Ebay

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
sonja86
Bead Fan
Contacteer:
Ebay

Bericht door sonja86 » di 24 okt 2006 11:43

Hallo
Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen met kopen bij ebay.
Alleen bij 1 shop heb ik in mei swarovski 'gewonnen' en betaald en het is verzonden. Geen kralen ontvangen.
Toen heb ik voor gesteld om nogmaals de kralen te verzenden en dan zou ik nogmaals de helft van het totaal betalen. Prima. Gedaan en weer verzonden (vanuit engeland trouwens). Het is nu alweer 3 weken later en ik heb nog steeds niets binnen.
( Het was trouwens al een uitzondering dat ze het nogmaals wilde opsturen voor de helft van de prijs, schreef ze, normaal heeft de koper gewoon pech :cry: )

Wat nu?
Iemand een idee?
groetjes
Sonja

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 24 okt 2006 11:45

Ik persoonlijk denk dat die oplossing (helft betalen) niet eens nodig was, want zij moeten zorgen dat het aankomt. Ik heb niet ervaring met ebay (als ik bij ze kocht, kocht ik via iemand die heel vaak daar koopt), maar ik dacht te herinneren dat als ze het echt niet oplossen je het bij ebay kan melden. Heb je betaald met paypal? Dacht dat het dan al helemaal sowieso verzekerd is ofzo....Ben benieuwd wat de paypal kenners zeggen!

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 24 okt 2006 11:46

bad feedback geven. of in ieder geval dreigen dat je dat gaat doen. Als je met paypal hebt betaald kan je trouwens ook daar een klacht neerleggen en bestaat de kans dat je je geld terug gestort krijgt. Maar dan moet je denk ik wel snel gaan handelen want er staat een x aantal maanden voor na de transaktie.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » di 24 okt 2006 11:57

Hoi Sonja,

Vreemd, ik heb op ebay nog nooit zoiets meegemaakt. Alles is altijd aangekomen (wel problemen gehad met de kwaliteit van de producten :? )
Ik vind het een vreemd geval. Eén keer een pakketje niet aangekomen kan gebeuren, maar twee keer achter vind ik erg sterk... Klopt het adres wel dat je hebt opgegeven? (Kun je instellen in ebay)

Ik zou eerst even kijken wat voor feedback die verkoper al van andere klanten heeft gehad. Als daar heel veel negatiefs tussen staat, weet je met wat voor iemand je te maken hebt.

Je kunt even een mailtje sturen naar de verkoper met de vraag je nogmaals het pakketje te sturen, omdat hij ook deze keer niet is aangekomen. Zet erin dat je erg teleurgesteld bent en dat je twijfels hebt of de bestelling wel correct is afgehandeld. Je kunt erin zetten dat als je je pakketje dan niet krijgt, je je genoodzaakt voelt om negatieve feedback te geven en ebay over dit incident in te lichten.

Op die manier geef je de verkoper nog een kans om het netjes op te lossen, maar zet je toch enige druk erachter.
Succes!

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 24 okt 2006 15:38

Als er niet is afgesproken dat het verzekerd verzonden zou worden, en je hebt niet met PayPal betaald, en je komt er met de verkoper echt niet uit (ook niet nadat je hebt gedreigt om negatieve feedback achter te laten) kan je nog een "geschil" bij eBay beginnen.
Zie hier:
http://pages.ebay.nl/help/tp/inr-snad-process.html

Als een verkoper teveel van dit soort geschillen krijgt wordt 'ie van ebay gegooid.
~Audrey~

sonja86
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door sonja86 » di 24 okt 2006 16:39

Wat fijn dat jullie zo snel reageren.
Wat betreft de vragen : Ik heb met paypal betaald en ja mijn adres klopt ook.
De feedback is bij haar ruim 99% dus dat is ook oke.
Maar ja ben ondertussen wel 45 engelse ponden lichter.Duur grapje zo :cry:
groetjes
Sonja

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » di 24 okt 2006 18:08

sonja86 schreef:Maar ja ben ondertussen wel 45 engelse ponden lichter.Duur grapje zo :cry:
:shock: Jeetje, ja dat is erg veel. 45 ponden is geloof ik ca. 70 euro? (uit de gulden tijd weet ik nog dat 1 pond ca. 3 gulden was.... weet niet hoe het nu is).

Nou dan zou ik er zeker achteraan gaan. Via paypal ben je dus een soort van verzekerd, dat zou ik even doornemen in de voorwaarden van paypal, en dan zo snel mogelijk contact opnemen met verkoper en paypal.
Hoe is het trouwens verstuurd? Luchtpost of gewoon?

Succes!

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » di 24 okt 2006 18:17

Via eBay heb ik dit vaak gehad, ook uit het buitenland. Maar gelukkig hebben ze het tot nu toe altijd nogmaals gestuurd, 2 x zelfs voor een derde keer.
Ik zou gewoon een niet ontvangen betaald object melden bij eBay.. Want het gaat om best wel veel geld.
Groetjes Lilly

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 24 okt 2006 18:56

ik koop ook veel via ebay meestal gaat het goed maar ik heb 4 cabochons die uit china moesten komen na 2 maanden nog steeds niet gekregen.
heb natuurlijk gemaild en hij zei 2 weken geleden dat hij ze opnieuw zal opsturen maar ik heb nog steeds niets gezien.
toch staat zijn feedback op 100 procent.
ik had ook via paypal betaald.
vorige week had ik 5 cabochons uit amerika gewonnen en die heb ik vandaag gekregen.
liefs frietje :wink:
kralengek

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » di 24 okt 2006 19:15

Eigenlijk denk ik dat je hier al hebt gekeken http://pages.ebay.nl/help/tp/using-dispute-console.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar zo niet ... van alles over wat te doen bij niet ontvangen objecten ... klacht indienen bij eBay enzovoort enzoverder. En inderdaad ... wat Ria al schreef ... een pietsie vaart er achter ... 45 dagen na betaling van je object voor de PayPal-klachten-procedure en 3 maanden om feedback te geven. Succes!
Groetjes Wendy

Pijkie
Bead Dreamer

Bericht door Pijkie » di 24 okt 2006 20:23

Misschien klinkt het echt een beetje vreemd... Ik heb laatst iets gelezen over oplichting via veilingsites, ging met name over laptops etc., dus het lijkt mij sterk dat het ook in de kralenhanel voorkomt maar even over de feedbackscore:
Sommige handelaren simuleren hun feedbackscore door zelf feedback te geven via allerlei e-mail adressen, dus ook zelf het hoogste bieden en zelf kopen.... Hierdoor staan zij zo positief! Misschien dat deze er ook zo een is?

Ikzelf heb goede ervaringen met ebay, dus, even afkloppen, heb ik dit nog niet meegemaakt.

Groetjes,
Marijke

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 24 okt 2006 23:00

sonja86 schreef:Wat fijn dat jullie zo snel reageren.
Wat betreft de vragen : Ik heb met paypal betaald en ja mijn adres klopt ook.
De feedback is bij haar ruim 99% dus dat is ook oke.
Maar ja ben ondertussen wel 45 engelse ponden lichter.Duur grapje zo :cry:
Dan heb je via PayPal ook recht op vergoeding
Ik weet niet precies hoe dat werkt, dat zou je zelf even moeten nalezen op de sites van paypal en ebay, maar ik vermoed dat je hoe dan ook dat "geschil" bij ebay moet beginnen.
Succes ermee, ben benieuwd hoe het afloopt :goodluck:
~Audrey~

Daysleeper
Bead Designer

Bericht door Daysleeper » do 12 jul 2007 10:41

Mijn ervaringen zijn goed met ebay. Ik check altijd of iemand een goede reputatie heeft, en heb contact met de koper voor ik iets doe. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.

Vooral deze winkel spreekt me aan, en misschien zijn er nog meer mensen die hier wat aan hebben:
http://stores.ebay.de/MIYUKI-SHOJI-BEAD ... erlen-Shop" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkoopster is Nederlandse maar woont in Duitsland. Contact over bestellingen is dus heel simpel. Mensen die graag met Miyuki kraaltjes werken maar liever niet (zoals bij kralenwerk.nl) grote orders doen van 25 euro, kunnen hier zeker hun kralen vinden, ik vind de shop echt een aanrader!

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 12 jul 2007 10:55

De mijne zijn minder goed. Ik heb er ook al sinds laaaange tijd niks meer gekocht.
Dus dat is ook wel van lang geleden hoor :wink:

Spullen die inderdaad niet aankwamen, maar ook spullen die heel anders waren of beschadigd. En dan zeggen ze, dat hun het heel verzonden hebben en je kunt er niks aan doen. Ik zat met kralen die lelijk waren en niet te gebruiken.
Zo zonde...

ik hoop dat jullie eruit komen, want dat is inderdaad erg veel geld, om zomaar kwijt te zijn. :(

Daysleeper
Bead Designer

Bericht door Daysleeper » do 12 jul 2007 10:58

Meen je dat? En heb je dan de reputatie van de mensen gecheckt voor je ging bestellen?
Ik heb afgelopen week ook millefiorikralen binnengekregen via ebay en die waren perfect. Verkoopster was ook vriendelijk.

Misschien nog een tip: Als ik de zaak niet vertrouw en toch wil proberen, doe ik een klein bestellinkje van onder de 10 euro. Het is nooit leuk geld te verliezen, maar 10 euro is nog te overzien.

Gesloten