winkels die half-edelstenen verkopen

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Gebruikersavatar
Eva
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:ma 30 aug 2004 01:11
Locatie:Arnhem
Contacteer:
winkels die half-edelstenen verkopen

Bericht door Eva » ma 16 jul 2007 11:14

Ik gebruik veel half-edelstenen in mijn werk en ik heb ook altijd veel uit de VS laten komen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik het prettiger vind de kralen zelf uit te kiezen in de winkel. Ik heb al een paar adresjes gevonden in mijn omgeving maar vroeg me af of er in Nederland nog meer winkels zijn die echt de moeite waard zijn om op te zoeken. Ik heb al gezocht op het forum en vond er twee die de moeite waard leken: Ameli in Utrecht en Kraal Oog in Amerfoort. Nu is mijn vraag: Is er iemand die bij beide winkels is geweest en me wat kunnen vertellen over het assortiment? Verkopen ze bijv. ook nog echt zilveren kralen? En misschien is er nog een andere winkel in Nederland met een groot assortiment aan half-edelstenen en zilveren kralen?

Alvast bedankt!
Groetjes Eva.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 16 jul 2007 15:14

KraalOog is heel uitgebreid, ik herinner voornamelijk heel veel keus qua mooie glaskralen. Echt zilver twijfel ik over, je kan haar anders mailen, zie http://www.kraaloog.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

Gebruikersavatar
Eva
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:ma 30 aug 2004 01:11
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Eva » ma 16 jul 2007 16:11

Sandra schreef:KraalOog is heel uitgebreid, ik herinner voornamelijk heel veel keus qua mooie glaskralen. Echt zilver twijfel ik over, je kan haar anders mailen, zie http://www.kraaloog.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Bedankt Sandra. Ik heb nog even op de website gekeken en daar staat ook dat ze echt zilveren kralen verkopen. Ik denk dat deze winkel echt een bezoekje waard is voor mij.
Groetjes Eva.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sonja86
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:vr 28 jan 2005 10:28
Locatie:Zeist
Contacteer:

Bericht door sonja86 » di 17 jul 2007 11:40

Tis een mooie winkel (kraaloog), veel uitzoek. Iets aan de prijzige kant en de edelsteekralen zijn er(toen ik er was) niet veel en erg duur.
Vriendelijke eigenaresse.
groetjes
Sonja

lotje123
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:do 20 jul 2006 22:03
Locatie:België

Bericht door lotje123 » di 17 jul 2007 12:00

Eva
ik heb een vraagje voor je
Kan je me uitleggen hoe dat gaat om te bestellen uit amerika bv
wil graag wat bestellen bij shipwrekbeads en fire mountain, maar ben beetje bezorgd omdat ik niet echt weet hoe?
Lotte

Gebruikersavatar
Eva
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:ma 30 aug 2004 01:11
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Eva » di 17 jul 2007 16:40

lotje123 schreef:Eva
ik heb een vraagje voor je
Kan je me uitleggen hoe dat gaat om te bestellen uit amerika bv
wil graag wat bestellen bij shipwrekbeads en fire mountain, maar ben beetje bezorgd omdat ik niet echt weet hoe?
Lotte
Hoi Lotte,
Bij Shipwreckbeads and Fire Mountain kun je zonder problemen bestellen. Dit zijn grote betrouwbare bedrijven. Je moet even naar hun website gaan en kijken wat hun voorwaarden zijn en wat hun "shipping options international" zijn. Fire Mountain heeft geen minimum order bedrag Ship Wreck Beads een van $25. Je hebt sowieso een credit-card nodig om spullen te bestellen uit de VS. Officieel is het zo dat je voor pakjes boven de 22 Euro (inclusief verzekering en verzendkosten) invoerbelastingen moet betalen. Er glipt wel eens een pakje tussendoor als je het niet te vaak doet maar je moet er dus wel rekening mee houden. Ik meen me te herinneren dat het ongeveer 20% is. Dit geld niet als je een pakje van een particulier krijgt. Dan kun je tot 45 Euro invoeren.
Zoals ik al zei kun je bij betrouwbare bedrijven zonder problemen met je creditcard betalen. Bij Ebay zou ik zeker voorzichtiger zijn. Vraag anderen of ze ervaring hebben met die persoon/dat bedrijf. Betaal altijd via Paypal en niet direct met je creditcard.

En als je de invoerbelastingen niet wilt betalen dan kun je beter binnen de EU bestellen. Bijv. in Engeland daar hebben ze tegenwoordig ook goede onlinewinkels.

Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is. En als je nog meer vragen heb stel ze maar!
Groetjes Eva.

Afbeelding

lotje123
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:do 20 jul 2006 22:03
Locatie:België

Bericht door lotje123 » za 10 nov 2007 11:09

sorry
een beetje (heeeeeeeeeeellllll veeeeeeeeeeee) te laat
door omstandigheden weg geweest
en ben dus nu pas aan het "bijlezen)
toch bedankt
lotje
:gek:

Gesloten