Te dure sieradendisplays?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Krientje
Bead Reader

Bericht door Krientje » do 01 mar 2007 00:46

Hoi Allemaal,

Willen de personen die ook door Josje (of hoe zij zich toen noemde) zijn opgelicht melding maken van hun schade op kopersbelangen. Please :D
Dan kunnen we er echt werk van maken.

Eergisteren is er iemand echt veroordeeld voor dezelfde soort oplichting. Maar dan moet je met meer gedupeerden melding maken en zelfs aangifte doen. Dus hoe meer mensen hun klacht melden op onderstaande link hoe beter.

http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=9607" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie bericht uit de telegraaf van gisteren

------------------------------------------------------------

Bron: Telegraaf wo.28 febr. 2007

Marktplaats-oplichter 15 maanden cel in.
Door onze redactie.

AMSTERDAM - Een 21-jarige inwoner van Leerdam is dinsdag door de rechtbank te Dordrecht veroordeeld tot een gevangenisstraf van 15 maanden wegens het oplichten van zeker zeven mensen via Marktplaats en Speurders. Afgelopen zomer kreeg hij een straf opgelegd voor soortgelijke feiten.

De man bood onder verschillende namen gewilde artikelen zoals Xbox-pakketten, iPods en PlayStations aan via de sites. Hij kwam met de slachtoffers overeen dat zij eerst het geld op zijn bankrekening zouden storten alvorens hij de spullen op zou sturen. De goederen werden nooit verzonden.De geldbedragen die hij zijn slachtoffers op die manier afhandig maakte lopen uiteen van €39,75 tot €167,75. In totaal ‘verdiende’ hij zo’n €800 euro met zijn oplichtingpraktijken.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 01 mar 2007 08:11

Uhm ik wil niet lullig doen, maar iets van grote bedragen helemaal niet opsturen is iets heel anders dan iets van slechte kwaliteit opsturen. Iedereen heeft een andere mening van kwaliteit, en hoe slecht het ook is, ze stuurd wel wat op. Ik weet daarom zeker dat de politie dit niet belangrijk genoeg zal vinden om wat aan te doen.

Krientje
Bead Reader

Bericht door Krientje » do 01 mar 2007 22:43

Niets doen maakt dat dit soort mensen doorgaan. Maar ook helpt het mensen die met het idee rondlopen te frauderen. Ach je kan er wel mee wegkomen denken die. Ik vind dat er toch wel veel mensen zijn gedupeert als ik de oude topic lees. Jammer dat er nog steeds niemand melding heeft gemaakt op kopersbelangen. Voor hun zal het verlies van hun geld geen probleem zijn. Ik ga in mijn eentje verder want ik vind een verlies van 20 euro de moeite waard om voor te vechten.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » za 03 mar 2007 10:06

Krientje schreef: Jammer dat er nog steeds niemand melding heeft gemaakt op kopersbelangen. Voor hun zal het verlies van hun geld geen probleem zijn. Ik ga in mijn eentje verder want ik vind een verlies van 20 euro de moeite waard om voor te vechten.
Misschien omdat ze er niet ingetrapt zijn? Ik bedoel ik hoef geen melding te maken, want ik heb niets bij haar besteld, het klinkt namelijk bijna verwijtend :roll:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » za 03 mar 2007 14:22

Misschien is het ook wel zo dat een aantal van die gedupeerden hier niet meer meelezen (je zou nog een pb kunnen sturen), of misschien hebben ze het al afgesloten voor zichzelf, dat moet je ook kunnen begrijpen. Iedereen gaat ermee om op zijn eigen manier. Zo'n strijd kan nogal wat stress met zich mee brengen, en ik kan me best voorstellen als het om 5 of 10 euro gaat, dat de stress die de strijd met zich meebrengt hier niet tegenop weegt. Nu begrijp ik best dat je daar tegen in kunt brengen dat je ook andere (toekomstige) gedupeerden helpt als je de strijd aangaat, maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken en ik vind dat dat ook gerespecteerd moet worden.

Ik vind het overigens goed van je dat jij de strijd bent aangegaan, en ik hoop van harte dat het je lukt!

Ik weet helaas uit eigen ervaring wat het is als je je gelijk probeert te behalen. Ik ben zelf een aantal jaar geleden opgelicht door mijn rijschool, had een pakket met lessen aangeschaft en alles betaald, maar mijnheer besloot na een aantal (hele slechte) lessen ermee op te houden en mijn geld had hij helaas al uitgegeven. :roll: Het ging hier om rond de 2500 gulden. Daar heb ik het natuurlijk niet bij laten zitten, en uiteindelijk zijn we bij de rechter belandt. En jawel, hij is veroordeeld, om het bedrag terug te betalen. Alleen jammer dat de uitgekookte gluiperd zich al failliet had laten verklaren en zogenaamd geen bezittingen en inkomen meer had.

Inmiddels zijn we iets van 5 jaar verder, en ik heb nog steeds geen cent ontvangen. Wel kreeg ik laatst bericht dat er beslag op zijn uitkering is gelegd, maar aangezien de overheid prioriteit heeft (die krijgen ook nog geld van hem) hoef ik de komende 16 jaar ook geen cent te verwachten. Dus helaas is de strijd gestreden, zonder positief resultaat. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, want ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om mijn geld terug te krijgen, maar er zijn heel wat slapeloze nachten overheen gegaan.

Krientje
Bead Reader

Bericht door Krientje » za 03 mar 2007 16:16

Mar-JoYa

Uiteraard als iemand niet gedupeert is hoeft hij niets te melden. Ik dacht alleen hier veel gedupeerde te treffen gezien die oude topic. Ik had graag steun gehad. Maar het was echt niet verwijtend bedoelt. Ik hoopte alleen een paar mensen over de streep te trekken ;-)

dutch_dayz

Jou verlies is gigantisch dat is niet te vergelijken met mijn verlies. Echt diep triest wat jij hebt meegemaakt. Gelukkig word die persoon wel gestraft maar daar heb jij je geld niet mee.

De persoon in mijn verhaal is me gewoon in het verkeerde keelsgat geschoten. Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om dit soort bedrog. Ik zal het dus nog zeker volhouden dit aan te pakken. Gewoon voor de rechtigheid van iedereen. En net als jij ben ik blij dat ik het gedaan heb, en ik weet dan ook dat ik er alles aan gedaan heb om mijn geld terug te krijgen.

Krientje
Bead Reader

Bericht door Krientje » ma 26 mar 2007 07:23

Ik heb voor Josje een website gemaakt. Je kan daar zometeen al je gerief kwijt over Josje en haar displays.. http://members.home.nl/adje02/ :idea:

Gesloten