Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » za 10 nov 2007 20:49

Ik vind ook wel dat je moet verdienen op je spullen en niet op je verzendkosten.

Maar ik snap wel dat er kosten bij komen, en dan is het heel normaal dat de verzendkosten wat hoger zijn. En ik begrijp het ook erg goed, dat het gewoon makkelijker is, om een vast bedrag te rekenen.

Bij een shop waar ik regelmatig bestel, vind ik het ook minder erg. De ene keer betaal je dan wat meer. En de andere keer wat minder omdat je op meer gewicht uit kwam.

Gebruikersavatar
miss-chris
Bead Dreamer
Berichten:672
Lid geworden op:zo 09 jul 2006 11:45
Locatie:Veenendaal
Contacteer:

Bericht door miss-chris » za 10 nov 2007 22:02

Haematodipsia schreef:
miss-chris schreef:
Sandra schreef:Ik snap wel wat je bedoelt Christa, maar vergeet niet dat er meer kosten zijn dan alleen de postzegels, het is ook envelop, btw wat je moet afdragen, transactiekosten, etc. Sommige bedrijven vragen zelfs servicekosten, voor het inpakken enzo, als het om kleine bestellingen gaat.
dat snap ik wel, maar ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje service gegeven mag worden....
Dat begrijp ik niet zo goed. Dus eenbedrijf mag geen verzendkosten rekenen bovenop de postzegel want dan hebben ze geen goeie service? :?
dat zeg ik niet.

ik snap best dat je wat extra kosten hebt (envelop + bankkosten), maar of je nu E0,50 cent extra rekend of E2,- extra....wat dat betreft vind ik dat je best een beetje service mag verlenen...en niet de klant alleen maar extra veel laat betalen, maar zelf ook een klein beetje :) maar dat is mijn mening!...

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » zo 11 nov 2007 10:53

Je ziet wel dat het een lastige discussie blijft.
Het is eigenlijk geen kwestie van service verlening vind ik (voor ons is het een kwestie van reclame om meer klanten aan te trekken en de prijzen zijn niet opgehoogd, dus eigenlijk verliezen we er op) er zijn nou eenmaal kosten aan verbonden, ook naast de postzegels.
En nogmaals vergeet niet dat je als je naar een winkel toegaat ook kosten maakt! Denk aan benzine ed.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » zo 11 nov 2007 12:23

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet erg om te betalen voor de luxe van het thuis krijgen van kralen.
Je kunt shoppen wanneer je maar wilt, al is het midden in de nacht. Er zo;ang over doen als je maar wilt. De deur niet voor uit door weer en wind en meestal lekker snel in huis terwijl je er niet voor bij de warme kachel weg hoeft.

Een uitkomst dat internetshoppen. :D

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » zo 11 nov 2007 12:42

Ayla schreef:Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet erg om te betalen voor de luxe van het thuis krijgen van kralen.
Je kunt shoppen wanneer je maar wilt, al is het midden in de nacht. Er zo;ang over doen als je maar wilt. De deur niet voor uit door weer en wind en meestal lekker snel in huis terwijl je er niet voor bij de warme kachel weg hoeft.

Een uitkomst dat internetshoppen. :D
Helemaal mee eens :D
Jij drukt je beter uit dan ik :wink:
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Bericht door HappyGirl » wo 14 nov 2007 15:45

Ik heb het alsvolgt geregeld, voor de "kleinere besteller" wordt het werkelijke tnt tarief berekend. En de "grotere besteller" hoeft geen verzendkosten te betalen. Ik denk dat je dan zo alle partijen redelijk tegemoet komt.

Groetjes HappyGirl

Nadja
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:vr 09 nov 2007 10:39

Bericht door Nadja » ma 19 nov 2007 16:08

Mijn verzendkosten zijn 2 euro.
Behalve als een klant een aangetekend paket wil.

binnenland tot 500gr
buitenland tot 250 gr

Ik heb een bubbelenvelop met 4 armbanden en handyhanger voor 1.70 per luchtpost naar Oostenrijk verstuurt. dus 2 euro zijn voldoende.

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?

Bericht door Kiki » zo 23 dec 2007 11:57

miss-chris schreef:
Haematodipsia schreef:
miss-chris schreef: dat snap ik wel, maar ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje service gegeven mag worden....
Dat begrijp ik niet zo goed. Dus eenbedrijf mag geen verzendkosten rekenen bovenop de postzegel want dan hebben ze geen goeie service? :?
dat zeg ik niet.

ik snap best dat je wat extra kosten hebt (envelop + bankkosten), maar of je nu E0,50 cent extra rekend of E2,- extra....wat dat betreft vind ik dat je best een beetje service mag verlenen...en niet de klant alleen maar extra veel laat betalen, maar zelf ook een klein beetje :) maar dat is mijn mening!...
Misschien helemaal 'off topic' maar in vergelijking wat sommige organisaties vragen voor administratiekosten (22,50) als je een vakantiehuisje in Nederland boekt.......
vallen de verzendkosten/adm.kosten van de webwinbkels nog wel mee
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Carmen
Bead Starter
Berichten:75
Lid geworden op:di 10 apr 2007 20:07
Locatie:soesterberg
Contacteer:

Re: Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?

Bericht door Carmen » do 31 jan 2008 21:30

Kiki schreef:
miss-chris schreef:
Haematodipsia schreef: Dat begrijp ik niet zo goed. Dus eenbedrijf mag geen verzendkosten rekenen bovenop de postzegel want dan hebben ze geen goeie service? :?
dat zeg ik niet.

ik snap best dat je wat extra kosten hebt (envelop + bankkosten), maar of je nu E0,50 cent extra rekend of E2,- extra....wat dat betreft vind ik dat je best een beetje service mag verlenen...en niet de klant alleen maar extra veel laat betalen, maar zelf ook een klein beetje :) maar dat is mijn mening!...
Misschien helemaal 'off topic' maar in vergelijking wat sommige organisaties vragen voor administratiekosten (22,50) als je een vakantiehuisje in Nederland boekt.......
vallen de verzendkosten/adm.kosten van de webwinbkels nog wel mee
Hahaha! Ja, je hebt helemaal gelijk!
Mensen denken altijd dat je alleen maar aan het verdienen bent maar zo zit het niet. Ik betaal bv voor Ideal 0,75 ct pér transactie. Terwijl dit betalingssysteem als SERVICE voor de klant is geinstalleerd. Verder inderdaad de enveloppen, de brandstof, postzegels, de verpakkingen, het printpapier voor de facturen, de inkt voor je printer, de kosten voor de website waar wij gebruik van maken, ik om mijn bedrijfje te runnen, de klant om zo vanuit de warme huiskamer te kunnen bestellen. En voor een ieder die denkt dat de webshops alles gratis krijgen toegezonden: ik betaal bij de meeste groothandels tussen de 7,50 en 15 euro aan verzend administratie kosten boven op een minimaal bestelbedrag van meestal 100 euro excl. btw. Dan komen voor grotere zendingen er vaak nog doosjes bij dus vergis je niet in de winst die wij zouden maken met de verzendkosten! Misschien denk je er nu iets genuanceerder over?
Het lijkt veel geld maar vaak moet er geld bij. Met kralen verdien je niet echt het grote geld.
Blijf jezelf!
Er zijn al genoeg anderen!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 01 feb 2008 11:41

Weet je wat ik wel altijd stom vind? Je bestelt bijvoorbeeld bij een shop waar er vanaf 30 euro geen verzendkosten zijn. Dan bestel ik laat ons zeggen voor 50 euro. Soms heb ik zware kralen enz waardoor de verzending tochduur uitvalt voor de webshop maar het is gratis. Als ik dan vraag om het aangetekend te verzenden, beter voor mij maar ook voor de webshop, dan moet ik opeens dat hele bedrag betalen? Dat klopt toch ook niet? Als ik wel het risico zou nemen zou het me dus veel minder kosten. Logischer lijkt mij dan dat de shop betaalt wat ze anders ook zouden doen en ik de rest.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 01 feb 2008 13:18

Haematodipsia schreef:Weet je wat ik wel altijd stom vind? Je bestelt bijvoorbeeld bij een shop waar er vanaf 30 euro geen verzendkosten zijn. Dan bestel ik laat ons zeggen voor 50 euro. Soms heb ik zware kralen enz waardoor de verzending tochduur uitvalt voor de webshop maar het is gratis. Als ik dan vraag om het aangetekend te verzenden, beter voor mij maar ook voor de webshop, dan moet ik opeens dat hele bedrag betalen? Dat klopt toch ook niet? Als ik wel het risico zou nemen zou het me dus veel minder kosten. Logischer lijkt mij dan dat de shop betaalt wat ze anders ook zouden doen en ik de rest.
daar ben ik het wel mee eens ja, dan denken ze gewoon niet helemaal door. En als je dan voorstelde alleen verschilbedrag te betalen, hoe reageerden ze dan?

Carmen
Bead Starter
Berichten:75
Lid geworden op:di 10 apr 2007 20:07
Locatie:soesterberg
Contacteer:

Bericht door Carmen » vr 01 feb 2008 13:30

Haematodipsia schreef:Weet je wat ik wel altijd stom vind? Je bestelt bijvoorbeeld bij een shop waar er vanaf 30 euro geen verzendkosten zijn. Dan bestel ik laat ons zeggen voor 50 euro. Soms heb ik zware kralen enz waardoor de verzending tochduur uitvalt voor de webshop maar het is gratis. Als ik dan vraag om het aangetekend te verzenden, beter voor mij maar ook voor de webshop, dan moet ik opeens dat hele bedrag betalen? Dat klopt toch ook niet? Als ik wel het risico zou nemen zou het me dus veel minder kosten. Logischer lijkt mij dan dat de shop betaalt wat ze anders ook zouden doen en ik de rest.

dat ben ik ook helemaal met je eens!
Blijf jezelf!
Er zijn al genoeg anderen!

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » vr 01 feb 2008 14:53

Hoi, ja dat zou ik zelf ook zo doen, gewoon dan het verschil en niet het hele bedrag...

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 01 feb 2008 14:55

Sandra schreef:
Haematodipsia schreef:Weet je wat ik wel altijd stom vind? Je bestelt bijvoorbeeld bij een shop waar er vanaf 30 euro geen verzendkosten zijn. Dan bestel ik laat ons zeggen voor 50 euro. Soms heb ik zware kralen enz waardoor de verzending tochduur uitvalt voor de webshop maar het is gratis. Als ik dan vraag om het aangetekend te verzenden, beter voor mij maar ook voor de webshop, dan moet ik opeens dat hele bedrag betalen? Dat klopt toch ook niet? Als ik wel het risico zou nemen zou het me dus veel minder kosten. Logischer lijkt mij dan dat de shop betaalt wat ze anders ook zouden doen en ik de rest.
daar ben ik het wel mee eens ja, dan denken ze gewoon niet helemaal door. En als je dan voorstelde alleen verschilbedrag te betalen, hoe reageerden ze dan?
Dat heb ik 1 ker gedaan en toen zij de eigenaar dat ze me al een deal bezorgde door geen verzendkosten te tellen boven het bedrag. Maar aangetekend moest ik dus wel helemaal betalen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 01 feb 2008 14:58

:roll: zal dan wel gehaaste antwoord geweest zijn zonder door te denken.

Gesloten