekregen waar ze wat aan heeft.
Inmiddels hebben de berichtjes hun doel voorbij gestreeft en wordt er nu een openlijke discussie gevoerd over hoe het volgens beiden gegaan is. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Kreakaatje en het handwerkparadijs moeten hier samen verder uit moeten komen, al of niet met hulp van andere instanties.
Inmiddels is het iedereen duidelijk dat er iets vervelens is voorgevallen bij de aanschaf van het koffertje door kreakaatje bij het handwerkparadijs. Het oorspronkelijke doel van kreakaatje was om daarbij hulp te vragen aan mede-forummers wat ze daar nou mee aan moest. Prima, en ik hoop dat kreakaatje advies heeft gekregen waar ze wat aan heeft.
Inmiddels hebben de berichtjes hun doel voorbij gestreeft en wordt er nu een openlijke discussie gevoerd over hoe het volgens beiden gegaan is. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Kreakaatje en het handwerkparadijs moeten hier samen verder uit moeten komen, al of niet met hulp van andere instanties.