Voor alle Tukkers: kralenwinkels in het oosten?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:
Voor alle Tukkers: kralenwinkels in het oosten?

Bericht door Jocelynn » do 10 jan 2008 16:19

Met interesse heb ik het debat gevolgd over kralenwinkels in Den Haag. Ik werd toch enigszins jaloers van alle adresjes die ik daar langs zag vliegen, want Internetshoppen is leuk, maar ECHT kralenshoppen is nog veel leuker!!

Nu bedacht ik me dat ik vast niet de enige ben die in Twente woont, dus is het een idee om hier wat kralenwinkels en hobbywinkels die sieraadonderdelen verkopen te vermelden?

Ik hoor graag of er belangstelling is!
The journey of a thousand miles begins with one step.

Yoshi
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:ma 10 sep 2007 10:33
Locatie:Hengelo

Bericht door Yoshi » do 10 jan 2008 17:59

Is wel een leuk idee.

Ik ken er zelf een paar in Hengelo en Enschede
Groetjes Linda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 10 jan 2008 18:05

Je kan ook naar kralen.com kijken he:
http://www.kralen.com/adressen.php?nr=2 ... Overijssel" onclick="window.open(this.href);return false;

Yoshi
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:ma 10 sep 2007 10:33
Locatie:Hengelo

Bericht door Yoshi » do 10 jan 2008 18:09

Ow ja dat is ook wel handig :D

Het zijn er wel meer dan ik dacht.
Zijn het allemaal winkels of ook een aantal webshops?
Groetjes Linda

kristy
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:do 29 jun 2006 16:03

Bericht door kristy » do 10 jan 2008 18:17

Je hebt ook een erg leuke kralenwinkel in Markelo: Eschpla. Zit in een garage bij huis en ze hebben er erg veel en leuke kralen!
Groetjes Kristy

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 10 jan 2008 18:19

Yoshi schreef:Ow ja dat is ook wel handig :D

Het zijn er wel meer dan ik dacht.
Zijn het allemaal winkels of ook een aantal webshops?
Nee er worden alleen winkels genoteerd met vaste openingstijden, kan wel natuurlijk zijn dat er inmiddels winkels zijn die niet meer bestaan, ben nl 7,5 jaar geleden begonnen met de adressenpagina. ;)

Yoshi
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:ma 10 sep 2007 10:33
Locatie:Hengelo

Bericht door Yoshi » do 10 jan 2008 18:25

Sandra schreef:
Yoshi schreef:Ow ja dat is ook wel handig :D

Het zijn er wel meer dan ik dacht.
Zijn het allemaal winkels of ook een aantal webshops?
Nee er worden alleen winkels genoteerd met vaste openingstijden, kan wel natuurlijk zijn dat er inmiddels winkels zijn die niet meer bestaan, ben nl 7,5 jaar geleden begonnen met de adressenpagina. ;)
Ik zal hier wel ff rond kijken, en als er aanpassingen zijn zal ik je ze wel doorgeven.
Groetjes Linda

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » do 10 jan 2008 18:51

Het gaat me ook vooral om de ervaring met de diverse winkels: Bediening, keuze, prijzen enzovoort.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Anael
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 27 sep 2007 10:34
Locatie:Borne

Bericht door Anael » vr 11 jan 2008 10:28

Ik ken Hobby Discount in Hengelo en De Rietbeek in Almelo - de laatste ben ik 1 x geweest en bijkans uit m'n laarsjes gevallen van de prijzen.
Hobby Discount is trouwens ook niet goedkoop en redelijk beperkt qua assortiment.
De prijzen van Bertus Workel liegen er ook niet om (vind ik dan) en ook daar is de keuze aardig beperkt maar ja, ik ben gewend aan uitgebreide webwinkels ;-)

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » vr 11 jan 2008 10:42

De Rietbeek in Almelo ken ik ook. Ik vind deze net als jij aardig aan de prijs, maar wat ik erger vindt: WAT EEN ZOOI!!!
Als je iets wilt zoeken, moet je echt graven of een gevecht leveren met de dames die door knipvellen aan het bladeren zijn (de kralendozen liggen ónder al die mappen).
In Almelo heb je ook nog Kreatief zitten met een beperkt sieradenassortiment. Dúúr maar bovenal: Wat een vreselijke eigenaresse! Ze houdt je met argusogen in de gaten, klaagt steen en been over de hoge ondernemerskosten en benadert je verder alsof het een éér is dat je in haar domein mag stappen. Pfffff.

Bertus Workel vind ik wel uitgebreid in zijn assortiment en ook redelijk geordend, maar de prijzen zijn belachelijk (maar dat vind ik ook van Pipoos).

Wat ik wel een leuke winkel vind is Bidoos (of Bido, weet ik niet meer) in Enschede. Ze hebben bijzondere dingen (ook halfedelsteenkralen), van heel duur tot goedkoop. Aanrader hier is de "restbak". Lekker graven en voor een leuk prijsje heb je leuke dingen.

Monique's kralen Boutique ken ik alleen via internet, ben er nog nooit geweest. Mijn plan is ook nog eens bij een kralenwinkel in Hengelo aan de Oelerweg binnen te stappen (weet de naam niet meer) en eens kijken wat daar te krijgen is.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » vr 11 jan 2008 10:44

Oh ja, nog iets over Bido in Enschede wat ik erg waardeerde.
Ik stond met een bepaalde tang voor knijpkralen in mijn handen en twijfelde of ik deze zou kopen. Zegt ze tegen me dat ik dat niet moet doen omdat het zo'n waardeloos ding is.
En dat terwijl ze ook had kunnen denken: Ha, omzet en ben ik tevens van die rottangen af.

Kijk, dat vind ik nou klantvriendelijkheid.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Anael
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 27 sep 2007 10:34
Locatie:Borne

Bericht door Anael » vr 11 jan 2008 11:06

Ja daar heb je inderdaad iets aan. Ik ken die winkel niet, moet toch eens kijken waar die zit.
Een winkel aan de Oelerweg.........zegt me nog niets. Ik heb wel een keer de Meyersweg afgezocht want daar zou er ook eentje moeten zitten maar niets gevonden...........

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Bericht door createss » vr 11 jan 2008 11:50

Als Hengelose zal ik ook een duit in dit Twents kralenzakje doen :wink:
Aan de Oelerweg zit Scara Byoux, een kadowinkel met een redelijke kralenhoek. Erg leuke kralen en een behulpzame eigenaresse, die het heerlijk vindt om met haar klanten te kletsen (minder handig als de klant niet zoveel tijd heeft). Kortom wel de moeite waard om een bezoek aan te brengen :D

Aan de Meyersweg zit Boetiek De Regenboog, een kledingwinkel met daarnaast een leuk kralenassortiment. Ik ben er een tijd niet geweest en ik hoorde dat ze nu veel breiwol verkoopt, dus ik weet niet of dit ten koste is gegaan van de kralenafdeling. Ook een erg vriendelijke eigenaresse. De winkel zit naast de Blokker, misschien is dit makkelijker te vinden :wink:

De Hobby Discount in Hengelo vind ik drie keer niks: erg beperkt assortiment en daar komt zelden iets nieuws bij, duur en een verkoopster die totaal geen verstand van sieraden-maken heeft :evil:

Vorig jaar ben ik een keer bij Kralenboutique Monique geweest in Enschede. Ze heeft erg veel (zoals ook in haar webshop te zien is), maar dat is allemaal in een hele kleine ruimte gepakt, die ook nog slecht verlicht is. Ik heb er weinig gekocht, want ik kon slecht bij de kralen en kon de kleur ook niet goed zien. Als ik er weer heen ga, ga ik eerst in haar webshop kijken wat ik wil hebben. Monique was zelf op dat moment de bestellingen aan het klaar maken, dat vond ik wel grappig om te zien.
Ik vond het trouwens ook heel moeilijk te vinden (een woonwijk met allemaal kronkelstraten), maar dat is uiteindelijk dus wel gelukt :lol:

Tot zover mijn ervaringen met de kralenwinkels in het oosten.

Hermie
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:zo 31 dec 2006 14:40
Locatie:markelo

Bericht door Hermie » zo 13 jan 2008 12:28

kristy schreef:Je hebt ook een erg leuke kralenwinkel in Markelo: Eschpla. Zit in een garage bij huis en ze hebben er erg veel en leuke kralen!
Groetjes Kristy
Is inderdaad een erg leuk winkeltje, en lekker dichtbij voor mij :lol:

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » zo 13 jan 2008 15:54

Hermie schreef:
kristy schreef:Je hebt ook een erg leuke kralenwinkel in Markelo: Eschpla. Zit in een garage bij huis en ze hebben er erg veel en leuke kralen!
Groetjes Kristy
Is inderdaad een erg leuk winkeltje, en lekker dichtbij voor mij :lol:
Leuk winkeltje en word goed geholpen door Linda.
Ze hebben er ook kant en klare sieraden te koop.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gesloten