Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:
Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?

Bericht door miss-chris » ma 05 nov 2007 17:07

Hoi allemaal,

steeds vaker valt het mij op dat webshops van het TNT tarief overstappen op een vast bedrag verzendkosten. :?
op zich snap ik dit wel, omdat je natuurlijk nog andere kosten hebt dan alleen de 'postzegels' (envelop etc.) maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje zonde van mijn geld om E2,50 verzendkosten te betalen als je bv maar een bestelling hebt van E6,-...dan worden je kralen (die je dan weer ergens anders niet kunt vinden) alsnog erg duur... :shock:

nu was mijn vraag, wat vinden jullie ervan? (of ben ik de enige die zo denkt?.... :oops: )

Groetjes Christa

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 05 nov 2007 17:13

Ik vind vaste bedragen net veel beter omdat ik vaak meer bestel. Naar Belgie op gewicht verzenden kost vaak al 5 euro aan verzendkosten. Ik ben dan blij als ik bvb maar 2.50 moet betalen.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 05 nov 2007 17:13

Nog even vergeten: bij de meeste shops kan je vragen of ze het goedkoper versturen hoor!

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » ma 05 nov 2007 17:14

Haematodipsia schreef:Nog even vergeten: bij de meeste shops kan je vragen of ze het goedkoper versturen hoor!
echt?...ik vind dat altijd zo vervelend om te vragen, omdat ze dat natuurlijk niet voor iedereen kunnen doen..... :)

kraaltje02
Bead Interested
Contacteer:

kosten

Bericht door kraaltje02 » ma 05 nov 2007 17:16

Soms is het niet zo leuk om zoveel te betalen als je maar weinig of één ding zoekt.. als je bijv. iets nergens kan vinden en daar bijv. wel is het vaak 2,50.. terwijl je misschien maar één ding nodig hebt..
Groetjes Tess.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 05 nov 2007 17:53

Vergeet niet dat er ook over de verzendkosten 19% btw afgedragen moet worden. Verder kost het ontvangen van geld op de zakelijke rekening ook geld. En tja als je ergens heen rijdt ben je weer benzine en parkeerkosten kwijt....maar ik snap wel wat je bedoelt....had leuke bedeltje gekocht bij kreadoe en dacht via de site meer te kopen, maar twijfelde toch toen ik 2,50 verzendkosten zag terwijl ik maar voor 3,- ofzo dan zou kopen....

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » ma 05 nov 2007 18:20

miss-chris schreef:
Haematodipsia schreef:Nog even vergeten: bij de meeste shops kan je vragen of ze het goedkoper versturen hoor!
echt?...ik vind dat altijd zo vervelend om te vragen, omdat ze dat natuurlijk niet voor iedereen kunnen doen..... :)
Dit vind ik dus ook :wink:

Ik kijk vaak bij webshops eerst naar hoe de verzendkosten geregeld zijn. Als ik maar voor een paar euro wat bestel en de verzendkosten zijn bv 2.50, dan kijk ik toch even verder. Misschien een echte nederlander? :lol:

froukjeg
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door froukjeg » ma 05 nov 2007 18:22

of samen bestellen????
dan heb je vaak meer en is het niet zo erg . :lol:
Afbeelding
groetjes froukje

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » ma 05 nov 2007 18:23

ik doe vaak alleen wat grotere bestellingen en het voordeel van vaste verzendkosten is vind ik dat je boven een bepaald bedrag geen verzendkosten hoeft te betalen. Wat bij mij altijd goed uitkomt omdat ik aan dat bedrag vaak wel kom ;)

kraaltje02
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door kraaltje02 » ma 05 nov 2007 18:38

Als ik het bijv. dringend nodig heb kom ik natuurlijk niet aan die verzendkosten.. maar als ik bijv. bestel om weer eens nieuwe dingen (niet op bestelling) te maken dan kom ik vaak ook wel aan dat bedrag..

En over dat samen bestellen.. ik ken verder niemand die ik goed ken en die ook sieraden maakt, dat vind ik wel jammer.. en je moet ook maar weer allebei wat bij die shop kunnen vinden.. nou is dat meestal wel het geval! :D
Groetjes Tess.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 05 nov 2007 19:03

Ilsemarie schreef:ik doe vaak alleen wat grotere bestellingen en het voordeel van vaste verzendkosten is vind ik dat je boven een bepaald bedrag geen verzendkosten hoeft te betalen. Wat bij mij altijd goed uitkomt omdat ik aan dat bedrag vaak wel kom ;)
Klopt en anders is het mijn ervaring dat de meeste webshops heel attent zijn in het een keer een uitzondering maken :applaus:

Volgens mij is hier trouwens een topic over, die beide kanten belicht de reden om voor een vast bedrag te kiezen en ook jouw vraag over wat men er van vindt :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Erica
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Erica » ma 05 nov 2007 19:38

:shock: :shock:

Ik kijk ook altijd eerst hoe het met de verzendkosten zit. Betaal je tot een bepaald bedrag verzendkosten en daarboven niet meer, dan bestel ik of wat meer tot ik aan dat bedrag zit :lol: of als ik echt niet aan dat bedrag kom bestel ik het ergens anders erbij. :roll:

marith
Bead Designer

Bericht door marith » ma 05 nov 2007 19:43

froukjeg schreef:of samen bestellen????
dan heb je vaak meer en is het niet zo erg . :lol:
ervaring?? :lol: 8)
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

-Gittekuhh-
Bead Interested
Contacteer:

**

Bericht door -Gittekuhh- » ma 05 nov 2007 19:52

Ik bestel altijd veel :D .. Soms kan het dan even duren vooraleer ik bestel , want heb niet altijd leuke dingen gezien .. Bij sommige webshops vallen de verzendkosten dan weg en als dat niet zo is , vind ik het niet overdreven veel om er bijvoorbeeld €2,50 bij te tellen ..
Maarja .. Voor weinig geld bestellen en dan zo'n bedrag erbij moeten betalen .. Is ook maar te gek .. Bestel je beter samen met mensen .. Is het toch al niet meer zoveel
What's in a name ? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.
(W.S.)

Ballet , a love , a passion ..

Lia
Bead Fan

verzendkosten

Bericht door Lia » ma 05 nov 2007 22:14

Ik bestel voornamelijk bij webshops die tegen TNT tarief leveren. Ik bestel ook regelmatig samen met een kralenvriendin. Soms ga je meer bestellen om geen verzendkosten te moeten betalen. Dat vinden de kralenwinkels natuurlijk prima, want daar is het hun natuurlijk ook om te doen. Achteraf heb ik daar dan weer spijt van.
Gelukkig heb ik lekker veel ingeslagen op de Kreadoe beurs. Dus ik kan weer even vooruit.

Gesloten