sluiten kralenwinkels
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hoi,
ik zag op de site van Angelbeads
In verband met tijdgebrek door studie en werk zijn wij
genoodzaakt te gaan stoppen.
30% korting op het gehele assortiment.
Dus zij stoppen er óók al mee, was mijn eerste reactie.
Ik heb in korte tijd al 5 kralenwinkels gehoord die ermee stoppen.
@kralenhuis in Den Haag
Au bon cote in Den Haag
Prachtkraal in Rotterdam
Annabella ,webshop
en nu dan Angelbeads, webshop
Nou nu is het wel weer even genoeg, vind ik zo!
Valt het jullie ook op?
ik zag op de site van Angelbeads
In verband met tijdgebrek door studie en werk zijn wij
genoodzaakt te gaan stoppen.
30% korting op het gehele assortiment.
Dus zij stoppen er óók al mee, was mijn eerste reactie.
Ik heb in korte tijd al 5 kralenwinkels gehoord die ermee stoppen.
@kralenhuis in Den Haag
Au bon cote in Den Haag
Prachtkraal in Rotterdam
Annabella ,webshop
en nu dan Angelbeads, webshop
Nou nu is het wel weer even genoeg, vind ik zo!
Valt het jullie ook op?
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Tja, het lijkt mij dat er veel mensen zijn, die merken dat sieraden maken en kralen in zijn en dus besluiten dat ze daar aan kunnen verdienen.
Dmv een winkel of webshop, maar ik denk dat het in de praktijk enorm tegen valt en dat men zich verkijkt op het werk, de uren die erin gaan zitten om bijvoorbeeld alles te prijzen en te fotograferen en dat ze dan uiteindelijk de keuze maken om ermee te stoppen.
En als je zelf geen sieraden maakt, is het nog lastiger om met goed verstand in te kopen, omdat je niet genoeg kennis van materialen hebt.
Wat op zich voor ons dan weer niet zo vervelend is, omdat er dan hoge kortingen gegeven worden.
Maar ik denk dat het te vergelijken is met mensen die enthousiast beginnen met sieraden maken en dan na een tijdje hier hun spullen aan komen bieden omdat ze ermee stoppen. Mensen die beginnen om sieraden te maken voor de verkoop en als het dan tegenvalt er maar weer mee stoppen. Die er meer op uit zijn om er aan te verdienen, dan gewoon als hobby, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dmv een winkel of webshop, maar ik denk dat het in de praktijk enorm tegen valt en dat men zich verkijkt op het werk, de uren die erin gaan zitten om bijvoorbeeld alles te prijzen en te fotograferen en dat ze dan uiteindelijk de keuze maken om ermee te stoppen.
En als je zelf geen sieraden maakt, is het nog lastiger om met goed verstand in te kopen, omdat je niet genoeg kennis van materialen hebt.
Wat op zich voor ons dan weer niet zo vervelend is, omdat er dan hoge kortingen gegeven worden.

Maar ik denk dat het te vergelijken is met mensen die enthousiast beginnen met sieraden maken en dan na een tijdje hier hun spullen aan komen bieden omdat ze ermee stoppen. Mensen die beginnen om sieraden te maken voor de verkoop en als het dan tegenvalt er maar weer mee stoppen. Die er meer op uit zijn om er aan te verdienen, dan gewoon als hobby, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk eerder dat het het sommetje is van kosten en baten bij de winkels.
Er komen een hele hoop kosten kijken bij het hebben/huren van een winkelpand, ingeschreven staan etc.
In dit rijtje staan toch echt mensen die absoluut wél verstand van kralen, materialen en het verwerken ervan hebben.
Het is momenteel ook wel zo dat de kralenmarkt wat terug loopt, de kosten stijgen, en er is gewoon een hele berg concurrentie. Tja, en de centjes moeten natuurlijk wel binnen blijven komen om ervan te kunnen leven.
Er komen een hele hoop kosten kijken bij het hebben/huren van een winkelpand, ingeschreven staan etc.
In dit rijtje staan toch echt mensen die absoluut wél verstand van kralen, materialen en het verwerken ervan hebben.
Het is momenteel ook wel zo dat de kralenmarkt wat terug loopt, de kosten stijgen, en er is gewoon een hele berg concurrentie. Tja, en de centjes moeten natuurlijk wel binnen blijven komen om ervan te kunnen leven.
Als U werk maakt van Uw hobby.
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Rooos wat je daar zegt ben ik het niet met je eens. Je weet denk ik niet zo goed wat je zegt, als ik zo vrij mag zijn om dit te zeggen.
Er zijn zelfs kralenwinkels die al langer als 20 jaar bestaan. Als het echt niks/was waren ze er allang mee gestopt.
Niet netjes voor bovenstaande winkeliers.... Want dat weet je niet! De meeste beginnen om van hun hobby hun werk te maken en het zou dus ideaal zijn om een centje te verdienen met je hobby. Voor een aantal jaren geleden zag dat er ook goed uit. Wat Kralina zegt, ze hebben wel degelijk verstand van het kralengebeuren.
Nu is er ook veel meer concurrentie als een paar jaar geleden en met name ook van de grote aantallen webwinkels. En wat dacht je van een Xenos, V&D, Action etc. Ze hebben niet veel, maar soms leuke aanbiedingen. Al zijn het de borden of tangen, zij kunnen veel groter inkopen en dus goedkoper inkopen. Ik had ook een aantal jaar geleden niet gedacht dat deze winkels dit zouden doen.
Ik denk dat meerdere winkel eigenaren het met mij eens zijn.
Algemeen KvK
3/4 jaar geleden kocht 30% wel eens via internet, nu 80% van de nederlanders. Is voor diverse speciaalzaken of het nou om boeken, scrapbookmaterialen, spellen, new age artikelen of kralen gaat moeilijker om hun hoofd boven water te houden.
Om misverstanden te voorkomen wilde ik dit toch eventjes zeggen...
Tuurlijk je wordt geen miljonair met een kralenwinkel, maar er valt (of viel voor enkele misschien) zeker wel wat mee te verdienen.Tja, het lijkt mij dat er veel mensen zijn, die merken dat sieraden maken en kralen in zijn en dus besluiten dat ze daar aan kunnen verdienen.
Dmv een winkel of webshop
Er zijn zelfs kralenwinkels die al langer als 20 jaar bestaan. Als het echt niks/was waren ze er allang mee gestopt.

Nu is er ook veel meer concurrentie als een paar jaar geleden en met name ook van de grote aantallen webwinkels. En wat dacht je van een Xenos, V&D, Action etc. Ze hebben niet veel, maar soms leuke aanbiedingen. Al zijn het de borden of tangen, zij kunnen veel groter inkopen en dus goedkoper inkopen. Ik had ook een aantal jaar geleden niet gedacht dat deze winkels dit zouden doen.
Ik denk dat meerdere winkel eigenaren het met mij eens zijn.
Algemeen KvK
3/4 jaar geleden kocht 30% wel eens via internet, nu 80% van de nederlanders. Is voor diverse speciaalzaken of het nou om boeken, scrapbookmaterialen, spellen, new age artikelen of kralen gaat moeilijker om hun hoofd boven water te houden.
Om misverstanden te voorkomen wilde ik dit toch eventjes zeggen...
Veel liefs,
Marlies
Marlies
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Over geld verdienen met je hobby....Borduur je graag, hoeveel borduurwerken kunnen je muren hebben, wanneer ga je voor anderen (en dus voor €) borduren?
Hoeveel truien kunnen je gezinsleden hebben als je graag breit? Stop je of brei je je kringetje dan wat uit - maar je breit natuurlijk niet gratis.
Wanneer heeft je hele familie een bak vol van jouw kralenkettingen maar ben je nog niet uitgeregen?
Dan ga je maar proberen wat te verkopen. Da's niet om te verdienen maar om je hobby te bekostigen. Of je stopt met rijgen.
En dan verkoop je de boel weer.
Dat is een beetje mijn idee achter een handwerk/handvaardigheidshobby.
En kralenwinkels die stoppen, dat is triest voor de winkelier.
Ik denk dat internet het inderdaad nog moeilijker maakt.
Had je vroeger niet hier en daar een wolwinkel, waar zie je die nu nog?
Ik moet voor een speciaalzaak een paar dorpen verderop, en ik woon echt niet in een achtergebleven gebiedje, dus dan maar op internet zoeken, en zo wordt die wolwinkel er niet wijzer van.
[/b]
Hoeveel truien kunnen je gezinsleden hebben als je graag breit? Stop je of brei je je kringetje dan wat uit - maar je breit natuurlijk niet gratis.
Wanneer heeft je hele familie een bak vol van jouw kralenkettingen maar ben je nog niet uitgeregen?
Dan ga je maar proberen wat te verkopen. Da's niet om te verdienen maar om je hobby te bekostigen. Of je stopt met rijgen.
En dan verkoop je de boel weer.
Dat is een beetje mijn idee achter een handwerk/handvaardigheidshobby.
En kralenwinkels die stoppen, dat is triest voor de winkelier.
Ik denk dat internet het inderdaad nog moeilijker maakt.
Had je vroeger niet hier en daar een wolwinkel, waar zie je die nu nog?
Ik moet voor een speciaalzaak een paar dorpen verderop, en ik woon echt niet in een achtergebleven gebiedje, dus dan maar op internet zoeken, en zo wordt die wolwinkel er niet wijzer van.
[/b]
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.