Baan gezocht in kralenwinkel

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Barbara1
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:do 21 jun 2007 10:02
Locatie:Leiden
Contacteer:
Baan gezocht in kralenwinkel

Bericht door Barbara1 » do 21 jun 2007 12:13

Hallo,

Ik ben Barbara en ik ben toe aan een hele nieuwe uitdaging. in mijn vrije tijd ben ik erg veel met kralen en sieraden maken bezig, en nu zou ik graag in een kralenwinkel willen gaan werken.
Weet iemand toevallig iets voor mij, ik kom uit Leiden dus het liefst in die omgeving
Of heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken

Groetjes Barbara

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » do 21 jun 2007 12:18

meid, schuif maar aan
want ik denk dat iedereen daar voor droomt!

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » do 21 jun 2007 13:08

Sofieke schreef:meid, schuif maar aan
want ik denk dat iedereen daar voor droomt!

Uhh... nee hoor! Als ik zou dromen dat ik in een kralenwinkel werkte, zou dat echt een nachtmerrie zijn! :-)
De hele dag dat gefriemel in die bakjes om verkeerd teruggegooide kralen weer in het juiste vak te krijgen... zeurmutsen die bij iedere kraal vragen of die er ook in het pimpelpaars zijn en dan met een groter gat, en dan niet van glas maar van acryl en... neem dan een andere kraal!!!
Ik geloof er niets van dat mensen die in een kralenwinkel werken de hele dag kralen! En dan... ik wil helemaal niet de hele dag kralen! Het is een hobby!

Dus... als mij een baan wordt aangeboden in die sector... mogen jullie 'm zo hebben!
*grinnik

:-)
Mieke

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 21 jun 2007 13:26

Sofieke schreef:meid, schuif maar aan
want ik denk dat iedereen daar voor droomt!
Zou er zelf een willen beginnen *droomt verder*

Maar goed het is wel waar wat Sofieke zegt. Het enige wat ik kan verzinnen: open sollicitaties schrijven en langsgaan, maar dat is wel een beetje schot voor open doel :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » do 21 jun 2007 14:16

http://www.pipoos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » do 21 jun 2007 14:35

Ik heb er van gedroomd ooit een eigen zaakje te beginnen. Tot ik zag wat het allemaal inhoudt. Mijn zus heeft een eigen winkel en heeft ZO veel werk aan boekhouding en zo, dat ze voor de leuke dingen (het werken in de winkel) geen tijd heeft.
Nee dank je.

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » do 21 jun 2007 18:23

Ik zie het wel bij verschillende groothandels: die meiden zitten echt de hele dag kralen uit te tellen....
Irene van der Maas

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » do 21 jun 2007 21:43

Nja ik ben ervaringsdeskundige denk ik whaha :P

Ik vind het wel leuk, dr zitten alleen een aantal nadelen aan :P
je koopt NOG meer kralen :P en het is vaak eentonig werk ja ;)

Maarrr van de andere kant doe je wel heel veel leuke ideetjes op, kun je mensen helpen met je hobby, door ze te adviseren etc. soms kun je ook tijdens je werk sieraden maken, en je krijgt er nog eens betaald voor ook :D :P

Maar goed ik werk maar een dag in de week (behalve in de vakantie, dan werk ik meestal 2 of 3 weken fulltime) en dat bevalt me wel heel erg goed!

Ik had in het begin ook echt zoiets van pfff na een hele dag in de kralen te hebben gestaan heb ik echt geen zin meer om 's avonds nog te kralen, maar dat valt stiekem heel erg mee haha :P

Succes met je zoektocht naar een werk iig!

Groetjes Meggie

p.s. mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust :P

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 21 jun 2007 21:51

HOihoi,

Ik denk ik zet hier ook even een berichtje. Ik ben nu al weer zon 1,5 jaar open met de kralenwinkel.. en ik vindt het nog steeds super leuk werk..
Als het niet druk is in de winkel maak ik kettingen gewoon voor ideetjes en verkoop.. of voor bestellingen voor klanten..
HEt is altijd leuk om mensen te helpen die er met een bepaalde techniek net niet uitkomen of die kwa kleur net niet het goede bij elkaar kunnen vinden.. En als ze dan bv een week later weer komen voor nieuwe kraaltjes hebben ze hun creatie om en denk je ja dat hebben we samen goed uitgedacht ;-)
Het is ook super leuk dat er kinderen van 7 jaar t'm oudere dames van 80 ofzo in de winkel komen kralen halen enz.. erg leuk dat dit een hobby voor jong en oud is.

Maar idd de boekhouding en alles wat er verder bij komt kijken neemt veel tijd in beslag.. en dat is toch de minste kant van een eigen winkel.. je wilt niet met papieren en cijfertjes bezig zijn. maar met je kraaltjes ;-)

Als je meer in de buurt woonde.. had je misschien wel af en toe bij mij kunnen werken ;-) al heb ik op moment nog niemand nodig en kan ik het nog alleen aan.. Binnenkort met de webshop erbij.. wordt het wel drukker denk ik.

Succes en ik hoop dat je je droombaant vindt

Groetjes Eelke

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » vr 22 jun 2007 10:20

ik sluit me bij Mieke aan...laat mij maar hobby'en....lijkt leuk om van je hobby je werk te maken...maaarrrrr dan wordt het wel een verplichting om er mee bezig te blijven.
Nu kan ik eens een weekje de boel laten liggen, om vervolgens juist heel fanatiek weer dagen te kralen, net wanneer ik inspiratie heb, of er gewoon zin in heb
What's life whithout beads

Fox
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:ma 21 mei 2007 19:04
Locatie:Zoetermeer

Bericht door Fox » vr 29 jun 2007 19:35

Hoi Barbara,

Soms vragen ze bij de beurs in Utrecht mensen voor de maandag.
Ik heb het oa gezien op de site van Glassbeads, dat is een groothandel die in Wassenaar zit maar 2 stands heeft in Utrecht.
Dus misschien is dat het proberen waard.

Grtjzz Hennie

:idea:

Gebruikersavatar
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Berichten:719
Lid geworden op:za 06 jan 2007 20:36
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » vr 29 jun 2007 23:14

Uhmmmm mag het ook een juwelier zijn??
Ik zag gisteren toevallig een vacature bij een juwelier in Leiden:

http://www.flexselections.nl/vacatures/ ... 61_11.html

Lijkt mij echt supergaaf, maar ja is geen eigen materiaal he...
En ik woon al n poosje niet meer in Leiden.... :roll:
...zoekt een geldboom

Gesloten