Tip: Waar je NIET moet kopen op ebay

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Lissie
Bead Addict
Contacteer:
Tip: Waar je NIET moet kopen op ebay

Bericht door Lissie » vr 08 dec 2006 19:34

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar ik wil graag even een waarschuwing kwijt over een internationale verkoper op ebay.

Het gaat over 'Pakgems'.
Een aantal maanden geleden heb ik daar een aantal cabochons besteld in 3 verschillende valuta (een aantal US dollars, Australian dollars en ca. 40 Euro's). De items in euro's waren echt goede veilingdeals omdat ik haast de enige was uit Nederland die daar wat kocht. Op buitenlandse ebay sites van dezelfde verkoper deed ik ook mee met (drukker bezochte) veilingen. Daar heb ik dus items gekocht voor de 'normale' prijs.

Na anderhalve maand was het eerste pakketje (Australian dollar-ietems) binnen. Daarna niets meer. Ik mailde, en twee weken later kwam het US Dollar pakketje binnen. Maar het Euro-pakketje (dus met de 'best deals', die ik eigenlijk het liefst wilde hebben) bleef maar weg.

Inmiddels heb ik 3 keer gemaild waar het bleef, maar geen antwoord. Daarna heb ik een waarschuwing gemaild dat ik ebay en paypal op de hoogte zou brengen, als ik niet binnen 2 weken een alternatief pakketje of een 'refund' kreeg. Ik kreeg toen wel meteen antwoord, met de belofte dat het geregeld zou worden.
het is inmiddels 3 weken later en dit weekend ga ik ebay en paypal dus aanschrijven.

Het is jammer dat ik niet eerder heb gereageerd, ik wist toendertijd niet dat er bij paypal een korte garantie-termijn is en dat je bij ebay ook nog binnen ca. 60 dagen na aankoop kunt aangeven dat je niks hebt ontvangen....

Een dure leerschool, daarom hoop ik dat ik het op deze manier anderen kan helpen voorkomen.

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » vr 08 dec 2006 19:43

Ik heb een aantal tijdschriften gekocht van een dame waar ik er regelmatig bij kocht ...gewoonlijk duurde het 5 dagen en alles arriveerde. De voorlaatste bestelling heeft er iets meer dan 4 maanden over gedaan ...ook airmail enz...postdatum was juist ...ik had toen ook opgegeven , maar was wel blij toen alles er was !!

Gesloten