Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik reken een vast bedrag van 1,50 euro.
Op zich vind ik dat niet te veel, omdat de meeste bestellingen meer postzegels nodig hebben, en dan heb je inderdaad nog de envelop, stickers, belasting, het wegbrengen naar het postkantoor e.d.
Verder is bij iets grotere bestedingen de verzending gratis, dus de meesten gaan daarvoor...
En zeg nou eerlijk, met kralen zit je toch al snel op een hoger bedrag? Of je moet net 2 a 3 kralen tekort komen....
Op zich vind ik dat niet te veel, omdat de meeste bestellingen meer postzegels nodig hebben, en dan heb je inderdaad nog de envelop, stickers, belasting, het wegbrengen naar het postkantoor e.d.
Verder is bij iets grotere bestedingen de verzending gratis, dus de meesten gaan daarvoor...
En zeg nou eerlijk, met kralen zit je toch al snel op een hoger bedrag? Of je moet net 2 a 3 kralen tekort komen....
Irene van der Maas
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
1.50 euro vind ik helemaal niet duurIrene van der Maas schreef:Ik reken een vast bedrag van 1,50 euro.
Dat heb ik er nog wel een keertje voor over.
Maar ik vind bijvoorbeeld 2.50 - 3.00 euro weer te veel
2.00 euro kan ook nog wel een keertje maar daarboven ga ik echt kijken of ik het wel nodig heb.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
dan moet het maar zoals het kan
- miss-chris
- Bead Dreamer
- Contacteer:
natuurlijk snap ik dat het makkelijker (en voordeliger) is om een vast bedrag te rekenen, maar 2,50 vind ik wel erg veel.Irene van der Maas schreef:Ik reken een vast bedrag van 1,50 euro.
sommige webshops hebben bv. hele mooie glaskralen waar je er dan zeg een stuk of 6 van wilt. Voor de rest hebben ze weer net niet wat je verder nodig hebt dus wil je alleen de kralen bestellen: stel dat de kralen 0,60 cent per stuk zijn en de verzendkosten 2,50 kom je dus op een totaal bedrag van 6,10! voor 6 kralen...

-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoihoi,
Ik heb standaard 2,25 porto in mijn webshop..
Maar meestal kom ik ook al op dit bedrag uit als ik moet postzegels plakken.. soms is het nog hoger maargoed dat is dan mijn probleem
Als iemand maar een paar dingetjes besteld stuur ik altijd het teveel aan porto mee terug (min een heel klein bedrag voor verpakking ed..)
Zo kan men wel meteen het geld overmaken en kan ik het sneller versturen..
Anders moeten ze eerst wachten tot ik in de winkel de bestelling bij elkaar heb gezocht en savonds het tpg tarief doormail.. Dan moet het nog overgemaakt enz.... Dat duurt dus veel langer..
Daarom doe ik het zo..
Voor iedereen het makkelijkste en het snelste denk ik..
Wat vinden jullie van zon manier van porto berekenen?
Groetjes Eelke
Ik heb standaard 2,25 porto in mijn webshop..
Maar meestal kom ik ook al op dit bedrag uit als ik moet postzegels plakken.. soms is het nog hoger maargoed dat is dan mijn probleem

Als iemand maar een paar dingetjes besteld stuur ik altijd het teveel aan porto mee terug (min een heel klein bedrag voor verpakking ed..)
Zo kan men wel meteen het geld overmaken en kan ik het sneller versturen..
Anders moeten ze eerst wachten tot ik in de winkel de bestelling bij elkaar heb gezocht en savonds het tpg tarief doormail.. Dan moet het nog overgemaakt enz.... Dat duurt dus veel langer..
Daarom doe ik het zo..
Voor iedereen het makkelijkste en het snelste denk ik..
Wat vinden jullie van zon manier van porto berekenen?
Groetjes Eelke
Ik vind het altijd een lastige vraag.
Zelf vind ik het niet fijn als ik iets kleins bestel voor een paar euro, en dan E 2,50- E 3,00 moet betalen. Terwijl er 1 zegel op de envelop zit. Is gewoon zonde.
Aan de andere kant, als ik iets koop wat heel goedkoop is, net als de kunstof kraaltjes bij Sandra, heb ik het er wel voor over. Dat compenseert elkaar een beetje.
Zelf vind ik het berekenen ook lastig. Een vast bedrag is veel makkelijker, je hoeft niet te wegen en wagentjes rekenen dan ook makkelijker. Maar om nu voor een kleine beadie zoveel te vragen, vind ik ook weer zo sneu
Het blijft dus altijd lastig!
Zelf vind ik het niet fijn als ik iets kleins bestel voor een paar euro, en dan E 2,50- E 3,00 moet betalen. Terwijl er 1 zegel op de envelop zit. Is gewoon zonde.
Aan de andere kant, als ik iets koop wat heel goedkoop is, net als de kunstof kraaltjes bij Sandra, heb ik het er wel voor over. Dat compenseert elkaar een beetje.
Zelf vind ik het berekenen ook lastig. Een vast bedrag is veel makkelijker, je hoeft niet te wegen en wagentjes rekenen dan ook makkelijker. Maar om nu voor een kleine beadie zoveel te vragen, vind ik ook weer zo sneu

Het blijft dus altijd lastig!
-
- Bead Believer
- Contacteer:
ligt er ook aan hoe die verzendkosten zijn opgebouwd.Ik verstuur vrij veel naar het buitenland(Amerika,Canada maar laatst ook Rusland)Dat doe ik altijd aangetekend .Daarvoor reken ik zelf vrij hoge verzendkosten,immers ook omdat je alles om moet rekenen naar $ .Dan weet ik tenminste zeker dat het is aangekomen en kunnen klanten niet via paypal hun geld terug eisen.
In Nederland reken ik altijd TNT tarief.
Bij kopen kan ik wel zeggen dat ik meestal doorbestel tot verzendkosten vrij.En met kleine bestellingen is het gewoon opletten wat de verzendkosten zijn dan kijk ik liever effe verder voor ik bestel.
Wel een keer gehad dat ik ergens maar een paar dingen wou bestellen en die webshop echt 15 euro als minimum bestelbedrag zonder verzendkosten in haar voorwaarden had.Dus die bestelling ging niet door
groetjes
Geke
In Nederland reken ik altijd TNT tarief.
Bij kopen kan ik wel zeggen dat ik meestal doorbestel tot verzendkosten vrij.En met kleine bestellingen is het gewoon opletten wat de verzendkosten zijn dan kijk ik liever effe verder voor ik bestel.
Wel een keer gehad dat ik ergens maar een paar dingen wou bestellen en die webshop echt 15 euro als minimum bestelbedrag zonder verzendkosten in haar voorwaarden had.Dus die bestelling ging niet door
groetjes
Geke
Dit blijft een lastige discussie.
Aan de ene kant vind ik het niet meer dan normaal dat er verzendkosten betaald worden; hallo het wordt wel thuis bezorgd en je hoeft er je warme huis niet meer voor uit
en ja het kost de ondernemer allemaal aardig wat.
Maar ik vind (vond) het ook lullig om voor kleine bestellingen wel te rekenen en voor grote niet meer, net alsof we de 'kleine' klanten niet waarderen. Uiteindelijk hebben we ze dus maar afgeschaft, eerlijk is eerlijk om meer klanten te trekken, want het kost wel veel.
Aan de ene kant vind ik het niet meer dan normaal dat er verzendkosten betaald worden; hallo het wordt wel thuis bezorgd en je hoeft er je warme huis niet meer voor uit

Maar ik vind (vond) het ook lullig om voor kleine bestellingen wel te rekenen en voor grote niet meer, net alsof we de 'kleine' klanten niet waarderen. Uiteindelijk hebben we ze dus maar afgeschaft, eerlijk is eerlijk om meer klanten te trekken, want het kost wel veel.
Groetjes Emberlynn
- flapflap
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: Verzendkosten Webshops wat vinden jullie?
Ik ben er met mijn (kersverse) webshop mee bezig geweest, maar het is zoveel makkelijker om met een vast bedrag te werken.miss-chris schreef:Hoi allemaal,
steeds vaker valt het mij op dat webshops van het TNT tarief overstappen op een vast bedrag verzendkosten.![]()
op zich snap ik dit wel, omdat je natuurlijk nog andere kosten hebt dan alleen de 'postzegels' (envelop etc.) maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje zonde van mijn geld om E2,50 verzendkosten te betalen als je bv maar een bestelling hebt van E6,-...dan worden je kralen (die je dan weer ergens anders niet kunt vinden) alsnog erg duur...![]()
nu was mijn vraag, wat vinden jullie ervan? (of ben ik de enige die zo denkt?....)
Groetjes Christa
Als je dat namelijk niet doet moet je al je artikelen gaan wegen, en heel nauwkeurig ook omdat het allemaal zulke kleine spulletjes zijn, en dan kan je website automatisch de verzendkosten berekenen.
En dat is echt mega veel werk, zeker als je honderden artikelen moet verwerken

Dus ik kies voorlopig maar voor gratis verzendingen

~Audrey~
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoi Sandra,Sandra schreef:Hoe doe je het dan qua boekhouding?eelkehas schreef:...
...
Ik koop altijd een reeks postzegels en die gaan in het boekhoud programma onder porti.. Als ik bestellingen inboek worden de verzendkosten apart geboekt..
Als ik nu postzegels terug stuur dan gaan die dus van de winkelvoorraad.. en dus moet ik eerder nieuwe kopen..

En geld terug sturen wissel ik dan met mezelf weer met postzegels oid...
beetje creatief boekhouden

Als ik soms bepaalde kralen onverwachts niet meer heb en dus geld mee terug stuur dan sla ik dit op de kassa omzet van die dag gewoon retour en haal dan het geld uit de kassa.. zo hoef ik de facturen niet steeds te veranderen.. en het totaal onder aan het streepje per kwartaal blijft hetzelfde .
Groetjes Eelke
- miss-chris
- Bead Dreamer
- Contacteer:
dat vind ik nu eens een slimme oplossing, jammergenoeg doet niet iedere webshop dit....eelkehas schreef:Hoi Sandra,Sandra schreef:Hoe doe je het dan qua boekhouding?eelkehas schreef:...
...
Ik koop altijd een reeks postzegels en die gaan in het boekhoud programma onder porti.. Als ik bestellingen inboek worden de verzendkosten apart geboekt..
Als ik nu postzegels terug stuur dan gaan die dus van de winkelvoorraad.. en dus moet ik eerder nieuwe kopen..En ze zijn dan toch betaald door de klant dus nu gaan er een paar op en een paar in de envl
ipv allemaal erop.. geen probleem..
En geld terug sturen wissel ik dan met mezelf weer met postzegels oid...
beetje creatief boekhouden
Als ik soms bepaalde kralen onverwachts niet meer heb en dus geld mee terug stuur dan sla ik dit op de kassa omzet van die dag gewoon retour en haal dan het geld uit de kassa.. zo hoef ik de facturen niet steeds te veranderen.. en het totaal onder aan het streepje per kwartaal blijft hetzelfde .
Groetjes Eelke

ik had vorige week een bestelling gedaan ergens (zal de naam niet noemen) en die rekenden 2,50 verzendkosten, nu wilde ik de kralen erg graag hebben dus heb het voor één keer maar gedaan. twee dagen later had ik het pakketje binnen en er zat maar 88 cent aan postzegels op: oftewel 1,50 winst voor hun...

ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook erg kijk naar wat de verzendkosten zijn. Ik bestel nooit veel; heb niet zoveel tijd en ben nog niet zolang bezig.
ik bestel nu altijd bij een webshop waar de verzendkosten boven de 6euro gratis zijn. die 6 haal ik nog wel.
ik begrijp wel dat een bedrijf ook verzendkosten moet verrekenen.
eigenlijk ben ik een struisvogel; ik wil het gewoon niet zien.
Die webshops die geen portokosten berekenen die hebben vast en zeker hogere prijzen
zo werkt het natuurlijk ook in een winkel; daar betaal je ook niet een deel van de huur omdat je er binnen loopt. maar verrekenen ze het gewoon in de prijs...
ik bestel nu altijd bij een webshop waar de verzendkosten boven de 6euro gratis zijn. die 6 haal ik nog wel.
ik begrijp wel dat een bedrijf ook verzendkosten moet verrekenen.
eigenlijk ben ik een struisvogel; ik wil het gewoon niet zien.
Die webshops die geen portokosten berekenen die hebben vast en zeker hogere prijzen

- miss-chris
- Bead Dreamer
- Contacteer:
dat snap ik wel, maar ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje service gegeven mag worden....Sandra schreef:Ik snap wel wat je bedoelt Christa, maar vergeet niet dat er meer kosten zijn dan alleen de postzegels, het is ook envelop, btw wat je moet afdragen, transactiekosten, etc. Sommige bedrijven vragen zelfs servicekosten, voor het inpakken enzo, als het om kleine bestellingen gaat.
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Dat begrijp ik niet zo goed. Dus eenbedrijf mag geen verzendkosten rekenen bovenop de postzegel want dan hebben ze geen goeie service?miss-chris schreef:dat snap ik wel, maar ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje service gegeven mag worden....Sandra schreef:Ik snap wel wat je bedoelt Christa, maar vergeet niet dat er meer kosten zijn dan alleen de postzegels, het is ook envelop, btw wat je moet afdragen, transactiekosten, etc. Sommige bedrijven vragen zelfs servicekosten, voor het inpakken enzo, als het om kleine bestellingen gaat.