Leuke kralenmixen!

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gast

Bericht door Gast » di 26 aug 2003 19:49

Hoi,

Lekkere tegenvaller! Wij zijn natuurlijk wel benieuwd wat je in totaal incl. verzendkosten, invoerrechten en btw kwijt bent.

kathleen
Bead Anonymous
Contacteer:

Bericht door kathleen » di 26 aug 2003 20:44

DHoi,
Ik heb een paar maand geleden bead mixes gekocht bij Beadpeddler. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit niet zo denderend vond. Da's wel het nadeel als je via het net koopt, dat je ze niet kan zien op voorhand.
Ik heb ook al 2x kralen besteld bij Halstead Bead en daar was ik h??l tevreden over. (http://www.halsteadbead.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Je moet er inderdaad rekening mee houden dat als je bestelling meer dan 40 dollar kost, je invoertax moet betalen. Als je geluk hebt houdt de douane je pakje niet tegen, ze kunnen ook niet alles controleren.
En dan heb je uiteraard ook nog je verzendkosten.
Ik geef jullie een voorbeeldje: mijn laatste bestelling bedroeg 248,75 dollar. Daarbij kwamen 62,15 dollar verzendkosten. In totaal betaalde ik dus 310,90 dollar aan Halstead Bead. Toen mijn pak in Belgi? aankwam moest ik nog 68,78 euro betalen aan BTW, 17,27 euro invoerrechten, 44,50 euro formaliteiten en 0,86 euro voorschot van fondsen. In totaal dus nog eens 131,41 euro.
Weet waar je aan begint. Bestel gerust, maar hou rekening dat deze extra kosten er kunnen bijkomen.
Wijze raad van tante Kaat...

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » di 26 aug 2003 20:46

Hoi,

Volgens mij hebben we het er weleens over gehad, althans ik wel. Maar dat kan ook in het oude forum zijn geweest. Ik ben me nml. ook eens rot geschrokken :shock: met een pakket uit de VS. Dit ging weliswaar om een digitale camera, maar toch.

Het zit 'm namelijk in het feit, dat je maar voor een bepaald bedrag onbeperkt mag invoeren. Alles wat je daar boven doet, daar moet je invoerrechten, btw (19%), en soms ook expeditiekosten over betalen. Dit kan dus behoorlijk oplopen :cry: . Op de site van de belastingdienst staat veel info over het kopen via internet.

Ik houd dus bij een bestelling altijd wel in de gaten dat ik niet teveel ineens bestel. Tot nu toe is dit goed gegaan.

Maar ja, het kan natuurlijk voorkomen dat je er door de douane uitgepikt wordt voor controle en dan heb je dus vette pech. :evil: In jouw geval (4,5 kilo) is dat dus gebeurd.

Overigens gelden voor de EU weer andere voorwaarden, dan voor buiten de EU.

Ik hoop dat de uiteindelijke kosten zullen meevallen voor je.
Groetjes, Danielle

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » wo 27 aug 2003 16:55

Dat pakketjes kralen meestal niet gratis op je deurmat vallen, dat ben ik intussen wel gewend :). Ik houd ook nog rekening met eventuele btw enzo. Maar als ik dan ook nog lees van expeditiekosten en dat de douane je paktjes onder rembours gaat versturen dan zijn dat toch allemaal wel hele akelige extra kosten.

Is het dan nog de moete waard?...... Jaaaah :D.
Maar wel oppassen geblazen dus.

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » vr 29 aug 2003 08:17

Gisteren heb ik mijn pakje dan eindelijk gekregen en de kralen zijn erg mooi hoor!! :lol: Alleen als je nu uit gaat rekenen hoeveel een kraal per stuk kost inclusief de verzendkosten en inclusief de duanekosten (BTW, invoerrechten etc. dat was ?37,-) dan valt het me eigenlijk nog een beetje tegen. Je bent nog wel goedkoper uit dan als je zulke kralen hier in de winkel gaat kopen maar echt goedkoop is het niet meer. Maar ik heb nu wel heel veel kralen waar ik wel weer een hele tijd mee aan het werk kan. Wel was een soort kralen die ik besteld had uitverkocht en dat kreeg ik gisteren pas te horen, wel raar dat ze daar niet over gemaild had anders had ik nog een ander soort erbij kunnen bestellen :(
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 29 aug 2003 08:30

ja jammer is dat he, oncompleet versturen zonder van te voren te laten weten, had hetzelfde iedere keer met http://www.shipwreck.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 29 aug 2003 09:21

Begrijp ik het goed dat je het beste onder de 40 dollar kunt bestellen en dan heb je verder geen gedoe met de Douane en invoerkosten etc.??
Kunnen ze bij de douane dan controlleren hoe duur iets is of werkt dat met gewichten?? Ja, wil al best lang wat bestellen bij amerikaanse sites, maar toch durf ik het nog niet echt. Blijf maar met vragen zitten zoals nu bijvoorbeeld.

Alvast bedankt.
Veel liefs,
Marlies

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » vr 29 aug 2003 11:16

Hier staat wel handige informatie vind ik,
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » vr 29 aug 2003 18:21

Meestal zit er een sticker (groen CN 22) aan de buitenkant van het pakket met de waarde ervan, en wat het is en of het handelswaar is. Daaraan kan de douane zien of er belasting dient te worden geheven. Staat dat er niet op en twijfelen ze, dan krijg je formulieren thuis gestuurd en moet je die invullen met kopie van de factuur bijv. erbij.

Ik heb steeds voor relatief kleine bedragen besteld (met die douanegrens in mijn achterhoofd) en dat is tot nu toe goed gegaan.
Groetjes, Danielle

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » za 30 aug 2003 09:20

tot ?22,- mocht je gewoon invoeren en dat is dan inclusief de verzendkosten. Dan kun je dus maar een halve kilo kralen bestellen, dat schiet ook niet op :)
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » za 30 aug 2003 19:50

Bedankt allemaal!
Ik kijk wel ff bij de belastingdienst.
Veel liefs,
Marlies

mariekeg
Bead Anonymous

Bericht door mariekeg » zo 07 sep 2003 22:20

He, weten jullie misschien of dit soort mixen ook in Nederlandse [u]winkels [/u]verkocht worden (en dan bedoel ik echt als mix) ?
Met die mixen die op de site van de Bead Peddler staan heb ik nl afgelopen 8 maanden in de VS veel gewerkt, en ik kon ik daar ook gewoon bij een klein winkeltje kopen (waarschijnlijk wel iets duurder, maar nog steeds een goede deal: beter dan lossen kralen).

Ik ben benieuwd...

Marieke G

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 07 sep 2003 22:34

omdat ik zelf mixen ook erg mooi en handig vind ben ik van plan dit soort dingen toe te voegen aan mijn shop (http://www.kralen.com/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; ) . vanaf wanneer weet ik alleen nog niet, ben bang dat het al gauw 1 a 2 maanden nog wachten is.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 08 sep 2003 08:21

Oh dat zou leuk zijn Sandra, ben namelijk zelf ook dol op mixen en dat is in Nederland naar mijn idee veel te weinig te verkrijgen!

Debby
Bead Lover

Bericht door Debby » di 09 sep 2003 09:05

hallo

ik weet nog een site waar je kralenmixen kunt krijgen nl:
http://www.creatiefgedoe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes

debby :D

Gesloten